- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jediné místo kde ty zelené pásy vypadají dobře je Hradčanská, protože tam je zavlažování. Jinak by podle mě bylo lepší využití pro IZS a autobusy, samozřejmě za předpokladu že by tam byl místo trávníku asfalt.
To je jistě velký pokrok, na druhou stranu by plýtvání vodou jistě omezilo i nezavlažování pásů za deště.
Druha otázka je, zda je to vhodné protože po pásu neprojede třeba sanitka.
1. Pokud mají tak marnou závlahu, která nepočítá se srážkami, tak to je fail. To mám i já na zahradě.
2. Chápu argument s IZS, ale pásy by měly být pouze v místech, kde je možné udělat bezpečnostní uličku. V ten moment je to jen a pouze chyba marných řidičů. Pokud jsou pásy v nevhodných lokalitách (nevím), tak je to zase chyba města.
Je pravda, že to co vytvořili třeba na Praze 10 je dost otřesné. Do zeleně to má velmi daleko. Asi záleží i na druhu a sklonu podloží, jak se vlhkost dlouho udrží, ale dosavadní výsledky spíš odrazují.
Autoři by si měli vzít příklad z Bratislavy, tramvajové pásy osázené sukulenty se obejdou bez vody a během roku se jejich barevnost mění. A navíc se nemusí udržovat sekáním.
Tramvajové pásy by měly být přizpůsobeny pro průjezd IZS.
typická situace v Praze - Bělohorská: uprostřed dvě koleje pro tramvaje, které jsou většinou prázdné. Po straně v každém směru: jeden pruh pro autobus a IZS, kde mají ostatní zákaz 24 hodin denně, většinou prázdný. Ti ostatní stojí v v jediném pruhu, a jsou šťastní, když se to vůbec pohne.
Aneb, jak do Prahy prinest vice prachu a znecisteni ....
A jak se to tak přihodí?
Pražáci to stejně rozjezdí auty.
Další ekonesmysl, který stojí ročně desítky milionů korun? Nebylo by lepší nelikvidovat zeleň, která tak drahou údržbu nepotřebuje?!
Jako pokus to vcelku beru.
Když se bude vědět, co mají ty "extrémní" trávníky obsahovat, tak se to může hodit ve spoustě případů.
Otázka je, kdo potom ty semena vypěstuje a namíchá směsi. A hlavě za kolik.