Diskuze

Víc zeleně za méně vody. Praha zkouší nové koberce do tramvajových tratí

Praha vyzkouší nové speciální nízkoúdržbové travní koberce, které vyplní prostor mezi kolejemi v tělesech tramvajových tratí. Vyvinul je Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s vědci ze tří výzkumných organizací. Koberce jsou osety speciální směsí travin a bylin, které by měly spotřebovávat méně vody, ale přesto zůstat déle zelené.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J59a19n 40M14a93r88e44k

12. 11. 2021 9:36

Kolik, že stojí ten projekt?

0 2
možnosti
Foto

Z75d43e65n81ě51k 89W82o78l32f

12. 11. 2021 9:08

Jediné místo kde ty zelené pásy vypadají dobře je Hradčanská, protože tam je zavlažování. Jinak by podle mě bylo lepší využití pro IZS a autobusy, samozřejmě za předpokladu že by tam byl místo trávníku asfalt.

2 2
možnosti
MK

To je jistě velký pokrok, na druhou stranu by plýtvání vodou jistě omezilo i nezavlažování pásů za deště.

Druha otázka je, zda je to vhodné protože po pásu neprojede třeba sanitka.

0 1
možnosti
JS

J18a43n 50S11v42o25r53a20d86a

12. 11. 2021 10:36

1. Pokud mají tak marnou závlahu, která nepočítá se srážkami, tak to je fail. To mám i já na zahradě.

2. Chápu argument s IZS, ale pásy by měly být pouze v místech, kde je možné udělat bezpečnostní uličku. V ten moment je to jen a pouze chyba marných řidičů. Pokud jsou pásy v nevhodných lokalitách (nevím), tak je to zase chyba města.

0 0
možnosti
JH

J23a27n 17H22l42a16v58á74č

12. 11. 2021 8:42

Je pravda, že to co vytvořili třeba na Praze 10 je dost otřesné. Do zeleně to má velmi daleko. Asi záleží i na druhu a sklonu podloží, jak se vlhkost dlouho udrží, ale dosavadní výsledky spíš odrazují.

0 0
možnosti
IK

Autoři by si měli vzít příklad z Bratislavy, tramvajové pásy osázené sukulenty se obejdou bez vody a během roku se jejich barevnost mění. A navíc se nemusí udržovat sekáním.

5 0
možnosti
MB

Tramvajové pásy by měly být přizpůsobeny pro průjezd IZS.

7 5
možnosti
MB

typická situace v Praze - Bělohorská: uprostřed dvě koleje pro tramvaje, které jsou většinou prázdné. Po straně v každém směru: jeden pruh pro autobus a IZS, kde mají ostatní zákaz 24 hodin denně, většinou prázdný. Ti ostatní stojí v v jediném pruhu, a jsou šťastní, když se to vůbec pohne.

0 0
možnosti
ON

Aneb, jak do Prahy prinest vice prachu a znecisteni ....

1 13
možnosti
SP

A jak se to tak přihodí?

6 0
možnosti
PP

Pražáci to stejně rozjezdí auty.

1 11
možnosti
PM

Další ekonesmysl, který stojí ročně desítky milionů korun? Nebylo by lepší nelikvidovat zeleň, která tak drahou údržbu nepotřebuje?!

4 8
možnosti
SP

Jako pokus to vcelku beru.

Když se bude vědět, co mají ty "extrémní" trávníky obsahovat, tak se to může hodit ve spoustě případů.

Otázka je, kdo potom ty semena vypěstuje a namíchá směsi. A hlavě za kolik.

0 0
možnosti