- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Legrační doba... Běžely reklamy třeba na špagety které nebyly a když byly, nebyl k dostání kečup, protože skláři nedodali konzervárnám skleničky a konzervárnám se kečup kazil v obrovských kádích.
A tomu všemu vévodil nápis ve výloze "Obsluhuje Vás brigáda socialistické práce" a ve vedlejší výloze byl nápis "Se sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak".
Od roku 1990 byly najednou jak špagety, tak kečup, třívrstvý toaleťák, přehršel prášků na praní a reklamy začaly mít smysl, protože bylo z čeho vybrat.
Jasně. Místo komerčních sdělení visely ve veřejném prostoru ideologické proklamace. Proletáři se spojovali, závěry sjezdů se plnily, se Sojuzem (naším vzorem) jsme byli na věčné časy...
Ano jeden z mála světlých stránek minulého režimu. Držím se hesla svého otce, dobré zboží se chválí samo, nepotřebuje reklamu.
Viz výše. Asi ten bolševismus zase tak dobré zboží nebyl.
Pamatuju si, jak jsem byl coby dítě v 70. letech fascinovaný reklamou na Becherovku v Karlových Varech (ne, nejsem alkoholik...). Neonová reklama spočívala ve zobrazení nakloněné lahve a několika kapek, které zvolna odkapávaly do skleničky. Líbila se mi ta "animace", protože kapky se postupně rozsvěcovaly a zhasínaly, takže budily dojem pohybu. Myslím, že ta reklama je tam (na nynější Třídě TGM) dodneška.
Dneska je reklamy tolik, že je to podle mě až zcela kontraproduktivní.
Tak ta Kotva je dobrý příklad :-) reklamy je tam podle foto 1a2 stejne jako kdysi :-)
A dříve nebyla tolik potřeba, když stejně nebylo co kupovat a na spotřební zboží byly pořadníky nebo několika denní fronty.
Zato dnes si to bohatě vynahrazujeme, dnes je v Praze reklamy tolik, že už přes ní pomalu ani není nic jiného vidět, a zpravidla je naprosto nevkusně a buransky udělaná.
V žádné jiné evropské metropoli si veřejný prostor takhle strašně zošklivit nenechali. Ten rozdíl oproti zbytku Evropy je v tomto opravdu naprosto propastný.
Důsledkem dnešní situace je dražší zboží. V oné době bylo reklam málo, jejich zapamatování bylo výrazně vyšší, než dnes, kdy jsou k vidění na ulicích stovky, tisíce reklam všeho druhu a jejich zapamatovatelnost je výrazně nižší. Čili dnes reklamní kampaně na produkt musí být mnohem vydatnější, hutnější, delší, což prodražuje produkty jako takové.
Sám se divím, proč města aspoň ve svých historických centrech reklamy neregulují. Příkladem v tomto směru může být třeba Český Krumlov, kde jsou ty nejrůznější poutače silně omezeny a navíc to běžně kontroluje Policie, či měšťáci.
To je zajímavá myšlenka, existuje nějaká studie, která tuhle souvislost prokazuje?
Pokud by to tak bylo, tak výrobce, který nebude mít reklamu žádnou nebo minimální, by mohl nabídnout mnohem nižší cenu než konkurence a tím zabodovat u zákazníka, což se IMHO masově neděje
Já si reklam nevšímám. Vedlejší efekt je, že občas přehlédnu i nějakou tu dopravní značku, typicky zónový zákaz zastavení.