- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Třeba přijdou časem na to, že to funguje, pokud je v autobuse průvodčí. Nebo pokud je autobus pro cestující zadarmo ... .
Tento krok samozřejmě bude zdržovat odbavení a tudíž se budou spoje zpožďovat. Cestující mají kontrolovat revizoři a ne řidiči!
...neny je to dyškrymacija, nutit nastupovat přednimy vraty ???
Problém vidím v tom, že je směšně nízká max. výška pokuty za jízdu na černo - 1500 Kč. Místo toho by měla exponenciálně narůstat - kdo bude chycen potřetí v řadě, už by to mohl mít klidně za 100 000 Kč. Plus ustanovit, že jízda bez jízdního dokladu je vždy trestný čin, a nikoli přestupek. Tak to mají v některých jiných státech.
Je otázka, zda při nástupu skupinky "italů nebo španělů" jen řidič nesklopí zrak, aby je nerušil v jejich diskuzi. Každopádně souhlasím, že nástup předem eliminuje švindlíře.
Důležitá informace je, že lístky se stejně prodávají u řidiče, lístky si nikde jinde nikdo nekupuje a předníma nechodí jen ti, co mají legitku nebo jedou načerno.
Takže lístek si člověk nemůže koupit třeba přes mobilní aplikaci PID Lítačka? Já myslel, že všude, kde je ta doprava integrována do PID právě ano...
Nastupování předními dveřmi mi přijde jako hloupost, řidič nemá čas něco důkladně kontrolovat, takže tam, kde je povinnost nastupovat předními dveřmi, většinou stačí zamávat třeba propadlou jízdenkou.
Na Kladně se do mandelinky nastupuje předníma dveřma tak posledních 20 let, teprve nedávno to změnili kvůli Praze. Řidiči jsou zvyklí
Nastup prednimi dvermi v MHD je kardinalni pitomost. Ta nejvetsi, ktera se v MHD mohla kdy objevit. Jde o rychlou a hromadnou prepravu mnoha lidi, takze nastup prednimi dvermi je neefektivni. Duvody pan Landa vystihl presne. Sam to pozoruju v Opave nebo v Chomutove. Kazdy rok je pocet prepravenych cestujicich nizsi. Ale neni to jediny duvod poklesu.
V Česku nemohou být černí pasažéři ze zákona. Jízdné je silně dotované, většina jízdného je dávno uhrazena z rozpočtu. Občan to platí cestou odvádění daní.
Někdo tady udržuje šikanu cestujících "z principu" a těch pár drobáků, vybírání "jízdného" a revizoři jsou tady jen pro výchovu cestujících. Aby to jako nebylo zdarma. Aby cestující věděl, že se má platit. Apod.
Otázka je, na co potřebujeme držet při životě bolševickou šikanu občanů? Zvážit by se měla doprava "zdarma".