Diskuze

Na Radlickou radiálu čeká Praha skoro půl století, vznikají petice pro i proti

Nejenže v hlavním městě nejsou dostavěné oba okruhy, tedy Pražský i Městský, ale zároveň na mnoha místech, kde už oba obchvaty jsou, neexistuje mezi nimi kvalitní propojení. Na západě metropole proto desetitisíce aut projíždějí rezidenčními čtvrtěmi, jako jsou Radlice nebo Jinonice. Důvodem je absence Radlické radiály, na kterou Pražané čekají již bezmála padesát let. Její podobu se možná dozvědí po létě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TH

Město potřebuje nutně dva okruhy vnitřní a vnější, ale za mě je Magistrála považována za dálnici ve městě a to rozhodně byla velká tehdy chyba! Tunel je určitě mnohem lepší varianta, sice se provoz musí regulovat na střídavý provoz (ciklus) červená 90 vteřin, zelená 40 vteřin. Tohle se mělo zavést pouze pro MHD teď také v Průmyslové kvůli silné IAD, ta pokud by byla svedena do vlastního pruhu tak by MHD byla spolehlivější. O něco menší jsou komplikace v Hornoměcholupské. Je velká škoda, že linka metra C nemá řešení běžné dopravy také po povrchu linka v úseku ZELENÁ LIŠKA - Pankrác (C) - Pražského povstání (C) - Náměstí bratří Synků (S) - I.P. Pavlova (C) - Muzeum (A/C) - Hlavní nádraží (C/S) - Masarykovo nádraží (B/S) - Bílá labuť - Těšnov - Vltavská (C/S) - Holešovická tržnice (Štvanická lávka) - Tusarova /z/ - Dělnická - U Průhonu /t/ - Ortenovo náměstí - Nádraží Holešovice (C/S) - VÝSTAVIŠTĚ.

0 1
možnosti

Magistrála je normální průtahová komunikace, bez ní by centrum nešlo dopravně obsluhovat, milionová metropole se zkrátka nedá obsluhovat nějakou komunikací třetí třídy. Tunely jsou fajn, ale to zrovna u magistrály to není téma - kvůli metru C je to vyloučené.

Pruhy pro MHD v rámci stávajících komunikací jsou čiré zlo, má to silně negativní dopady na dopravu nejen v dané lokalitě. Hornoměcholupská je pak ukázkou toho jak se to dělat nemá, z kdysi silně naddimenzované obchvatové komunikace vedené po hraně sídliště, se dnes stalo dopravní hřiště se zcela zdecimovanou průjezdností, cykloaktivistický nesmysl.

1 0
možnosti
MN

A za deset let tu bude podobný článek. Až se to jednou otevře (jestli), Čína bude cestovat warpovými branami.

1 0
možnosti
MH

M64i26l76a41n 31H49o93r28a

26. 7. 2023 18:54

Komunisté plánovali, že celý ZAKOS postaví do r. 2000. Pak z toho byl ZKS s plánem do roku 2010. Po revoluci to aktivisté hodně, hodně proškrtali a z toho co zbylo se postavila tak necelá čtvrtina. A to ten původní ZAKOS byl projektován tak na 25% automobilů oproti dnešku. Doufám, že projektem "Fit for 55" dopadnou stejně.

2 0
možnosti
PS

P93a80v43e76l 95S76u44r12a

26. 7. 2023 18:43

Na tom projektu je zajímavé to, jak na animaci provozu v části "nové řešení" vznikají mnohem častější a hustější kolony než na části "stávající".

0 0
možnosti
MH

M22i96l71a27n 27H78o83r20a

26. 7. 2023 18:58

To je zákon dopravní indukce. Když se postaví nová silnice tak lidé kolem ní začnou zázračně bohatnout a kupovat si stále více nových aut až je v provozu více jedoucích aut než lidí s řidičským průkazem.

2 0
možnosti
LN

Nechápu, proč by se mělo kvůli projektu Botanica řešit zahloubení radiály a proč by to stát (tedy mi všichni) měl platit. V územním plánu je to již desítky let, takže každý kdo si tam pořizoval byt, s tím byl srozuměn. Developer jim to přeci jasně sdělil, že budou mít v budoucnu dálnici pod okny. Takže zahloubení klidně, ale platit by měl ten, kdo ho potřebuje. A nebo ten, kdo se na tom napakoval.

19 1
možnosti
PN

P87a25v11e16l 81N76o77v30á43k

26. 7. 2023 16:56

Proč by to měl platit ten co se na tom napakoval? Je to jen a pouze problém těch co si ten byt, nebo dům koupil

8 0
možnosti
SK

Ještě bych dodal, že bych celkem oceni vysvětlení, proč by měla tramvajová trať vést až k metru Jinonická...

3 1
možnosti
LH

Nejspíš aby nová zástavba nezpůsobila přetížení stanice metra - tramvaj poskytne přímé spojení s Radlicemi na místech, kam metro nejezdí.

1 0
možnosti
SK

Zajímavé je video a v něm obsažené varování, že kolona před Barandovským mostem bude stát až k metru Jinonice. Celkem by mne zajímalo, zda se autor této studie byl podívat na Radlické v době ranní špičky. To je tam totiž kolona až...k metru Jinonice. Takže stavba nic nezhorší, ani nezlepší. Problém je, že doprava má úzké hrdlo v podobě Barandovského mostu...

12 0
možnosti
JG

Úzké hrdlo je pouze dvoupruh v Radlické od bazénu dolů a navazující dva semafory.

4 0
možnosti
JS

Můze mi tvůrce studie vysvětlit, díky čemu v tunelu Mrázovka zhoustne provoz, ačkoliv tento zvýšený provoz Radlickou radiálu nevyužívá? ..řekl bych, že to nebude Radlickou radiálou, ale jednou obálkou diskrétně doručenou tvůrci studie.

2 2
možnosti
MK

Vždyť Radlická radiála má křižovatku až na jih od tunelu Mrázovka. Takže teď většina provozu, co se rve Plzeňskou, to bude objíždět právě přes Mrázovku.

1 0
možnosti
PS

Ano. Vetsinou jsou to lidi typu - koupil jsem si nove postaveny byt, aniz bych se zajimal o uzemni plan, ze mam okna nad planovanou ‘dalnici’, ktera je tam zakreslena 50 let. Ale budu skuhrat, ze to tam byt nesmi... klasika...

32 0
možnosti
JD

J23a23n 90D54l63o93u50h71ý

26. 7. 2023 17:05

A myslíte, že za komunistů jste si mohl vybírat, kde dostanete přidělený byt?

0 6
možnosti
JS

J29a43n 48S91l82o44v44í43k

26. 7. 2023 16:11

Chci bydlet v Praze, chci parkovat u baráku, chci se v pátek rychle dostat na chatu a v neděli bez kolon snadno přijet až domů. Kolem baráku chci mít pěší zónu a nejbližší komunikaci vedenou daleko ode mě. Auto proto musím poskládat do tašky, dojet metrem na konec Prahy a tam svoje auto složit na začátku dálnice, abych mohl odjet mimo Prahu.

27 0
možnosti
VK

Možná ještě o trochu horší.

Chci bydlet v Praze, chci parkovat u baráku a nic za to neplatit.

Chci každej den pohodlně jezdit do práce autem a mít kde zdarma zaparkovat.

Chci se v pátek rychle dostat na chatu a v neděli bez kolon snadno přijet až domů.

Kolem baráku chci mít pěší zónu. Ostatní ať tam mají klidně parkoviště a frekventovanou silnici, kterou budu používat.

9 0
možnosti