- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ROPID by mohl linku 176 vést v nové trase: DEJVICKÁ (A) - Malovanka - Stadion Strahov - Hřebenka - Náměstí Kinských - Kořenského - Jiráskovo náměstí - Myslíkova - Karlovo náměstí (B) - Vyšehradská - Výtoň - Podolská vodárna - Pražského povstání (C) - Kavčí hory - Poliklinika Budějovická (C) - Antala Staška - Zelený pruh - Dobeška - DVORCE.
Aby ta trasa měla smysl, tak se mezi Andělem a Hradčanskou (Dejvickou) dostat pod 10 minut. Jinak je opravdu vůči metru zbytečná (Anděl - Hradčanská metrem cca 14 min)
Jako možná varianta mě napadá cesta, z Na Knížecí se nepojede na Anděl, ale na Radlickou a z ní do Mrázovky. Tunelem pojede až na výjezd Špejchar, kde se vrátí na Hradčanskou. To celé je cca 8 minut. Zpátky pak zase zajede do tunelu hned na Hradčanské a vyjede na Radlické
Vize tunelbusů má zkrátka několik trhlin:
a) Konkuruje metru, které už na trase jaksi vede, byť s přestupem. A tramvajím.
b) Nemáme dostatek autobusáků už na stávajících trasách, které jsou neobsloužené metrem/tramvají. Natož aby se otevřela trasa nová...
c) Už dnes se tunel ve špičkách uzavírá, protože si radnice vyterorizovaly "zklidnění" v navazujících komunikacích. Jmenovitě Praha 6.
d) Vpuštění busů by časem nevyhnutelně vedlo k buspruhům, což by zabilo celý smysl okruhu.
Takže Ropid se bojí o peníze na autobusy pro tisíce lidí Blankou, ale aby si například kámoši mohli hrát s historickými vláčky, kterými do Čakovic jezdí pár lidí, nebo s prázdnými pidibusy, na to peníze má.
Autobusy bych do tunelů nepouštěl. Nebo maximálně pouze půlrok staré, protože pak už jim z výfuků lítají kominíci. A takový stoupáček ze Zlíchova na Malovanku by měl za chvíli barvu stropu shodnou s barvou podlahy.
sice nejsem pražák, ale když bych mohl příjít se svou drožkou do tohodle dopravního hypermlýna: "udělejte Muskovi a Janečkovi pomyšlení a pusťte do těch tunelů jen elektrobusy s tím, že z bývalé Škody v Ostrově nad Ohří, kde se dělali trolejbusy - naposledy pro San Francisco - udělá pořádnou TESLU na elektrobusy (dokonce česká Tesla má v Ostrově 30-letou tradici na polovodiče)
Jo, udělat okruh a na každém výjezdu z něj postavit semafor, který 80% času je na červenou. A pak si můžou sednou a divit se, že okruh stojí a zavírat vjezdy do tunelů.
Stačilo by vyřešit výjezdy z okruhu.
Druhá otázka je, jestli by puštění autobusů do tunelů nezpůsobilo další vlnu požadavků na "bus pruhy" - abychom nakonec neměli okruh, po kterém auta nesmí jet a většina okruhu nelsoužila jen pro pár autobusů - jak se o to ostatně už pokouší magistrát na jižní části kolem baranďáku. Místo výstavby samostatného mostu pro MHD a pěší na výjezdu z Jeremenkovy raději blokují části barandovského mostu - který navíc chtějí napůl zavřít na několik příštích let - a to ještě před dostavbou jak vnějšího okruhu, tak východní části městského okruhu.
Za posledních 6 let na magistrátu nedělají v oblasti infrastruktury vůbec nic (možná že v žádné oblasti) a poslední squadra Krnda s Dolínkem se už to nesnaží ani předstírat.
Prej malá úspora času oproti tramvajím z hradčanské. To si dělaj srandu
Praha 6 je krasna ctvrt. Vzdy jsem si rikal, ze bych tam chtel zit. Ale jak jde cas a sleduju, jak jeji zastupci jednaji, tak se nemuzu zbavit pocitu, ze si mysli, ze jsou nadlidi, neco vic, elita,...
Proste bych jim to tam ted vyplivnul a starosto, starej se...
Tak si zkuste na pár dnů jezdit ve špičce po Kulaťáku. Třeba vám dojde, jak neuvěřitelně pitomý nápad by byl nahnat na něj další autobusy.
Ale z toho návrhu ropidu je stejně je nejlepší ta statistika pravděpodobnosti uzavření tunelu v jednotlivých hodinách, kdy o špičkách je to i 80%. Takže jak tvrdím celou dobu, ty skvělé tunelbusy budou jezdit stylem: "možná ano, možná ne". Ale spíš ne. K tomu musíme přihodit spoustu kloubových autobusů a řidičů, které nemáme.