Diskuze

Trasa pražských tunelbusů je nejistá, poradit mají odborníci i veřejnost

Strahovským tunelem už mohly v těchto dnech jezdit první expresní autobusy, které by cestující rychle přemístily ze Smíchova do Dejvic. Plán se ale zadrhl na mrtvém bodě. Magistrát s dotčenými radnicemi nenašel společnou řeč o vedení linky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ROPID by mohl linku 176 vést v nové trase: DEJVICKÁ (A) - Malovanka - Stadion Strahov - Hřebenka - Náměstí Kinských - Kořenského - Jiráskovo náměstí - Myslíkova - Karlovo náměstí (B) - Vyšehradská - Výtoň - Podolská vodárna - Pražského povstání (C) - Kavčí hory - Poliklinika Budějovická (C) - Antala Staška - Zelený pruh - Dobeška - DVORCE.

0 2
možnosti

J49a95n 79Z12a33b49a80b11a

25. 11. 2017 9:25

Aby ta trasa měla smysl, tak se mezi Andělem a Hradčanskou (Dejvickou) dostat pod 10 minut. Jinak je opravdu vůči metru zbytečná (Anděl - Hradčanská metrem cca 14 min)

Jako možná varianta mě napadá cesta, z Na Knížecí se nepojede na Anděl, ale na Radlickou a z ní do Mrázovky. Tunelem pojede až na výjezd Špejchar, kde se vrátí na Hradčanskou. To celé je cca 8 minut. Zpátky pak zase zajede do tunelu hned na Hradčanské a vyjede na Radlické

1 0
možnosti

Vize tunelbusů má zkrátka několik trhlin:

a) Konkuruje metru, které už na trase jaksi vede, byť s přestupem. A tramvajím.

b) Nemáme dostatek autobusáků už na stávajících trasách, které jsou neobsloužené metrem/tramvají. Natož aby se otevřela trasa nová...

c) Už dnes se tunel ve špičkách uzavírá, protože si radnice vyterorizovaly "zklidnění" v navazujících komunikacích. Jmenovitě Praha 6.

d) Vpuštění busů by časem nevyhnutelně vedlo k buspruhům, což by zabilo celý smysl okruhu.

2 0
možnosti

Takže Ropid se bojí o peníze na autobusy pro tisíce lidí Blankou, ale aby si například kámoši mohli hrát s historickými vláčky, kterými do Čakovic jezdí pár lidí, nebo s prázdnými pidibusy, na to peníze má.

1 5
možnosti

S38t54a34n 36N69o46v33á20k

24. 11. 2017 21:16

Autobusy bych do tunelů nepouštěl. Nebo maximálně pouze půlrok staré, protože pak už jim z výfuků lítají kominíci. A takový stoupáček ze Zlíchova na Malovanku by měl za chvíli barvu stropu shodnou s barvou podlahy.

3 1
možnosti
Foto

sice nejsem pražák, ale když bych mohl příjít se svou drožkou do tohodle dopravního hypermlýna: "udělejte Muskovi a Janečkovi pomyšlení a pusťte do těch tunelů jen elektrobusy s tím, že z bývalé Škody v Ostrově nad Ohří, kde se dělali trolejbusy - naposledy pro San Francisco - udělá pořádnou TESLU na elektrobusy (dokonce česká Tesla má v Ostrově 30-letou tradici na polovodiče)

0 0
možnosti

Jo, udělat okruh a na každém výjezdu z něj postavit semafor, který 80% času je na červenou. A pak si můžou sednou a divit se, že okruh stojí a zavírat vjezdy do tunelů.

Stačilo by vyřešit výjezdy z okruhu.

Druhá otázka je, jestli by puštění autobusů do tunelů nezpůsobilo další vlnu požadavků na "bus pruhy" - abychom nakonec neměli okruh, po kterém auta nesmí jet a většina okruhu nelsoužila jen pro pár autobusů - jak se o to ostatně už pokouší magistrát na jižní části kolem baranďáku. Místo výstavby samostatného mostu pro MHD a pěší na výjezdu z Jeremenkovy raději blokují části barandovského mostu - který navíc chtějí napůl zavřít na několik příštích let - a to ještě před dostavbou jak vnějšího okruhu, tak východní části městského okruhu.

Za posledních 6 let na magistrátu nedělají v oblasti infrastruktury vůbec nic (možná že v žádné oblasti) a poslední squadra Krnda s Dolínkem se už to nesnaží ani předstírat.

4 1
možnosti

Prej malá úspora času oproti tramvajím z hradčanské. To si dělaj srandu

1 3
možnosti

R29a62d78e89k 62K92o56p59a14r

24. 11. 2017 19:16

Praha 6 je krasna ctvrt. Vzdy jsem si rikal, ze bych tam chtel zit. Ale jak jde cas a sleduju, jak jeji zastupci jednaji, tak se nemuzu zbavit pocitu, ze si mysli, ze jsou nadlidi, neco vic, elita,...

Proste bych jim to tam ted vyplivnul a starosto, starej se...

3 1
možnosti

Tak si zkuste na pár dnů jezdit ve špičce po Kulaťáku. Třeba vám dojde, jak neuvěřitelně pitomý nápad by byl nahnat na něj další autobusy.

1 0
možnosti

Ale z toho návrhu ropidu je stejně je nejlepší ta statistika pravděpodobnosti uzavření tunelu v jednotlivých hodinách, kdy o špičkách je to i 80%. Takže jak tvrdím celou dobu, ty skvělé tunelbusy budou jezdit stylem: "možná ano, možná ne". Ale spíš ne. K tomu musíme přihodit spoustu kloubových autobusů a řidičů, které nemáme.8-o

5 0
možnosti