- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Couvat se nesmí nikdy bez povolení
To je zase novinařina...
Projel ji plnou rychlostí? Nebo šlo o to, že nedobrzdil o 20m?
Rád upozorním lidičky neznalé problematiky, pendolína řídí ti nejlepší z nejlepších a stejně i ti udělají drobnou chybu, stačí o pár sekund později brzdit, zamyslet se, cokoliv, navíc zde nevíme o co šlo, mohlo to být i pochybení jiného...bezpečnost železnice je vysoká, o několik levelů výše než auta a silniční doprava...
Nechci Vám brát iluze, ale určitě by Vás překvapilo, jaká kritéria pro strojvedoucí vítězila při uvádění Pendolin do provozu.
Jsem strojvedoucí tak se vám situaci pokusím popsat. Problém kolegů na Pendolinu je ten, že jsou zviklí na "zelenou vlnu". Pak vznikají tyto MÚ. Někdo zde psal, že červenou lze bez zastavení projet ! Kravina a blbost. Za žádných okolností. Pouze na autobloku po ZASTAVENÍ lze stůj projet a pokračovat dle rozhledoých poměrů. Pak jsou ještě různé výjimky po 10ti minutách atd, ale směroplatné je, že vždy se musí zastavit !
No jestli ty návěstidla fungujou jako v tunelu Blanka, tak potěš koště. Přeblikávání 50 70 50 70 klidně třikrát za vteřinu na několika úsecích v řadě, zákazové křížky cik cak ve střídání s vyklizovací šipkou bez žádných překážek a to vše již několikrát z cca sto jízd. Naštěstí zatím pouze jedna pokuta 600Kč za 63km/h na údajné 50 v dubnu!!! úsek Brusnice. (po poradě zaplaceno z důvodu úspory času a nervů)
Rychlost návěstidla ukazují taky, ale určitě tam neblikají třikrát za vteřinu. O významu návěstí na návěstidlech se můžete dočíst třeba zde: http://lokomotivy.euweb.cz/n_navesti02.php
A není to tak, že po projetí na červenou, nějaký automatický systém vlak zabrzdí a pak už ho nejde jednoduše rozjet?
No a zajímavý je i příspěvek níže asi někoho z toho vlaku, že vlak se opakovaně rozjížděl a brzdil. To by mohlo ukazovat na technické problémy vlaku. Pak je odstavení nutné (a protože porucha ve vlaku je možné vysvětlení vždycky, tak je asi nutné vždy vlak odstavit).
Při zásahu VZ se dá po zastavení nahodit a dál jet. V tomhle případě ale především dál jet nesmí ... kromě zajištění vozidla ani nesmí vůbec sahat na ovládací prvky, dokud nepřijede komise.
Běžná navigace do auta dokáže upozornit na nebezpečí, nehodu apod. To nikdo nevymyslí druhé "jištění", že se blíží červená, resp. nespustí alarm v těchto situacích???
vždycky ho můžeš obejít souprava se může smeknout, cokoliv největší chuťovka je, když jedeš na AVV, to se rozhodne, že byl skluz, a nechá brzdu na tobě. A na reakci moc času není
Už to píši snad po desáté.Kdyby mašinfírové jezdili po silnici,tak by už nebyly ani volby!
Strojvedoucí vlaků SC si ne a ne zvyknout, že zelená cesta pro vlak nejvyšší kvality není z pohledu SŽDC samozřejmostí.
To snad není o žádném zvyku, pouze o přehlédnutí. Na předchozím návěstidle musel mít žlutou.
Proč je kvůli tomu nutné zastavovat na hodiny provoz a přesazovat cestující do jiných vlaků? Dám strojvedoucímu dýchnout, sepíšu záznam a jedu dál...detailní šetření má čas, ne?
Protože třeba pod sebou mohl přehodit výhybku a na dráze se nesmí výhybka řezat jízdou a tak dál a dál...prostě to berte že je to MU a její řešení a likvidace má nějaké postupy které se musejí dodržovat!