- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ad 4) Jiná příčina... možná zbloudilá dalekonosná raketa ukrajinských nebo ruských tajných služeb
Havárie byl důsledek činnosti, či nečinnosti strojvedoucícho, nebo technická závada. Zajímala by mě skutečná příčina. Bylo to?:
1. Nepozornost strojvedoucího, ne zrovna soustředěného sledování návěstí.
2. Zdravotní indispozice strojvedoucího (jak pak navštěvuje pravidelné lékařské prohlídky, či jak je lékaři vyhodnocují?).
3. Technická závada a v tom případě jak na ni strojvedoucí reagoval , byl připraven.
4. Jiná příčina.
Strojvedoucí nehodu přežil se zraněním, takže může vypovídat.
Nestálo by za to, než bude naplno zaveden ETCS, aspoň na tratích po kterých se jezdí rychlostí vyšší jak 80 km znovu zavést funkci vlakvedoucího/pomocníka strojvedoucího? A zrušit kumulovanou funkci vlakvedoucího s průvodčím na těchto tratích? Jenže to by byly daleko vyšší náklady a manažeři by se museli uskromnit, takže tudy asi cesta nevede.
Dokud vlaky a obecně dopravní prostředky budou řídit lidé, bude docházet k nehodám v důsledku jejich omylu. Vyšší bezpečnost zaručí až AI
To máme v Poříčanech hezky nasněžíno! Jasně, chápu, ale vypadá to fakt jak sníh...
. No hlavně že už to bude jezdit, včera po ránu prý pěkný chaos.
No právě se na to chci zeptat, jestli mi může někdo z místních potvrdit, že tam je tak 10 cm sněhu. A co to teda je?