- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hamburk - Hamburku nikoliv Hamburka takže asi tak!
Tak to zbořte a dejte tam novou lávku od firmy Bögl & Krýsl, určitě nabídnou nižší cenu než by stála oprava.
Dofejme, ze lidem, kteri pujdou kvuli tomu pres silniční most i pres zakaz pro pesi, se nic nestane. Aby nahodou nebylo pak obeti jeste vic.
To to trvalo!!!! To měl udělat HNED, však jsem to také psal.
Pane redaktore, V Nymburce a do Nymburka a nikdy jinak, tak se to říká a píše, i když konec na -ku je také správný, jenže to tak v Nymburce nikdo neřekne - lokální úzus.
Kdyby nemuselo být výběrové řízení a stavební povolovací řízení, tak už za tu dobu co tu kecáme by pomocí nových technologií tři čtvrtě nové kvalitní lávky stálo za třetinovou cenu.
Lávky jsou to sice elegantní, ale pokud tam nejde rozumě udělat inspekce a vlastně ani oprava, tak to opravdu je konstrukční vada.
Se podívejte na fotky z montáže - navěsí se lana, na ně se !zespodu! navěsí panely a celé se to ze shora ještě zalije betonem..
Jak tohle chcete opravit nebo jen ověřit stav?
Naprosti otmu jsou lávky, kde si inspekci udělá každý kolemjdoucí - třeba ta v Černošicích - dvě obrovské traverzy - každý vidí jak moc jsou o/pro-rezlé.
Řekl bych, že technologie je poněkud jiná. Předepínací lana konstrukce je podle architekta z předepjatého betonu. Pokud je to typ předem předepjatý, nemělo by to vadit. Takových mostů je spousta. Pokud jde o dodatečně předepjatý beton, tam je situace ještě lepší. Mě to vychází na špatnou hydroizolaci nebo porušení hydroizolace při povodni. Stejně si počád myslím, že mohlo jít i o únavový lom, pokud byla lávka pod vodou dlouho, mohla být neúměrně staticky i dynamicky asymetricky zatěžovaná. A možná, že se sešly všechny tyto vlivy.
Kontrolní otázka: Co udělá naše dobře známá lávka vzor "Stráský", když jí ponecháme na větru a dešti? ....
Pěkné. Teď to bez pořádného prozkoumání stavu a posudku neotevřou.
Starosta Nymburka rozhodl preventivně. Bojí se, aby neměl na triku, že to u nich spadne. I kdyby starostu případně odstavili, kdo si troufne otevřít lávku a riskovat, že to spadne? To si netroufne bez posudku ani žádný starostův případný nástupce.
A kdo jim udělá ten posudek? Lávku v Tróji zkoumala jedna z nejlepších mostařských firem a přesto lávka spadla. Komu se to teď bude chtít dělat? A za kolik?
Z toho, co říkali, se to snad ani spolehlivě kontrolovat nedá. Aby to nemuseli celé rozebrat a natáhnout nová lana nebo postavit něco jiného.