- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ať jdou s TT (tram. tratí) i lanovkou spojující Bohnice a Podbabu někam, protože Praha má v Trojské ul. kapacitně značně nevyužitou TT, která by se dala využít pro vhodně krátké, a tedy rychlé dosti potřebné přímé spojení TRAM mezi =M=C Kobylisy a =M=A Dejvická místo cca 1/2 TT (případně i celé délky lanovky) vedené přes Bohnice
Stačilo by vybudovat TT (LOTYŠSKÁ) - NEMOCNICE BUBENEČ - OBORA STROMOVKA - CÍSAŘSKÁ LOUKA - TROJSKÝ ZÁMEK, ZOO - VODÁCKÝ KANÁL - (TROJSKÁ) (viz: https://mapy.cz/s/232Rs ), mezi nynějšími zastávkami (uvedenými na počátku a konci vzávorkách) na stávajících TT, s tím, že na Pelctyrolce u severního/Trojského předmostí trojského mostu by bylo vhodné postavit nekolikapodlažní záchytné parkoviště P+R, které by zejména mělo sloužit ZOO, u níž by současná parkoviště měla být zrušena, aby motorizovaní návštěvníci k/od ZOO neprojížděli svými vozidly skrz obytnou/vilovou čtvrť
K tomu místu s navrženým P+R je perfektní příjezd z Městského (malého/vnitřního) okruhu a v jeho pokladně by se měly dát koupit vstupenky do ZOO, které by "automaticky" platily příslušný den i na jízdy TRAM v úseku mezi tím P+R a ZOO(Trojským zámkem, u něhož by měla být příslušná zastávka TRAM vzdálená cca jen 550m od stávajícího Jižního vstupu ZOO: https://mapy.cz/s/2330P , který by se mohl ještě cca o 60m přiblížit díky rozšíření vlastního areálu ZOO o jemu nyní přilěhlé parkoviště: https://mapy.cz/s/2332I ) = cca 2 zastávky.
Jenže tenhle váš návrh řeší jen jeden problém z několika. Ano, zajistíte spojení mezi Podbabou a ZOO. Ale jak se pak ty tramvaje dostanou do Bohnic, to už neříkáte. Stejně tak pomíjíte tu "drobnost", že by se kvůli vámi namalované trase musel zrušit kus Stromovky (což je letitý sen mnoha developerů, kteří by se k vám rádi přidali), a na druhém břehu přerušíte tamní cyklostezku tramvajovou tratí.
Nejezdí, vždyť jí pořád opravovali.
Z Podbaby do Troje a Bohnic jedině vysutou dráhou! Ta by byla nejlepší a mohla vést až ke stanici metra Kobylisy na opačné straně přes Strahov a Letnou na Náměstí Republiky nebo zde začněte přemýšlet nad linkou metra D.
Ještě štěstí,že ji postavili komunisté, nové se už nikdy nedočkáme.
V Praze jezdí 3 lanovky a všechny na levém břehu Vltavy.
Proč by nemohla vzniknout lanovka (visutá) dráha třeba na úseku Sídliště Barrandov - Nové Butovice - Nemocnice Motol?