Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Pražský dopravce chce jen stoprocentní elektrobusy. Dobijí se z trolejí

Praha pokračuje v testování elektrobusů, které by mohly nahradit naftové vozy. Model SOR EBN 11 podle Jana Barchánka z pražského dopravního podniku po půl roce provozu předčil očekávání. Nejde ovšem jen o výběr a nákup vozidel, ale hlavně o vybudování infrastruktury.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JZ

Jako pozitivní fakt vidím zodpovědné jednání vedení Dopravního podniku, které elektrobusy testuje a snaží se najít odpověď na otázku, zda se elektrobusy pro Prahu hodí nebo ne. Ukvapit se v tomto zásadním rozhodnutí by bylo chybou.

0 0
možnosti
OL

no nevim, pobavil mne ten odstavecek o indukcnim nabijeni a jeho neekonomicnosti. Sice nemam realnou predstavu kolik stoji kilometr trakce pro trolejbusy, ale prijde mi, ze je to srovnatelne, ekologicke, zvladne to kopce, zvladne to topit, proste vsechno. Toto mne prijde jako, ze vymyslime kolo. ano je to pekne, vypada to zajimave, ale je to drahe jako cert. Trolejbus s baterii? proc ne, cimz by trakce nemusela byt vsude.

1 1
možnosti
Foto

Trolejbusy s baterií jezdí i v takovém Bulharsku.

0 0
možnosti
MH

Problemy s kopcovitym terenem? Neni mozne, vzdyt podle propagatoru cyklistiky je Praha srovnatelna s Amsterdamem ;-);-D

0 0
možnosti
Foto

Srovnatelná je v hustotě exkrementů na chodnících.

2 0
možnosti
RP

Takže je to menší, dražší a ještě to chce minimálně investici za milion v rámci své životnosti...

Navíc jsem zvědavý jak kolegové od tramvají natáhnou kabely, tam kde tramvaje nejsou...

0 2
možnosti
MC

budou dělat točny tam, co už jsou tramvaje.

0 0
možnosti
TZ

A nestačilo by přejít na LPG/CNG?

Kažodopádně u autobusů vidím smysl - přecijen mají zázemí a jezdí podle plánovaného řádu.

0 0
možnosti
PN

P74e98t92r 63N81o83v78á89k

20. 3. 2016 14:17

Elektrobusy v šoučasnosti jsou pro Prahu vyhozenou investicí. Baterie nebudou v provozu dosahovat ani poloviny životnosti v důsledku vyšší provozní zátěže než předpokládá výrobce autobusu. V současnosti je výhodnější provozovat busy na CNG.

3 0
možnosti
PV

P32e33t51r 82V94e65s37e80l80ý

20. 3. 2016 12:23

Praze vůbec nejde o nějakou ekologizaci provozu, ale chce se dorvat k dotacím. A protože naprosto ... úřadové v Bruselu vymysleli, že na trolebusy žádné dotace nebudou, jen na elektrobusy, no tak se vetšina evropských měst vrhla na elektrobusy. Ač z hlediska možností přepravy velkokapacitními vozidly je to víc než fantazie, blbne se na kvadrát. Všechny tři německé trolejbusové provozy teď mají problém, protože nemůžou nakupovat tvozidla s podporou, ale na nesmyslné elektrobusy prachy jsou. Výsledkem je slovní a technická ekvilibristika, kdy trolejbus dostane pár baterek a je prohlášen za elektrobus s průběžným nabíjením z trolejbusových trolejí.

4 4
možnosti
VM

ano, to je smutná pravda. Kdyby podobné dotace byly např. na CNG, bylo by to mnohem ekologičtější.

Provoz na elektriku je z hlediska ekologie chiméra - lidé nevidí stoupat z vozidla kouř, tak mají falešný pocit, že je ekologické.

5 2
možnosti

Odjizdejici autobus ze zastavky, jeste k tomu v kopci, a jeste v noci. Jako kdyz vam startuje letadlo za oknem. Skoda,zese elektro-busu nedoziji. Ale nove trolejbusy v usti, to je jako vylet do budoucnosti.

4 0
možnosti
PS

ano, mohu potvrdit. Křižovatka Benešovská s Korunní a ráno si připadáte jako na Ruzyni.

0 0
možnosti
PS

Elektroauta bude v budoucnosti fungovat jako záložní systém baterií, ve kterých je možno skladovat nadbytečnou energii, kterou je možno v době špiček a kdy auto stojí například v garáži opět odčerpávat.

Zavrhovat elektroauta je stejně naivní a hloupé, jako bylo ničení parních strojů.

2 2
možnosti
PV

P69e65t30r 57V97e46s63e88l68ý

20. 3. 2016 12:18

Měl byste si dát hodně studený obklad. Jak myslíte, že vám při tomhle nesmyslném režimu baterie v autě vydrží? Smiřte se s tím, že vývoj v bateriiích se moc nehýbe a něco, co by z kilogramu hmotnosti poskytlo stejně energie jako benzín asi ještě dlouho nebude.

Mimochodem, viděl jste, co dokáže malá lithiová baterie, když vybuchne? Stačí drobounká prasklina v obalu a trošku vody...

3 2
možnosti
BG

Tyhle pochybné experimenty by už měly skončit. Jak jsem se dočetl, potřebuje to 20 minut dobíjení na ujetí 20 kilometrů. Proč by mělo vozidlo na konečné zastávce trávit takovou spoustu času? Proč by mělo vozidlo mít stejně velkou bezpečnostní pauzu jako řidič, který ji potřebuje? Když jsem zpracovával oběhy vozidel na trolejbusových linkách v Mariánských Lázních, vyšlo mi, že 7 trolejbusů, které tam jsou pravidelně nasazovány, by muselo nahradit 11 elektrobusů!

Nemám pocit, že by se situace okolo elektrobusů nějak zlepšila. Baterie jsou těžké, rozměrné, dlouho se nabíjejí a o jejich životnosti se ani nedá mluvit.

Jestliže chtějí působnost elektrobusů rozšířit, mám trochu obavy o některé trasy, které jsou náročné i pro běžné autobusy, např. ulice Prosecká. Bude už výhodnější vybudovat celou trolejbusovou síť, samozřejmě postupně, věřím tomu, že EU taky něco přispěje. Jistě, počáteční investice budou velké, ale je ověřeno, že při větším počtu provozovaných vozů a linek se tyto investice vyplatí a brzy se i vrátí. To by se jinak nevyplatily Brnu ani Plzni. A dnešní technologie jsou na takové úrovni, že trolejbus i rekuperuje, takže se ještě víc ušetří.

Pokud má autobus na lince více než 200 spojů, vyplatí se na té lince trolejbus. A takovou frekvenci má v Praze aktuálně 49 linek. Jsou to ty nejdůležitější trasy, takže by byla zadrátovaná zhruba polovina současné sítě.

7 2
možnosti
PS

Dočetl jste se špantě. Elektrobus potřebuje ca. 100 minut nabíjení na ujetí trasy 260 - 340 km. Tak to alespoň stojí ve článku. Ale možná jste četl něco jiného

1 2
možnosti
  • Nejčtenější

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Na Majálesu zasahovali těžkooděnci. Lidé se bouřili kvůli nevracení záloh za kelímky

28. dubna 2024  19:10,  aktualizováno  19:34

Sobotní studentský festival Majáles v pražských Letňanech probíhal zprvu hladce. Samotný závěr...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění

1. května 2024  20:36

V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...

Hromadná nehoda u letiště zastavila Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  20:36

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly v pondělí na 27. kilometru Pražského...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vlak bez strojvůdce ujel několik kilometrů, pak vykolejil. Řítil se stovkou

2. května 2024  14:51,  aktualizováno  19:55

Na železniční trati mezi obcemi Čisovice a Měchenice v okrese Praha-západ vykolejil vlak. V...

Dejte Schranzovi 90 minut a běžte se radovat. Jsem vděčný, že jsem zpátky

4. května 2024  21:26

Slávistický trenér Jindřich Trpišovský by měl Ivana Schranze nechávat na hřišti celých devadesát...

Slavia - Baník 5:0, exhibici řídili Chytil se Schranzem, hosté dohrávali v deseti

4. května 2024  17:16,  aktualizováno  19:59

Slávističtí fotbalisté se na úvod nadstavbové části první ligy rivalovi ze Sparty důrazně...

Č. Budějovice - Bohemians 2:1, efektivní domácí nasměroval k výhře Trummer

4. května 2024  17:15,  aktualizováno  19:12

Dvě střely na bránu, dva góly. Fotbalisté Českých Budějovic prokázali mimořádnou efektivitu a na...

Před rizikovým zápasem Slavia - Baník policie zadržela čtyři fanoušky

4. května 2024  19:06

Pražští policisté před sobotním večerním zápasem první fotbalové ligy mezi Slavií a Baníkem Ostrava...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!