Tramvaje i auta opět jezdí po Libeňském mostě, místy je podepřený

  • 47
V sobotu se vrátil provoz na pražský Libeňský most. Auta a tramvaje se na něj dostaly po zhruba měsíci, kdy byl most uzavřen pro dopravu kvůli havarijnímu stavu a vstoupit na něj mohli pouze pěší. Technická správa komunikací nechala nejpoškozenější části mostu podepřít.

Podle znaleckého posudku na most mohou vjíždět vozidla až do hmotnosti 11 tun, z bezpečnostních důvodů však bude platit dál pravidlo, které stanovilo pro vjezd maximální hmotnost na šest tun. Most z roku 1928 nebyl dosud nikdy opravován.

Provoz tramvají se na most vrátil se začátkem denního provozu MHD, tedy zhruba ve 4:30. Automobily po něm jezdí od sobotního rána.  Provoz na mostě je od rána zatím slabý. Podle měření intenzity dopravy z roku 2016 po něm přitom projede denně asi patnáct tisíc aut a téměř tisíc tramvajových spojů.

Uzavírka se kromě aut týkala také devíti denních linek tramvají a dvou nočních. Většina jezdila po jiných trasách.

Praha nyní řeší, co s mostem dál, zda jej zbourat a postavit nový, nebo rekonstruovat. Vedení města o dalším osudu mostu ještě nerozhodlo. Ministerstvo kultury nedávno uvedlo, že podle něj není kulturní památkou (více zde).

Podle odborníků by stavba nového mostu i komplexní rekonstrukce současného vyšly na obdobnou částku, a to 550 až 600 milionů korun. Praha v minulosti měla plán na částečné zbourání mostu a na současných pilířích plánovala vystavět nový. Podle tohoto plánu předpokládala TSK náklady asi 350 milionů korun. Tuto možnost odborníci kvůli špatnému stavu pilířů zamítli.

Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku loňského prosince spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé (psali jsme zde).

SMLSALOVINY aneb jak žít a přežít

Sledovat další díly na iDNES.tv
,