Provoz na dálnici bude opět přerušen na modernizovaném úseku na 41. až 49. kilometru mezi Šternovem a Psáři. Obří jeřáb tam bude na opěry nového mostu znovu usazovat tři sedmdesátitunové nosníky.
Zatímco minulý víkend se pracovalo na kilometru 42,7, tentokrát by se měl budovat nadjezd na kilometru 47,9.
"Jenom se liší kilometry, ale jinak je to všechno stejné. Jak uzavírky, tak nosníky, jejich počet, délky i váhy," řekl Ivan Čásenský, který má na starosti stavební dozor.
V plánu jsou opět tři uzavírky, každá potrvá hodinu. První má začít ve 22:00, další v 1:00 a poslední v 6:30.
Podle mluvčí stavební společnosti Eurovia CS Ivety Štočkové se stejně jako minulý víkend pokaždé nejdříve zastaví doprava ve směru na Brno a po půlhodině přestanou jezdit auta i na Prahu. Rýdl uvedl, že na Brno povede objížďka přes Divišov a Vlašim, v opačném směru budou auta jezdit přes Zbizuby, Uhlířské Janovice a Sázavu.
Stavbaři měli minulý víkend potíže při instalaci prvního nosníku, zbylé dva díly už usadili mnohem rychleji. Zádrhel se objevil hned na začátku, protože nájezd s nosníkem přijel na místo později, než bylo plánováno.
Druhý problém byl při uvolňování nákladu a třetí vznikl při osazování do mostních závěrů. Čásenský ale věří, že práce na dalším úseku půjdou lépe, protože se dělníci poučili z chyb. "Dělá to stejná firma, břemena jsou stejně těžká a máme stejný jeřáb. Doufám, že se v první etapě všechny mouchy vychytaly," řekl.
Potíže neočekává ani Štočková, který poukázala na to, že i reliéf krajiny je podobný jako minule. "Předpokládáme, že všechno půjde podle navrženého scénáře a harmonogramu," dodala.
Už během loňského léta byla dálnice opakovaně uzavřena kvůli demolici mostů, které překážely plánovanému rozšíření vozovky. Stavební práce si tehdy vynutily noční uzavírky, které se ale kvůli komplikacím v několika případech o několik hodin prodloužily.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů mohla stát 14 miliard korun.