Diskuze
Pražané velké změny MHD odmítají, říká Ropid. Žádostí o úpravy je ale moc
Děkujeme za pochopení.
J78a51s45o15ň 86K95l78í66m63a
Jako by v tomhle státě nebylo změn dost. Schvalované zákony jsou velmi často špatné, zpravidla si toho nevšimne ani Sněmovna, ani Senát, který má byt pojistka, ani prezident. Proto mají jepičí život a téměř každý den se něco novelizuje. A ještě
horší to je na pražském magistrátě. Ropid se proslavil tak, že většina Pražanů je
přesvědčena, že nejenže jim život neusnadňuje, ale značně komplikuje. Se všemi radikálními změnami už vlezte do bažin a dělejte smysluplnou práci, kterou naše společnost nutně potřebuje.
E46v67a 84K16a87p72l78a35n11o28v63a
To si pište pane Šubrte, že Pražané Vaše úpravy MHD nechtějí. Stačí ty kotrmelce v minulých letech. Každý zásah ROPIDU jen zhoršuje situaci. Jedině za pochvalu stojí noční provoz. Chápu, že tam musíte něco dělat, aby byl důvod Vás živit. Nejde jen o " změny" a co další náklady s tím spojené - např. výměn všech jízdních řádů na zastávkách, co turistické mapy a další a další práce. Vy si při odchodu z práce sednete do auta. Chtěla bych Vás vidět, jak jedete tramvají a nevíte která bije. Že je žádostí o změny moc? Tak nic neměňte, a žádosti taky nebudou.
B46r87o33n80i66s41l90a93v 58G93a55b38r42y34š
Proč si všichni myslí, že kdo pracuje v dopravě nebo ji organizuje, jezdí autem? Pan Šubrt nikde nezmínil, čím jezdí a jestli vůbec má auto.
P86e72t46r 82M78u12d56r32o75c45h
Ja bych uvital nejakou linku, ktera by vedla z Masarycky na Pavlak, Mirak a dal (bez prestupu).
K31a30t98e46ř78i22n86a 84V79a60š42á62k21o33v29á
Ja jsem doted nepochopila, proc se ted meni jizdni rady pri kazdych "prazdninach", a to tak, ze se meni vcetne papiru na zastavkach. Rada bych vedela, jestli je to opravdu levnejsi varianta treba na napr. tridenni prazdniny, kdyz pocet spoju na lince, kterou jezdim, zustane vicemene beze zmen, jen se to neustale soupe o par minut tam nebo zpet. Misto 3-4 zmen radu se meni snad desetkrat do roka...jedine, co z toho je, je chaos. Pred par lety jsem se nazpament naucila tech par busu, ktere vyuzivam v rozmezi 7-9, ted uz to nejde...neustale se to meni
B64r87o71n14i51s21l55a73v 63G85a15b87r28y48š
Prázdniny, tedy vlastně pracovní dny, kdy není školní vyučování, je takové specifické období a sám nevím, jak bych se k němu přikláněl. Takový pracovní den je snížený o poptávku po přepravě domísta studia, intervaly linek jsou zpravidla upraveny na nejbližší vyšší periodu (např.z 5 na 6 minut). U konstrukce jízdních řádů v tomto období, což bývajízpravidla školní prázdniny, předpokládám, že žáci a studenti využijí volnýčas např. k výletům či akcím, u nichž lze využít přepravu VHOD. Z toho je možnéusuzovat, že poptávka po přepravě bude stejná či dokonce větší než v běžnémpracovním dni. Čili i nabídka by měla být vyšší.
Ale neznám předpoklady dopravců. Asi si myslí, že když se nejezdí do školy, tak jsou prostě doma a sedí na zadku.
Obecně bych s tím neměl problém, ale třeba v létě bych jízdní řády upravoval tak, že se vykašlu na večerní sedlo a protáhnu odpolední špičku až třeba do 22. hodiny. Protože v létě je teplo a večer ještě dost světla, lidi jsou víc venku a chtějí courat.
M61a72r23t22i87n 59R45u42z53i25c45k17a
Navic bych celkem uvital, kdyby v nekterych koncovych usecich s vozovnou doslo k precislovani linek na tu, ktera jede tim smerem. treba linka z Barrandova jede do vozovny Motol, tak by na andelu uz prijizdela jako linka 4, nebo z palmovky tramvaje zatahujici do vozovny prehodily cislo na 16 nebo 8 podle smeru, kterym zatahuje....
J69i57ř80i90n34a 61S22a62v23o24v83a
celkem zbytečné - jsou tam cedule "vůz jede do vozovny xy", to stačí;
M28a33r33t74i56n 44R60u72z33i67c45k28a
Podle me lze zmeny udelat postupne takto sloucit linky 11+13=13 tak, aby z ni byla metrolinka v trase Sporilov-N.B.Synku-Nam. J. z Lobkowitz-Spojovaci, v krajnich usecich kazdy druhy spoj, linku 5+26=11 do trasy Divoka Sarka-Cerveny Vrch-Cernokostelecka-UDDP, do Sarky kazdy druhy a k UDDP kazdy treti spoj, linku 10+16=15 v trase Sidl.Repy-Kotlarka-Nadr. Vysocany-Lehovec, mimo spicku kazdy druhy spoj ukoncen na Kotlarce a na Lehovec, kazdy treti spoj (od Kolbenovy pak moznost prodlouzeni trati smer Letnany), a linky 1+25=2 v trase Nadr. Podbaba-Palmovka-Spojovaci (mozna misto Palmovky ukonceni na Vapence), na Spojovaci kazdy druhy spoj. - vse metrolinky v intervalu 4min. ve spickach, v krajnich usecich omezeni ve spickach.
Linku 10 od Zelivskeho odklonit po zrusene 26, linky 8+20=5 v trase Sidl. Barrandov-Lehovec pres Andel, Malostranskou, Nam.Republiky, Invalidovnu, Palmovku, linka 8 Vypich-Lehovec pres Malostranskou-Nadr. Holesovice-Palmovku, linku 17 zkratit trvale k Vystavisti Holesovice, linku 12 odklonit od Strossmayer. nam. pres Vltavskou, Delnickou, Nadr. Holesovice na Vystaviste Holesovice, linku 14 odklonit od Masarykova nadr. pres Nam. Republiky, Vystaviste Holesovice, Kobylisy k Voz. Kobylisy a od Andela na Radlickou, linky 6+24=6 v trase Kubanske nam.-Vystaviste Holesovice pres Otakarovu, Lazarskou, Tesnov, Delnickou, Nadr. Holesovice na Vystaviste Holesovice, linku 22 precislovat na 1, dalsi zmeny s linkami 4 a 7.... atd., u autobusu je to spise o propojeni nekterych linek a precislovani vysokych cisel na uvolnena cisla drive napr. 253->153, 273->224, 231->104, ....
Proc kdyz se pracuje s nejakymi velkymi zmenami Ropid je taji do posledni chvile a boji se reakci? Vsak je dobre nejdrive seznamit odborniky, pak mestske casti a pak nas ostatni uz s vysvetlenim a informacemi s vysledky jednani...
M97a91r71t60i53n 75K65u35b47í87k
Včera večer jsem jel linkou č.18, nová tramvaj 15 T, když tu náhle odpadl dvoumetrový kryt kol, řidič zastavil a sebral ho. Kde asi soudruzi ze Škody udělali chybu? ROPID by se měl spíše zasadit, aby začala konečně výstavba nových tramvajových tratí a pak teprve měnit linky.
M63i83r87o96s92l51a21v 49G34r39o92s71s83m38a47n78n
Ropid se může zasadit, ale nerozhoduje o tom...
B89r79o37n58i88s81l76a64v 72G98a29b57r11y20š
Podle mě někdy chtějí cestující nemožné. Je logické, že v dopravní obslužnosti nelze vyhovět všem. Doporučoval bych proto zamyslet se nad některými strategiemi linkotvorby
Základní dvě strategie jsou tyto: maximální počet cestujících bez přestupu a minimální počet přestupů na síti. Obě strategie vedou ke stejnému cíli, ale k jeho dosažení vede každá strategie odlišně.
Maximalizace počtu nepřestupujících cestujících má tendenci vytvořit takovou síť, v níž by vzniklo neúměrné množství linek jako nejčastější kombinace zastávek a byly by upřednostněny dlouhé linky bez ohledu na počet přestupujících cestujících. Čím více linek, tím delší intervaly a také horší přehlednost. A čím delší intervaly, tím větší může být podíl doby stání vůči jízdě. Laicky řečeno se vozidla budou více flákat. Jako příklad můžu dát Žďár nad Sázavou, kde je 14 linek v prakticky nepoužitelném intervalu.
Kritérium minimálního počtu přestupních procesů vede k taktové dopravě a přestupním uzlům. Čím méně linek, tím kratší interval a také tím lepší využití vozového parku. Cestující pak nebude sledovat linky, ale trasy. Od jeho domu tedy nepojedou 3 linky v 15minutovém intervalu, ale jediná linka v 5minutovém intervalu. Opticky dojde ke zhoršení, ale prakticky se nic nezmění. Příkladem je tramvajová síť v Plzni. Není třeba mít všechny kombinace linek, zde jsou 3 linky, přičemž linka 4 má interval jako pražské metro B. Je to tramvajová linka s největším počtem spojů v republice. Rozdělením by se situace zhoršila. Ale není vhodné jít na krev a vytvořit nejmenší možný počet linek, v některých městech to může být na škodu. Myšlenka by však měla být zachována.
M79a98r34t61i68n 89P93i35š50t15o57r94a
Pro lepší představu dvě mezní varianty:
První varianta je realizována IAD, kdy každý sám jede autem od startu až do cíle.
Druhá varianta je realizována jedinou páteřní linkou v Praze se dvěma (konečnými) zastávkami. Spoje jezdí v minutovém intervalu a pokaždé přepraví 2 200 osob. Přepravní výkon je zachován, zbytek si cestující dojdou pěšky.
Zdá se, že obě varianty jsou bez přestupů, ale i "nástup" a "výstup" je potřeba považovat za "přestup".
M67a97r98e76k 25H37r85u44b67y
Dobre odvedena prace se pozna tak, ze neni potreba ji porad predelavat.
Z tohoto pohledu ROPID odvadi velmi spatnou praci.
B60o45h98u81s16l33a33v 93K31r62á47l23í58k
A dobré kino je takové, kde už dvacet let dávají každý večer pořád ten samý film? A co teprve dobré zpravodajství, kde nemusejí zprávy každý den předělávat.
M93a47r31t68i57n 84P64i39š32t11o92r65a
Jsem přesvědčen, že to p. Šubrt dělá dobře, těším se na výsledky.
Moje koncepce je taková, že je potřeba čím dál tím více upřednostňovat komfort. Ten, mimo jiné, spočívá v co nejmenším počtu co nejsnazších přestupů. Proto bych preferoval co největší rozmanitost linek. A rezignoval na to, že se v tom cestující zorientuje zpaměti. K tomu by měla sloužit kvalitní mobilní aplikace od DPP, zohledňující aktuální stav sítě. Ta bohužel neexistuje. Vyřešil by se tím i problém označení tramvají na levé straně.
B65r72o31n13i29s25l74a22v 48G88a62b86r82y70š
Ten komfort s nízkým počtem přestupů a zároveň s co nejrychlejším dosažením cíle se však může rozcházet.
Norsko - Česko 3:6. Divoký obrat řídil jubilant Červenka, rozhodl šťastný gól
Pořádně se nadřeli. Čeští hokejisté ale po těžkém výpadku v zápase s Norskem zabrali, umazali...
Sparta - Slavia 0:0, derby vládli brankáři, domácí hráli dlouho v deseti
Ani v druhém jarním ligovém derby branka nepadla. A stejně jako v březnu Sparta dohrávala v deseti....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Přes sto tisíc na účet. Na rekordní výplaty ve Škodě se těšili i obchodníci
Nezvykle plná parkoviště u nákupních center po celý slunečný víkend, personální posily v obchodech...
Sparta - Ostrava 2:1, dva body od titulu, oba góly vítězů dal Birmančevič
Sparťanští fotbalisté jsou dva body od obhajoby titulu. Ve třetím kole nadstavby vydřeli vítězství...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Střelba v lese vyvolala v Praze poplach. Spekuluje se o sebevraždě strážníka
V lesoparku Čihadla na Praze 14 v pondělí od odpoledních hodin až do večera zasahovali policisté. U...
Tragické úmrtí na ministerstvu. Zaměstnanec podle policie spáchal sebevraždu
V budově ministerstva průmyslu a obchodu bylo ve středu nalezeno tělo mrtvého muže. Mluvčí pražské...
Naplněný život i pro duševně nemocné. Otevírání psychiatrických klinik pokračuje
Ministr zdravotnictví Vlastimil Válek nastínil, jakým směrem se stát hodlá nadále ubírat v oblasti...
Desítky tisíc Pražanů jsou bez vody. V Praze 8 prasklo potrubí
V oblasti Střížkova, Proseku, Kobylis a Letňan je kvůli havárii vodovodního potrubí bez vody více...
Nejkrásnější narozeniny, zářil Priske po Baníku. S týmem navštíví i hokejové MS
Hned po utkání se ve sparťanském kotli začala rozvíjet černo-zlatá plachta adresovaná jen jemu....
Útulný rodinný dům v obci Bubovice na…
Slepá, Bubovice, okres Beroun
10 490 000 Kč