- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co dodat?
Snad jen, že nebylo třeba kupovat 250 nepohodlných šuntů od kamaráda M.Romana, ale stačilo modernizovat víc Té trojek.
A taky že tramvaj je jen půlka bariéry. Kdyby se nestavělo kvůli jinému kamarádovi Janečkovi metro do Motola, mohly už být úplně všechny zastávky v Praze přestavěné na bezbariérové. (Plus by ještě zbylo na tramvaj Vypich-Vozovna Motol a mnoho miliard jako základ na stavbu déčka - ale to už je jiný příběh)
Být vozíčkářem v Praze musí být za trest. Hlavně proto, že situace se v příštích dvaceti letech sotva zlepší.
15T mi přijdou jako lepší cesta než T3R.PLF.
A ta kauza na Praze 7 byla vcelku výmluvná. Opravdu jde o Janečka? Jedna zastávka zůstala bariérová protože úpravu nedoporučila dopravní policie. Pak zase, že jen dali připomínky k řešení. Druhá zůstala bariérová protože se proti vyjádřil svaz slabozrakých. Ten údajně o žádném zamítavém stanovisku neví. Starosta Prahy 7 se dušoval, že radnice udělá pro bezbariérovost vše... Nenašly se ale chybějící peníze a všichni si to jen přehazovali a promarnili čas na řešení. Nakonec akce jela podle plánu na nátlak DPP - jde o bezpečnost MHD. A když se volený zástupce zeptá lidí na ulici, svých voličů, je jim to šumák, když je osobně to nepálí. Případně začnou dumat, zda pro nějaký ten kočárek či jednoho vozíčkáře za týden je třeba vyhazovat miliony...
Zlepšení je ve vyspělosti a civilizovanosti celé společnosti. A tam opravdu půjdeme dalších 20 let.
Blanka - trendem Prahy je mohutná výstavba bariérovosti. Všechny ty plány na svedení aut na okruhy a zklidnění či vyloučení dopravy z centra nejsou v souladu s dobře přístupným městem. K tomu lze přidat liknavost se zřizováním bezbariérových zastávek MHD a je to komplet. Na jedné straně investice z kapes daňových poplatníků plné "hesel", na druhé straně neochota, šikana a záměrné maření bezbariérovosti v Praze.
Za nefunkční MHD lze volit soukromou osobní dopravu. Ale doprava v centru je jedna soustavná krize. Hrozí situace, kdy bude osobní doprava blokována, ale MHD stejnou službu ve stejném čase nenahradí.
Ostatně, Praha chce nákup nových tramvají zrušit. Případně bezbariérovost nemá u rekonstrukcí tramvajových zastávek žádnou prioritu a podobně je tomu u autobusových zastávek.
Záměrné maření bezbariérovosti ? O čem je konkrétně řeč ? Při rekonstrukcích se všechny zastávky budují jako bezbariérové, do zvýšení bezbarierovosti stanic metra se každoročně investují velmi vysoké částky...
Spíš jde o to, že Praze s busy ujel vlak a ted se to dohání masivními nakupy SORů.
U tramvají je to ještě znatelnější a vlastní první NP vozy byly až 14T ( Samozřejmě vynechávám RT6, ale ty spíš stály, než jezdily).
Jen jestli by to nešlo i levněji než stylem ForCity...
Za me zadnej nizkopodlazni dpoj nebyl, a taky si musela matka poradit...
Jasně, za paleolitu umíralo 6 z 10 dětí a taky se prokousali až do dneška. Tenhle argument. je kdykoliv skutečně všech hovadin futrál, jak s oblibou říkával můj třídní na gymplu. Stejně tak je hloupé srovnávat se a argumentovat tím, že když je někdo přece ještě horší, tak můj podprůměrný výsledek nevadí.
Asistenční službu v MHD má i Brno.
http://dpmb.cz/Default.aspx?seo=dp-asistent
A musím se smát argumentu, že pro velkou společnost je složitější nakupovat autobusy než pro menší. Kusová cena za 10 autobusů a pak pět let nic bude jiná než u kontraktu na 25 (+15 v opci) autobusů ročně po dobu 10 let.