V běžném provozu najdou cestující trolejbus Ekova Electron 12T od středy
25. září. Na lince 58 bude autobus jezdit tři týdny mezi Palmovkou a Letňany.
Trolejbus má baterii, která využívá systém dynamického i statického nabíjení, podobně jako trolejbus Škoda 27Tr testovaný letos na jaře na stejné lince.
„Stejně jako u hybridních autobusů i u trolejbusů si chceme ve standardním provozu nejdříve otestovat různá technologická řešení, jejich skutečnou úsporu a přínos pro pražskou MHD,“ řekl šéf DPP Petr Witowski.
Na trase je trolejbus v provozu díky vestavěným bateriím, jen v určitých místech jede pomocí rozmístěných trolejí. Ty se tak nemusí stavět v celé trase.
Výkon motoru trolejbusu Ekova je 175 kilowattů a dojezd na baterii je podle dopravního podniku 18 kilometrů bez vytápění. Maximální obsaditelnost je 86 cestujících.
Dopravní podnik plánuje elektrifikaci několika linek v rámci klimatického závazku Prahy. Pražští radní už schválili provoz podobného trolejbusu na letištní lince 119. Podle Witowského podnik počítá s nasazením trolejbusů i na další linky v Praze 6, nebo na severovýchodě města.
„Nechceme jít ale do opačného extrému a vsázet vše pouze na elektřinu, plánujeme také testování vozů na další alternativní pohony, např. na vodík,“ dodal Witowski.