Diskuze
Skvělé veřejné dopravě chybí jednotný styl, říká architektka pražského metra
Děkujeme za pochopení.
R43a39d98e89k 84P11e55č95e18n98ý
Architektka ve mě moc důvěry nevzbuzuje. Ty stanice, které podle ní vznikly po devadesátých letech, byly otevřeny v roce 1994 (Zličín) a 1998 (Černý Most) a projektovány byly obě ještě v letech osmdesátých. To by měla vědět.
Taky by měla vědět, že ing. arch. Alena Martínková, která navrhovala Černý Most si už roky stěžuje na to, že stanice nikdy nebyla dokončena. Chybí alucobondové fasády, obří hodiny dodnes nemají ručičky, není dokončen průchod na parkoviště ani výsadba extenzivní zelené střechy.
Metro bylo v až do těch 90. let architektonicky úžasné, ale zprznily ho necitlivé rekonstrukce a modernizace. Umění tam bylo spousta a taky postupně zmizelo.
Stanice by se měly vrátit do původního stavu. Osvětlovací tělesa, barva nasvícení, obklady, nátěry.. to vše bylo na mnoha stanicích nahrazeno esteticky daleko méně hodnotnými verzemi.
S vizuálním smogem s ním souhlasím a na czechdesignu je s ní rozhovor, kde působí lépe (až an to pohrdáním postmodernou), tak uvidíme, co z ní vyleze.
V76a54š69e31k 30Ř21í45h86a
Jednotný styl ve veřejné dopravě? No nemám pocit, že bych chtěl aby byla jedna stanice jako druhá. Nemyslím si, že lidem pomůže, když budou stanice poznávat jen podle názvu stanice.
Naopak právě města, stanice metra a vůbec všechno okolí má být různorodé. Různé tak, abychom poznali kudy jsme šli a dobře si pamatovali co nás zaujalo.
To je totiž hlavní orientační princip a problém bludiště.
No chápu, že to paní nechápe. Ženy totiž mají často problém s obecnou orientací a to právě protože přes neustále řešení detailů, které se snaží unifikovat, nevidí obecnou krásu v různorodosti a chaosu.
Proto bych Zličín, Černý most a další jen opravil do původní představy a nic nepředělával. I ta 90. léta totiž měla něco do sebe.
M64a73r20i31e 39Z21e44l64e16n55k74o44v27á
Mně by stačilo, kdyby byla veřejná doprava funkční ve smyslu nepřeplněných vozů a vozy čisté a bez bezdomovců.
V55a13š73e32k 44Ř62í37h28a
Hm ne všichni starci s igelitkami jsou bezdomovci. A i když bych si přál to samé, tak chápu, že ve špičce bude vždy přeplněna. Pravdou ale je, že ta čistota by se zlepšit dala.
A30n83t20o89n45í57n 89H59o70u60s69k14a
Při pohledu na jednotný styl ofinky si říkám, jestli je to úplně pro všechny.
R10a31d72o81s30l51a94v 98K84l58a18u68d44a
Když už jsme u trasy D... Já jsem hlavně doufal, že se v první fázi fudou stažit udělat alternativu k Nuselskému mostu. Fakt je rozpočet tak napjatý, že na ten cancourek na Mírák se nenajdou prostředky?
T88e98o40d92o62r 54B15e44z93d14ě39k
Najdou, až se na Pankráci budou sjíždět lidé z dvakrát většího území a budou rádi, když se narvou na nástupiště. Ale to nikomu nedojde, dokud se to nestane.
J62a71r46o92m20í44r 74N81o96v35o83t88n27ý
Mně se na té vizualizaci eskalátorů nejvic líbí týpek se saxofonem a červená cosplayerka. V dnešní době nepostradatelné.
V63o36j47t63ě71c74h 21Š94t95u48r75s80a
Asi je tam nepotkáte, ale vypadá to skvěle :))
P80e16t34r 10Š25k59o15d26a
Skvělou veřejnou dopravu definuje především spolehlivost, rychlost, čistota a bezpečí. Takže bych uvítal méně peněz na architektonické šílenosti a více peněz právě do těch oblastí, o kterých jsem psal.
R42a29d57o14s12l87a49v 83K36l70a19u15d20a
Jenže tím si nikdo pomník nepostaví... Každý starosta, primátor, a pod. chce, aby po něm zůstalo něco velkolepého.. Ostatně to je taky důvod, proč se kašle na údržbu, rekonstrukci..
V23i39k35t16o50r 72Š29e92d43i65v32ý
Jo, chápu, něčím se živit musí, tak se v MHD vyhodí všechny cedule a nahradí novými.
M70a21r39t38i49n 81V81e74v78e72r83k44a
Zrovna ten nový design se fakt povedl. Stejně se cedule časem mění, s metrem D se toho taky dost změní, tak budou hezčí, čistší, což je požadavek, který tu mnozí zmiňují.
R78o43m61a82n 34O36l68á35c39h
"Cestou je podle mě minimalismus." Néé... Dejte to Patriku Kotasovi, ten z metra udělá říši zázraků!
R70a70d66o76s97l92a73v 85K84l32a98u62d34a
Když si odmyslím úlety jako šapitó na Barrandově, tak Kotase považuju za nejlepšího architekta dopravních staveb a hlavně dopravních prostředků, jakého v současné době máme... Stačí si porovnat tramvaje 14T (atelier Porsche) a 15T (Kotas)..To je obrovský rozdíl.
Ostuda českého fotbalu. Pohár končil bitkou fanoušků, zasáhli těžkooděnci
Místo vítězného křepčení s pohárem hromadná bitka fanoušků. Ostuda, ze které se bude český fotbal...
Vychytávka jako z Jamese Bonda. Řidič za jízdy měnil na autě poznávací značky
Pražští policisté si na začátku května všimli vozu, které nemělo odpovídající poznávací značku a...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Divácký rekord? Pro Česko není velkou výzvou, spíš by MS mělo hostit častěji
Asi žádné jiné číslo se při fanouškovských náletech na hokejovém mistrovství světa neřeší víc. 741...
Strážníci nepomohli oběšenci, po rozsudku u městské policie končí
Městský soud v Praze potvrdil ve čtvrtek peněžité tresty dvěma pražským strážníkům, kteří loni v...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Plzeň - Sparta 1:2, k titulu i pohár. Finále rozhodl v nastavení Birmančevič
Sparťanští fotbalisté po pěti dnech slaví další trofej. Po zisku titulu zvítězili ve finále...
Převozové sanitky nefungují. Rezervaci chtějí dny předem, nejezdí po celé Praze
Premium Bohumil potřeboval minulý měsíc přepravit nepohyblivou manželku z Prahy 3 na ošetření do nemocnice....
Policie odhalila 600 falešných lístků na MS v Praze. Škoda je za dva miliony
Pražští policisté zatím při hokejovém mistrovství světa odhalili na šest set falešných či...
V Krči se střetl autobus MHD s náklaďákem, dvanáct lidí se lehce zranilo
Složky záchranného systému ráno zasahovaly u dopravní nehody na křižovatce ulic Zálesí a Sulická v...
V hostivařském zookoutku někdo nakrmil danělu pečivem, kvůli kolice uhynula
V hostivařském zookoutku Divoká zahrada uhynula samice bílého daňka. V pondělí našla mrtvé zvíře...
Obchodník
PŘEDVÝBĚR.CZ s. r. o.
Praha
nabízený plat:
40 000 - 80 000 Kč