"Pan primátor nám řekl, že město zatím nemá jinou alternativu, jak stavbu depa řešit. Vysvětloval nám, že depo chtělo stavět i město, ale nemá dostatek finančních prostředků. Proto je varianta, že depo postaví Škodovka, nejschůdnější," konstatoval předseda odborů Jaroslav Forejt.
Odboráři jednali i s generálním ředitelem Škody Transportation Josefem Bernardem. Ten je také šéfem týmu, který projekt na nové depo připravoval.
O zakázce na depo má ve čtvrtek hlasovat zastupitelstvo. Pokud ji schválí, mělo by podle Forejta do šesti měsíců přejít asi 240 zaměstnanců Dopravního podniku pod Škodovku. Pracovat ale budou i nadále v současném areálu depa. Stěhování do nových prostor se uskuteční až po dokončení nových objektů pravděpodobně v roce 2014 .
Škodovka slíbila, že nesníží platy a nebude propouštět
"Ředitel Bernard deklaroval, že dodrží naši kolektivní smlouvu a že po dobu dvou let nenastane žádné masivní propouštění těchto přesunutých zaměstnanců. Ujistil nás, že si nikdo z nich platově nepohorší. Lidem také zůstanou sociální výhody, jaké mají nyní," uvedl Forejt.
Současné depo pro trolejbusy a autobusy v Cukrovarské ulici nevyhovuje už několik let a jeho kapacita je nedostačující. Podle Forejta se tam už vozy nemohou vejít, zvlášť poté, co do vozového parku přibyly i obří osmnáctimetrové kloubové soupravy.
"Škodovka také slibuje, že zlevní opravy vozů MHD asi o deset procent. A to i díky tomu, že tyto vozy montuje a tudíž má zajištěné levnější náhradní díly," doplnil Forejt.
Projekt na stavbu depa a opravny vzbudil bouřlivé diskuse. Ministr financí Miroslav Kalousek jej nedávno označil za zlodějinu (více o názoru Kalouska čtěte zde.)
Pokud zastupitelé projekt schválí, uzavřou firmy z plzeňské Škodovky s městem smlouvu na 29 let. Za tu dobu vyplatí radnice Škodovce 12 miliard korun a až pak přejde depo pod město. Kvůli tomu je projekt podle expertů ministerstva financí majetkově nevyvážený. Podle nich podobný projekt na tři desetiletí v České republice neexistuje (více o názoru ministerských odborníků se dočtete zde).