Vedení společnosti Poved (Plzeňský organizátor veřejné dopravy) ale ujišťuje, že k žádnému zásadnímu rušení spojů nedojde. Ředitelka Zdeňka Kmochová zdůrazňuje, že změna by se neměla cestujících příliš dotknout.
Náměstek hejtmana Plzeňského kraje Václav Šlajs před časem uvedl, že ubýt by měly pouze jednotlivé spoje, kterými jezdí málo cestujících.
Starosta Břas Jan Špilar už poslal Poved dopis, ve kterém upozornil, že řada lidí si na železnici zvykla a nepřeje si její omezení. "Pro mnoho lidí je vlaková doprava, například po měsících hledání zaměstnání, téměř existenční záležitost," uvedl Špilar.
Starosta připomněl, že nejdůležitější jsou spoje ráno a pozdě odpoledne. "Velkou cílovou skupinou jsou cestující navštěvující lékařská zařízení, která jsou soustředěná v Rokycanech a v Plzni," konstatoval.
Vedení Břas informovalo Poved, že chce, aby zůstalo v provozu několik spojů, se kterými návrh nepočítal. Zdeňka Kmochová prohlásila, že Poved velmi intenzivně jedná se zástupci Českých drah, aby většinu chybějících spojů do jízdního řádu vrátili.
"Je to návrh Českých drah a my jsme s ním od začátku nesouhlasili, byli jsme s ním velmi nespokojeni," řekla Kmochová.
Poved při jednání o jízdním řádu zastupuje Plzeňský kraj, který si spoje u Českých drah objednává a také je financuje.
Ředitelka Kmochová potvrdila, že problematický návrh jízdního řádu se týká mnoha obcí. "Poslaly nám připomínky, na které odpovídáme. Snažíme se vysvětlit, že většina vlaků bude nadále zachována," konstatovala.
Zdeňka Kmochová ujistila, že jízdní řád rozhodně nepřinese tak dramatický úbytek spojů, jako naznačil návrh Českých drah. Podle plánů kraje by mělo ubýt pouze zhruba pět procent spojů, a to těch, které jsou využity jen minimálně.