Klatovský podnikatel Miroslav Blohmann s osobním elektromobilem elBlesk | foto: Martin Polívka, MAFRA

Do stavebnic z Číny dali vlastní součástky, malá auta nabíjejí ze slunce

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Miroslav Blohmann mladší vystudoval elektrotechniku a elektromobilitu vidí jako budoucnost přinejmenším pro větší města. Začal kompletovat, vylepšovat a prodávat vozidla vyráběná v Číně a spolu s bratrem Tomášem je vybavili vlastní elektronikou a doplnili o dobíjení ze systému fotovoltaických panelů. Ve svých třiceti letech prodává desítky takových aut ročně.

Kdo jsou lidé, kteří si dnes kupují malá elektroauta z klatovského projektu elBlesk?
Jsou různí, stejně jako modely, které máme v nabídce. U tříkolky, se kterou jsme začínali, jsou hlavní klientelou starší lidé. To mě překvapilo. Dojedou si ale s takovým vozítkem na nákup, jsou soběstační, nabijí ho z obyčejné zásuvky. Navíc se jim tříkolka dobře ovládá, protože se řídí pouze rukama. U dvoumístných aut Tiger a City S jsou klienti běžní uživatelé automobilů, mladí i starší lidé. Často si je berou firmy, které rozvážejí zboží jako třeba pizzu a další jídlo. A užitková auta Cenntro Metro jsou zajímavá zejména pro obce nebo firmy. Náš klient je každý běžný člověk. Samozřejmě ne obchodní cestující, který najede denně tři sta a více kilometrů.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Elektromobil