Vyjádření aktéra chybí, svůj komentář odmítl i očitý svědek, autor videozáznamu. Mluvčí společnosti RegioJet Aleš Ondrůj potvrdil, že incident dopravce vyšetřoval jako „mimořádnost“, která byla zaprotokolována ještě před zveřejněním videa.
Zaměstnavatel neshledal u osádky vlaku žádnou chybu - taková je praxe vůči pasažérům, kteří cestují načerno a navíc jsou pod vlivem alkoholu.
„Byl to podnapilý člověk bez jízdenky, který odmítal vystoupit a navíc napadal personál, který vyčerpal veškeré možnosti. Proto byl tento člověk vyloučen z přepravy, aniž by mu někdo způsobil fyzickou nebo jinou újmu - je to prostě postup, který se v takových situacích bohužel musí zvolit,“ řekl Aleš Ondrůj.
Po zjištění, že vyhazov pasažéra koluje po sociálních sítích společnost případ konzultovala s právníkem a ten neshledal ze strany dopravce žádné pochybení.
„Šlo o člověka, který nastoupil v Praze bez platné jízdenky, odmítal si ji dokoupit a po příjezdu do Pardubic odmítal vystoupit z vlaku. Stevard postupoval rázně, ale přiměřeně situaci. Muž, kterého jsme vyloučili z přepravy, neutrpěl žádnou újmu - na nástupiště mu byly přineseny i jeho osobní věci,“ dodal Aleš Ondrůj.
V tiskovém prohlášení k incidentu mluvčí uvádí, že prioritou je vždy bezpečnost, ochrana majetku a zdraví všech zúčastněných - cestujících i zaměstnanců.
Pasažéři bez jízdenky nejprve dostanou šanci si ji koupit ve vlaku a pokud někdo tvrdí, že nemá finanční prostředky, je s ním sepsána „hlášenka“, která je dokladem k pozdějšímu zaplacení jízdného do nejbližší stanice. Cestující je tedy požádán, aby v nejbližší stanici z vlaku vystoupil, protože odmítl zakoupení jízdenky.
„Pouze v krajním případě, kdy cestující odmítá uhradit jízdné, odmítá vystoupit a slovně či jinak napadá zaměstnance a ostatní cestující - postupuje personál tak, že vyvede cestujícího z vlaku. Musí přitom postupovat maximálně přiměřeně situaci, cestujícímu nesmí vzniknout žádná fyzická či majetková škoda,“ dodal mluvčí.