- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Autobus srazil ..." takže za to může autobus. Nebo raději řidič autobusu srazil ? Nevypovídá to spíše o skutku, než že neživý předmět něco sám dokonal ?
Tak ona mohla být srážkou vinna i chodkyně = objektivní nápis by měl znít "NA PŘECHODU DOŠLO KE SRÁŽCE AUTOBUSU A SENIORKY, KTERÁ NA MÍSTĚ ZEMŘELA"
Ovšem přímo nesnáším běžně používané, ale nejen mnou považovanné za bulvární, titulky ve významu "vlak/tramvaj srazil(a)/zabil(a) auto/chodce/cyklistu", protože v 99% případů ti lidé nebo auta/nekolejová vozidla na těch kolejích neměli co dělat = za své sražení/zranění/usmrcení si mohou sami a nikoliv ta kolejová vozidla, jimž měli povinnost dát přednost.
Já jsem přesvědčen, že takovéto titulky přímo hraničí s obecným ohrožením, protože lidi učí k nepozornosti v provozu, a jsou obdobou někdejšího některými medii vypuštěného nesmyslu, že chodci mají na přechodech absoltuní přednost!
Dle zprávy z místního rádia se jednalo o seniorku s pozitivním testem na covid 19. Jedná se tedy o 521 oběť na tuto nemoc na území České republiky. Dobrá zpráva pro příbuzné je pouze to, že jelikož seniorka během jara skutečně velmi strádala, tak rouškovné bude předmětem dědického řízení a příbuzní tak o peníze nepřijdou.
Svítila mu zelená šipka, tak jel, na přechod už se nestihl podívat, protože měl zpoždění
Pětadvacetiletý řidič autobusu už leccos naznačuje.
A pokud zrovna čuměl do mobilu tak je to jasný.
Fakt nepředpokládám, že by ve 135° zatáčce koukal do mobilu.
Nevím, jak se stal konkrétně tento případ.
Ale odbočování na světelné křižovatce, když mají chodci na příčné komunikaci rovněž zelenou... Pokud je křižovatka přehledná, komunikace se kříží v pravém úhlu, nikde nestojí nic, co by omezovalo výhled, tak to jde, ale když je úhel mezi komunikacemi ostrý a výhled omezený, je to o strach. Nemluvě o tom, že chodci umí šikovně mizet za sloupky karoserie. A to píšu z pozice řidičky osobáku. Když si představím ten obrovský autobus, nutnost v křižovatce nadjíždět, fakt, že ta potvora ani ve třicítce nezastaví na fleku...
Já vím, že profesionál má se vším počítat a na všechno dávat pozor, ale nezávidím jim. Je to o strach. Zvlášť když chodce často ani nenapadne se rozhlédnout - má přeci zelenou.
Tady v Mladé Boleslavi jsem já, nebo někdo z naší rodiny přišel v posledním roce cca 5x málem o život díky autobusákům. Před dvěma týdny dcera uskakovala a včera jsem s autem couval, aby mně nesejmul zadkem autobusu. Nějací chodci na přechodu? To pro ně neexistuje. V MB to ale i chápu..tady normálního řidiče za ty peníze neseženete.
Ta křižovatka tedy moc přehledná není... Žádná klasika +-90 stupňů. Ta vedlejší ulice je k té hlavní cca pod 45 stupni, takže bus točil nějakých 135 stupňů doprava a na světla a přechod viděl až z pár metrů. Nedovedu si představit, že by v takovouto křižovatku projížděl v nějaké vyšší rychlosti. Budy jsou většinou kolem 12 metrů, takže zastavil cca na 20 metrech... Když zohledním možnou reakční dobu, tak jel možná jenom 30 km/h, maximálně 40. Pokud světla fungovala, tak řidič pravděpodobně přehlédl červenou, nebo paní na červenou přecházela...