- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nadpis článku a už vše špatně...mělo být lopaty nic netušili
K čemu je evidenční kontrola? A každé 2 roky technická? A kupní smlouvy? Přece lze zcela jednoznačně, při existenci těchto dokumentů, určit podvodníka, a to prakticky pokaždé.
No právě že určit podvodníka nejde, protože i když nakrásně určíte kdo to stočil tak to nic neznamená - to je samo o sobě legální.
Když vedle sebe postavím 2 15 let staré Oktávky jednu s nájezdem 300 tisíc km což je i na tachometru, novými brzdami, tlumiči, pneu. Druhou s nájezdem 500 tisíc, ale na tachometru bude mít 120 tisíc, tlumiče, brzdy, pneu na odpis. Hádejte co si 2/3 lidí koupí? Až ty 2/3 dostanou rozum tak to nikdo stáčet nebude do té doby se klidně můžete stavět na hlavu, ale to je vše co proti tomu můžete dělat
Když jeden obchodník se zlatem nabídne zlatou cihličku za 100 tisíc a jiný stejně vypadající zlatou cihličku za 80 tisíc, ale naplněnou jiným kovem, hádejte, co si většina lidí koupí? Bez ohledu na to, čemu lidé spíš dají přednost, nebo-li kolik lidí se nechá podvést, tak jde o podvod a trestný čin. Některým podvodníkům bohužel projde, jiní jdou za to sedět.
A ještě jinak. Hodně Čechů, včetně vás, dává vinu obětem a omlouvá zločince. Důvodem je nedostatek právního vědomí a problém s vymáháním zíkonů. ČR proto není tak úplně právní stát.
Když koupím auto z bazaru, je stočené. Tečka. Tenhle byznys je jen kosíček víš než prodej drog.
Co kdyby tahle neschopná vláda místo houfování žebráků v Unii (V4) navrhla něco pozitivního a to celounijní systém evidování stáří a stavu vozidla?
Tak naše vláda těžko může navrhovat celounijní řešení. Ty navíc budou závislé na lokálních řešeních, což přesně u nás narazí na nefunkčnost - k čemu bude registr když samotné stáčení je legální, takže když si někdo v klidu stočí tacho a pak teprve bude proveden záznam v registru tak to stejně nijak nebude podchyceno. Tudy cesta nevede.
Takže už ho mají a od teď je už nákup auta z bazaru v pohodě:)
Dokud lidi budou vyzadovat 15 let stare Oktavky TDi se 120tis.km, tak se toho nezbavime.
Takže když by lidi chtěli fungl nové auto za 150 000 Kč velikosti Rapidu, tak je dostanou ?
V normálním státě by to byly max. 2 soudní státní a do půl roku by měl trest, protože u jen málo trestných činů se tak jednoduše zjišťuje výše škody jako u stáčení tachometrů.
Ale my máme drahé nezávislé soudy, tak to po X letech skončí osvobozením podvodníka, protože soud prohlásí, že se nepodařil prokázat úmysl obžalovaného někoho okrást.
V normálním stálě by byla především legislativa která by stáčení postavila mimo zákon a ne doufat že stáčeč udělá chybu.
Kdyby tohle policie namátkově prověřovala plošně po celé republice a pak by následovaly přísné tresty, tak by to možná něco vyřešilo, ale takové ojedinělé záblesky nikoli.
Ono by se to dalo klasifikovat jako obecné ohrožení nebo pokus o ublížení na zdraví, jelikož ta auta mají nějaké servisní úkony podle najetých km a ty nejsou pak ve správné době prováděny a tedy se to auto stává nebezpečným prvkem v pro všechny účastníky silničního provozu.
Problém je že policie si nemůže vymýšlet zákony a současná legislativní úprava jasně hraje do rukou těm kdo stáčí.
Proto to v drtivé většině případů nejde napasovat ani na podvod, natož ublížení na zdraví a pod.
Bohužel slepá kolej - pokud neudělal nějakou formální botu ve smlouvách tak můžou vyšetřovat co chtějí ale nikam to nepovede. Úprava stavu tachometru je podle naší legislativy pořád zcela legální úkon, a naopak tachometr sám o sobě nemá žádné hlubší právní ošetření svého statutu - jinak řečeno samo o sobě nic nezavdává důvod myslet si že to co ukazuje odpovídá skutečnému stavu ujetých km, takže tím nikdo nemůže být uveden v omyl ani podveden.
To je letitý problém který se dá řešit jednak legislativně a jednak přístupem zákazníků.
Ano, můžeš upravit tachometr třeba na nulu, ale nesmíš tvrdit, že to auto má najeto nulu.
Kolik roků se řeší přetočené tachometry...kolik..15? nebo snad 20? Prostě není vůle s tím cokoliv dělat, takže budeme dál okrádáni bazarníky.
Nutno dodat že není vůle ani ze strany zákazníků.