- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro ty ,co moc nechápou drážní terminologii - lokomotivní vlak může být jízda samotné lokomotivy ale také několika spojených lokomotiv a třeba i neobsazených lok,četou. Ten termín se používal jistě i před 100 lety a není na tom nic divného, Představte si,že jede li samotná lokomotiva,která s vlakem může jezdit 160,tak samotná (teda za mě) mohla max.80 a byly i stroje ,co byly málo brzděné,tak jezdily solo 65max.Pokud jede ale nějaká jednotka a je jedno,zda Pendolino nebo Regina solo bez lidí,není to Lv ale Sv,tedy soupravový vlak a ty mohly tuším max 100. A tzv. MUVky po trati nejely jako vlak,ale byla to ,,jízda drobného vozidla,,a to jelo podle trochu jiných předpisů,nežli vlak.
Jinak jsem kdysi četl,ale neviděl jsem to v praxi,že snad v Belgii měli na čele lok na brzdovém potrubí skleničku podobnou starým filtrům paliva. Návěstidlo bylo vybavené nějakou pákou,která v poloze ,,na stůj,, zasahovala do průřezu lok.Bylo to chatrnější konstrukce,takže to mašinku neohrozilo,ale při projetí návěstidla to skleničku rozbilo,takže vlak zastavil jako při stržení záchranky.
Dneska se dá využít nějaký kamerový systém,ale tak leda ve velkých stanicích, Na nějaké dálkově řízené kozí dráze s minimem vlaků Vám to nejspíš někdo brzo ukradne.Opravdu toto zabezpečení není zas tak jednoduché vyřešit,Projíždění odd.náv. na autobloku nebo když fíra usnul,na zelenou na opakovači nemusel mačkat VZ,ve spánku proti kopci zastavil a pak začal couvat... měl zabránit PAKS. Jenže některé přejezdy nějak vytvářely bludné proudy,které vám i tam ,kde AB nebyl na 1 sec rozsvítily červenou na opakovači a PAKS Vám bouchnul -mašina v tahu,jedete 90 a najednou bouchne VZ,takže lidem vůbec nepadaly kufry na hlavu a nebo jedete s nákladem 2000tun proti kopci a když šťastně zastavíte a nemáte vlak na 3 kusy,tak máte o zábavu postaráno,hlavně za mokra a pokud do Vás zezadu buší postrk,tak je to o velkou hromadu.
Předpis ČSD D2 účinný od 29.12. 1997 - Základní rychlosti vlaků, které nesmějí být překročeny při sestavě jízdního řádu ani při jejich jízdě, jsou:
a) u expresních vlaků, rychlíků, spěšných, osobních a soupravových vlaků 160 km/h;
b) u vlaků nákladní dopravy, brzděných I. způsobem brzdění 120 km/h;
c) u vlaků Nex pro přepravu kamionů, brzděných II. způsobem brzdění 120 km/h;
d) u vlaků osobní dopravy s postrkovým nebo vloženým hnacím vozidlem, které není dálkově řízeno z vedoucího nebo vlakového hnacího vozidla 100 km/h;
e) u ostatních vlaků nákladní dopravy, brzděných II. způsobem brzdění a u vlaků nákladní dopravy s vloženou nebo postrkovou lokomotivou llokomotivami), zapojenou na průběžnou brzdu 100 km/h;
f) u lokomotivních vlaků (vyjma zkušebních jízd), není-li v Doplňku pro některé řady hnacích vozidel uvedena rychlost nižší 80 km/h;
Srážky vlaků na železnici zas a znova a znova a zas. A ministr dopravy stále spokojeně sedí ve svém ministerském křesle. Připadne mi to hodně nepochopitelné.
No a o má dělat? Hele, ANO nemám rád. Ale za to, že na naší železnici není funkční zabezpečovač, který by zabránil strojvedoucímu projet červenou je problém, za který může drážní úřad a všechny vlády za 30 let zpět. To není něco, co se dá vyřešit za rok a nevyřeší se to ani za 5 let a megalomanské ETCS to nezachrání. Je to stejný šlendrián, jako provozovat tramvajou jednokolejku v Ostravě s nulovým zabezpečením, když např. z Liberce víme, že jednokolejky jsou průser a bez zabezpečovače se to tam prostě sráží. Není otázkou komu a proč se to stane, ale kdy se to stane. Stejně jako se v Ostravě čekalo na mrtvoly, tak se čeká i na dráze až se někde srazí dva rychlíky v oblouku v plné traťové rychlosti. Jako že k tomu nebylo v historii zase tak daleko. Jenže on se vždy najde ten chudák strojvedoucí, co tu červenou projel, ten se zavře a společnost je spokojená, protože preferujeme potrestání viníků a represi před lidskými životy. To je pak těžký. Opakuji, nemám ANO rád, ale za tohle Havlíček těžko může.
Příhoda, ten klidně opáčí
Příhoda, dokud na živu,
Příhoda, ten klidně opáčí,
"Neopustím svoji lokomotivu!"
Můžete si jistě snadno představit,
že se vlak tak snadno nedá zastavit,
že když se srazej dvě lokomotivy,
jeden strojvůdce nezůstane živý,
Česká železnice je pravěk, bohužel. Poslední rok jsme i 'best in railways'.
Co je to „lokomotivní vlak”? On snad existuje vlak bezlokomotivní?
Logickým opakem lokomotivního vlaku je vlak nelokomotivní.
Lokomotivní vlak je samostatně jedoucí lokomotiva - od vlaku, pro vlak, technologická jízda .... provozní zkratka Lv, používá se i pro jízdy motorových nebo elektrických vozů, případně jednotek ....
Samostatně jedoucí lokomotiva je vlakem - jede podle jízdního řádu, je označena předepsanými návěstmi.
A to má fungovat jakási trasovaci aplikace. Tady nefunguje triviální hlášení o přiblížení dvou vlaku na dané trase. Trapné.
Nepochopil jste smysl "trasovací" aplikace ....vymyšlené po nehodě na trati s tzv. zjednodušením řízením provozu dle předpisu D3 (v praxi složitějším).
A kdybyste to nevěděli, tak tam měla už stát 2 roky dvoukolejná rychlotrať na 200 km/h. Spasitelé Bárta s Johnem z věcí veřejných to zařízli jako fůru dalších dopravních staveb. Pořád je tam ta zoufalá jednokolejka s rychlostí 80 km/h a výlukou 3 měsíce v roce.
Tak jen doufám, že to ve volbách hodíte nějakých dalším spasitelům, kteří nejsou z tradičních politických stran
Jste vtipný, ale Bátra s Johnem nic reálně nezařízli ... reálně by trasu zařízli ti, co by nesouhlasili aby jim trať vedla za humny ... , různá odvolání ... odmítání prodeje pozemků > peníze nechceme,chceme jiné pozemky (viz tvrdohlavá "baba" Havránková pijící tímto požadavkem "systému" krev).
v roce 1996 existovala smysluplná studie na modernizaci trati z Prahy do Kladna s odbočkou na Letiště Ruzyně, v podstatě v duchu toho, co měla za lubem Praha 6 (tunelem po Ořechovkou na Veleslavín), po 25 letech není nic ..... a to je trať nevysokorychlostní ...
Němčice jsou zakleté. Není to tak dávno, co tam náklaďák odvezl most i s kusem tratě Pak to tam opravovali rok.
Prostě jeden projel návěstidlo proti stůj a nehoda je tu.
To by me zajimalo, jak by to na zeleznici vypadalo, kdyby se tam presunulo tri ctvrtiny nakladu z kamionove dopravy. Jak o tom tady nedavno basnili v nejakem clanku. Co jsem jel v posledni dobe vlakem, tak zpozdeni, vyluky, nastvani pasazeri, nevrla pruvodci...
Normálně. Jeďte se podívat do Rakouska nebo Švýcarska. Tady tomu vládne česká Správa železnic.
Zkuste si tu otázku položit jinak - dokážete si představit ty následky, pokud by se dnešním odborníkům ze SŽ podařilo postavit nějakou vysokorychlostní trať?