- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Další hovadina. Trestat by se mělo významné překročení, ne 2%. Třeba 10%
Tak to samozřejmě lze a určitě jdou nastavit váhy aby posílaly podněty až po překročení limitu. Případně si to snad ti co to zpracovávají dovedou odfiltrovat.
Když někdo přetíží o 18 tun tak je to bez debat.
To že jsou váhy příliš přesné je v pořádku. Problém je v nastaveném prahu překorčení lmitu. Přestupek je spáchán tehdy, když radar změří a odešle data. Práh od kdy má radar měřit, může kdykoliv nastavit oprávněná osoba. Např. u průměrových radarů řešil přehlcení "nespravedlivý algoritmus" způsobem odeslání každého třetího automobilu, co překročil rychlost. Je to jenom o tom se zamyslet, za co chceme pokutovat a změna algoritmu je otázkou pár hodin práce. Výše pokuty může být úměrná překročení limitu a může jí stanovit přímo počítač. Stejně tak počítač podle SPZ může automaticky vyplnit protokol o pokutě a úředník nemusí mít téměř žádnou práci.
nechtějte zázraky po státní správě. Oni to vyřeší tak, že najmou dalších několik úředníků
Par lidi navic by se bohate zaplatilo a) pokutama b) nenicenim silnic c) bezpecnejsim provozem nepretizenych aut.
Vaha nezaznamenava prestupky, ale pouze podklady slouzici jako podezreni z prestupku. Jestli dane jednani bylo nebo nebylo prestupkem musi potom rozhodnout nezavisly spravni organ. Jestlize ale mluvci daneho organu o tomhle mluvi rovnou jako o prestupcich, budi to duvodne pochybnosti o jeho nezavislosti.
K cemu je zakon, ktery se masivne porusuje a stat nema prostredky na jeho vymahani?
Dulezitou otazkou je, jestli to masivni porusovani zakona zpusobuje realne nejakou skodu.
Vtipný je, že u nás jezdí přetížené kamiony na silnici, kde je zákaz tranzitu pro auta těžší než 12 tun. Co 5 minut to jeden kamion. Stav silnice tomu taky odpovídá, jak je zničená, ale nikdy jsem neviděl auto policie, co by stálo u zastaveného kamionu.
Ono by tam stačilo dát chytrou kameru a ta by přes systém posílala automaticky pokuty. Ti s vyjimkou jsou snad někde v systému uvedeni.
90% jsou nesmysly, které by se na stacionární váze ukázaly. V Maďarsku jsou průjezdní váhy na každém pechodu a na každé dálnici a 90% aut, která musí na kontrolu na stacionárních vahách odjíží bez pokuty. Takže z těchto slavných 1-3% uberte ještě 90%.
Už se perou státní orgány, všichni si chtěj urvat co největší část z pokuty.
Krása. Automatický radar trestá v některých obcích za minimální překročení. Tady, kde je to přínosem, protože hmotnost ovlivňuje kvalitu silnic, se to řešit nebude, protože vlastně ty peníze by šly státu a nikoli obci. Ať mi ještě někdo říká, že jde o bezpečí na silnicích. Houby, jde v prvé řadě o peníze.
Asi ne v první, ale v jediný. Ale i tady by asi mělo být taky nějaký +-, je pravda, že u soupravy co smí vážit 20 tun je 100 kilo něco, co nemá smysl řešit. Stejně jako 54 km/h v obci na 50.