Diskuze

Vysokorychlostní váhy jsou příliš přesné, obce zahlcené daty žádají změnu

Vysokorychlostní vážení v Olomouckém kraji zjistilo, že se množství přetížených aut na silnicích pohybuje mezi 1 až 3 procenty. V případě dálničního obchvatu Olomouce s hustotou provozu zhruba padesát tisíc vozidel denně to znamená přibližně pět set přestupků za den a 10 až 15 tisíc za měsíc. Množství postihů tomu však neodpovídá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MR

Další hovadina. Trestat by se mělo významné překročení, ne 2%. Třeba 10%

1 0
možnosti
VF

Tak to samozřejmě lze a určitě jdou nastavit váhy aby posílaly podněty až po překročení limitu. Případně si to snad ti co to zpracovávají dovedou odfiltrovat.

Když někdo přetíží o 18 tun tak je to bez debat.

0 0
možnosti
RL

weigh in motion ... ne weight

0 0
možnosti
Foto

To že jsou váhy příliš přesné je v pořádku. Problém je v nastaveném prahu překorčení lmitu. Přestupek je spáchán tehdy, když radar změří a odešle data. Práh od kdy má radar měřit, může kdykoliv nastavit oprávněná osoba. Např. u průměrových radarů řešil přehlcení "nespravedlivý algoritmus" způsobem odeslání každého třetího automobilu, co překročil rychlost. Je to jenom o tom se zamyslet, za co chceme pokutovat a změna algoritmu je otázkou pár hodin práce. Výše pokuty může být úměrná překročení limitu a může jí stanovit přímo počítač. Stejně tak počítač podle SPZ může automaticky vyplnit protokol o pokutě a úředník nemusí mít téměř žádnou práci.

3 0
možnosti
VP

nechtějte zázraky po státní správě. Oni to vyřeší tak, že najmou dalších několik úředníků

1 0
možnosti
MC

Par lidi navic by se bohate zaplatilo a) pokutama b) nenicenim silnic c) bezpecnejsim provozem nepretizenych aut.

0 0
možnosti
MP

Vaha nezaznamenava prestupky, ale pouze podklady slouzici jako podezreni z prestupku. Jestli dane jednani bylo nebo nebylo prestupkem musi potom rozhodnout nezavisly spravni organ. Jestlize ale mluvci daneho organu o tomhle mluvi rovnou jako o prestupcich, budi to duvodne pochybnosti o jeho nezavislosti.

5 0
možnosti
PB

P29e92t74r 88B77a89r84t36o53š

30. 9. 2022 11:34

K cemu je zakon, ktery se masivne porusuje a stat nema prostredky na jeho vymahani?

0 0
možnosti
MP

Dulezitou otazkou je, jestli to masivni porusovani zakona zpusobuje realne nejakou skodu.

0 0
možnosti
VP

Vtipný je, že u nás jezdí přetížené kamiony na silnici, kde je zákaz tranzitu pro auta těžší než 12 tun. Co 5 minut to jeden kamion. Stav silnice tomu taky odpovídá, jak je zničená, ale nikdy jsem neviděl auto policie, co by stálo u zastaveného kamionu.

15 0
možnosti
VF

Ono by tam stačilo dát chytrou kameru a ta by přes systém posílala automaticky pokuty. Ti s vyjimkou jsou snad někde v systému uvedeni.

0 0
možnosti
Foto

90% jsou nesmysly, které by se na stacionární váze ukázaly. V Maďarsku jsou průjezdní váhy na každém pechodu a na každé dálnici a 90% aut, která musí na kontrolu na stacionárních vahách odjíží bez pokuty. Takže z těchto slavných 1-3% uberte ještě 90%.

1 0
možnosti
MJ

Už se perou státní orgány, všichni si chtěj urvat co největší část z pokuty.;-D

0 0
možnosti
RB

Krása. Automatický radar trestá v některých obcích za minimální překročení. Tady, kde je to přínosem, protože hmotnost ovlivňuje kvalitu silnic, se to řešit nebude, protože vlastně ty peníze by šly státu a nikoli obci. Ať mi ještě někdo říká, že jde o bezpečí na silnicích. Houby, jde v prvé řadě o peníze.

20 0
možnosti
JL

J89a31n 12L31a86k93o68m36ý

1. 10. 2022 3:50

Asi ne v první, ale v jediný. Ale i tady by asi mělo být taky nějaký +-, je pravda, že u soupravy co smí vážit 20 tun je 100 kilo něco, co nemá smysl řešit. Stejně jako 54 km/h v obci na 50.

0 0
možnosti