ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Depositphotos

Aplikaci Moje Olomouc mohou lidé nově využít i pro objednání na magistrát

  • 0
Nového vzhledu a dalších vylepšení se dočkala mobilní aplikace Moje Olomouc, kterou je možné nyní využít i k objednání na přepážky nebo účasti v anketách. Aktualizace přinesla několik novinek v čele se třemi přednastavenými moduly.

Kromě těch zmíněných jde i o seznam situací, s jejichž řešením může lidem magistrát pomoci.

„Díky evropským dotacím jsme mohli pokročit s vylepšováním městské mobilní aplikace, která je teď zase o kus modernějším pomocníkem nejen pro Olomoučany, ale i pro turisty, studenty a lidi, kteří k nám dojíždějí za prací,“ uvedl primátor Miroslav Žbánek.

Uživatelé podle něj najdou vše důležité na jednom místě a pohodlně s její pomocí vyřídí většinu záležitostí spojených s komunikací s úřadem nebo pobytem ve městě.

„Vývoj aplikace je dlouhodobý proces. Chceme ji nadále zdokonalovat a zvyšovat její funkčnost. Poslední aktualizací jsme si připravili půdu i pro další změny, které přijdou v budoucnu,“ doplnil náměstek primátora pro IT Tomáš Pejpek.

Uživatelé si po prvním spuštění aplikace mohou vybrat, jestli mají zájem o funkce určené pro obyvatele města, turisty, nebo studenty. Každé z těchto nastavení je jiné a lze mezi nimi přepínat. Navíc je možné měnit řazení ikon na úvodní stránce.

„Jednotlivé položky lze různě přehazovat, přidávat, nebo naopak skrývat. Každému totiž vyhovuje něco jiného,“ nastínil městský webmaster Pavel Snášel.

Aplikace Moje Olomouc funguje od roku 2018 a postupně zahrnuje více modulů. Prostřednictvím ní je tak možné koupit si jízdenku, zaplatit parkování, komunikovat s úřadem nebo nahlásit závadu. Nechybí v ní ani kalendář akcí, interaktivní mapa nebo nastavitelné push notifikace.