Diskuze

Čipová krize dopadá i na firmy, které vyrábí reflektory nebo ložiska

Automobilový průmysl se bude pravděpodobně potýkat s nedostatkem čipů pro výrobu vozů ještě v roce 2023. A právě omezováním produkce nebo propouštěním agenturních zaměstnanců reagují také firmy v Olomouckém kraji na potíže výrobců aut.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

J91a62k89u19b 75C12e63c61h

19. 10. 2021 9:19

staci vytisknout a rozdavat penize a nastane raj na zemi.

0 0
možnosti
HK

A já myslel že Hella vyrábí světla. Přední, zadní a prd, pry jen reflektory...

1 0
možnosti

Klasické používání slov jako synonima, která ale synonimy nejsou.

Hella vyrábí komplet světla, sám jich mám od ní několik.

Je to stejná novinářská práce jako hmotnost vs. váha, obsah a objem motoru a další perly.

0 0
možnosti
LC

Automobilky si zvykly, že nemusí držet prakticky žádné zásoby a měly nasmlouvané dodávky komponent přímo na montážní pás a ještě si mohly diktovat změny tempa dodávek podle potřeby. Že to je hloupý přístup, bylo jasné už dřív, jen teď se jim to ukázalo v praxi, že omezení dodávky nicotných součástek nepatrné ceny dokáže zbořit celé průmyslové odvětví. Dá se pochopit, že se nedají skladovat třeba ocelové plechy, plastové nárazníky nebo třeba sedačky na roční produkci, ale že jim dojde zásoba něčeho tak malého a levného, čehož se roční zásoba vejde do větší skříně, to je fakt úlet.

2 0
možnosti
JP

A co se vrátit k hloupým reflektorům bez čipů?

0 0
možnosti
LC

To je nemožné, protože by se musela kompletně předělat celá elektroinstalace aut. A to by trvalo nejspíš roky a taky by to zvýšilo cenu aut, protože "hloupá" kabeláž obsahuje mnohem více vodičů, zejména těch výkonových, takže navíc ještě vyšší spotřeba mědi.

1 0
možnosti
Foto

No, takhle si to po lockdownu asi nepředstavoval nikdo.

0 0
možnosti

Koronavirus situaci jen urychlil. Nikdo nemohl čekat, že 100 % závislost na dovozu bude fungovat navždy a bez problémů.

2 0
možnosti