Infinix Note 6

Infinix Note 6 | foto: Transsion

Další výrobce mobilů, kterého neznáte. Přesto patří k největším na světě

  • 6
Čínský koncern Transsion zná v Česku málokdo, stejně tak jeho mobilní značky Tecno, Itel a Infinix. Přesto se tato firma, nejspíš i kvůli nedávnému vývoji epidemie koronaviru, prosadila mezi největší světové výrobce. Vetřela se totiž do světové desítky. A to díky tomu, že je úspěšná na trzích, kam prozatím epidemie nedorazila.

Zatímco v úvodních měsících letošního roku se světové prodeje smartphonů dramaticky propadly kvůli epidemii koronaviru a jejímu počátečnímu epicentru v Číně, tak čínský koncern Transsion mohl oslavovat, jelikož jeho situace prozatím tak neovlivnila. Na domácím trhu své smartphony vůbec neprodává a jelikož právě Čína zaznamenala v úvodu roku největší propad, vyšvihl se Transsion mezi deset největších světových výrobců smartphonů.

Firmě to nejspíš nevydrží, poptávka v Číně se začíná oživovat a naopak epidemie udeří plnou silou tam, kde je Transsion silný. Tedy především v Africe, ale také na dalších, zejména blízkovýchodních trzích a trzích jihovýchodní Asie (včetně Indie).

Dopady stávající situace na koncern byly dosud nízké i proto, že má firma továrny kromě Číny i v Etiopii, Bangladéši a Indii (a nejen tam). V úvodu roku tak nemusela přerušovat výrobu, zatímco linky v Číně stály. V Africe byl Transsion v závěru roku jedničkou, na trhu smartphonů tu měl ve třetím čtvrtletí podíl 36,2 %, zatímco Samsung držel asi 25 % trhu a Huawei necelých 12 %.

Tři značky

Koncern Transsion je vedle BBK Electronics s jeho značkami Oppo, Vivo, Realme a OnePlus další firmou, která neprodává smartphony pod svým vlastním zastřešujícím jménem, ale vsadila na více značek. Zatímco BBK získává zákazníky především od střední třídy výše a jeho špičkové modely jdou tradičně po krku těm nejlepším smartphonům na světě, Transsion volí opačnou taktiku: smartphony jeho značek Tecno, Itel a Infinix míří do nejnižších pater trhu.

Například značka Itel láká na opravdu základně vybavené telefony, jejichž nejmodernějším prvkem výbavy je čtečka otisků prstů a kapkovitý výřez v displeji s maximálně HD rozlišením. Značka nabízí smartphony ve třech modelových řadách: řada A je základní, řada P si zakládá na výdrži baterie (P znamená Power) a řada S se soustředí na selfie snímky.

Projevuje se to tím, že zatímco zadní fotoaparát jejího aktuálního vlajkového modelu S15 pro má rozlišení 8 MPix, ten čelní je šestnáctimegapixelový. Telefon stojí asi dva tisíce korun. A například firmou hodně propagovaný model P33 Plus s 5 000mAh baterií vyjde asi na 1 700 korun.

Smartphony značek Infinix a Tecno pak sahají výše. Tecno se zdá být hlavní značkou, která dobývá především Afriku a její smartphony jsou přeci jen trochu konzervativnější a opět umí být i velmi levné: základní modely najdeme v řadě Pop, ale i modely řad Pouvoir a Spark mají vcelku základní výbavy a opět zaměření na výdrž baterie a selfie snímky.

I odvážnější modely

Ovšem modelová řada Camon, která se soustředí na výbavu v oblasti fotoaparátů, už obsahuje i slušné modely střední třídy a třeba žhavá novinka Camon 15 Pro (tak žhavá, že nemá značka ani fotky na svém webu) se čtyřnásobnou sestavou foťáku v čele se 48megapixelovým modulem a také s výsuvným čelním 40megapixelovým foťákem by se neztratila ani na vyspělejších trzích. Telefon s Androidem 10, 6 GB RAM, 128 GB uživatelské paměti a 4 000mAh baterií vyjde asi na pět tisíc korun.

Značka Infinix se pak nebojí u svých produktů i odvážnějších experimentů a modelů. V řadě Note najdeme přístroje s dotykovým perem, nejnovějším zástupcem tu je Note 6 se šestipalcovým displejem a procesorem Helio P35. Tento smartphone stojí méně než 5 000 korun. Nejnovější model S5 Pro přináší nápaditý design, trojitý fotoaparát a výsuvnou čelní kameru podobně jako Tecno Camon 15 Pro, cena přitom začíná někde nad třemi tisíci korun.

I když jsou na trzích jihovýchodní Asie, Blízkého východu a Afriky smartphony koncernu Transsion úspěšné, zatím je nepravděpodobné, že by se firma vydávala na západní trhy, tedy i do Evropy. Její strategie je oslovovat méně náročné zákazníky a přizpůsobovat se jejich potřebám, uživatelé v Evropě patří obecně k těm náročnějším.