Japonsko-švédský mobilní výrobce Sony Ericsson pravděpodobně nebude ve druhém kvartálu hospodařit se ziskem. Poptávka po telefonech střední a vyšší třídy totiž rapidně klesá. Agenturu Reuters o tom informoval James Marshall, marketingový ředitel společnosti.
Podle něj firma za uplynulý kvartál na světový trh dodala přes čtyřiadvacet milionů přístrojů za průměrnou cenu 115 eur.
Analytici tvrdí, že nižší poptávka je zapříčiněna celosvětovou ekonomickou krizí a zvyšující se cenou ropy. Vzrůstající výdaje domácností tak uživatele odrazují od koupě dražších mobilů.
Právě na mobilech vyšší třídy ale výrobci nejvíce vydělávají. Pokud by totiž byli závislí pouze na takzvaných low-endových modelech, vysokých zisků by se nedočkali.
Ostatní výrobci na tom budou lépe
Oproti konkurenčním společnostem má Sony Ericsson jednu nevýhodu. Jeho hospodaření je závislé na západoevropských trzích, kde se krize značně projevila. V prvním čtvrtletí zde prodej mobilních telefonů klesl o téměř sedmnáct procent oproti loňskému roku.
Samsung, který má velké zastoupení v Asii, ohrožen do takové míry nebude. Zachovat konkurenceschopnost s ním nebo finským gigantem Nokia tak pro Sony Ericsson bude poměrně komplikované.
Sony Ericsson je v současnosti pátým největším světovým výrobcem. Žebříček s jasným náskokem vede Nokia, kterou následují Samsung, Motorola a jihokorejská firma LG.