- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
S Nokií N70 jsem předpokládal, že bude stačit vypnout GSM část. Nestačilo. Četl jsem si na telefonu knížku a jak to zmerčila stewardka, tak začala prudit. Přitom sousedovi s jeho PDA s WiFi a podstatně vyšším vyzařováním neřekla ani popel. Kdo ví, jestli to v té Itálii nebylo stejné.
že jsem nedávno četl článek, kde se pravilo že nebyl zadokumentován snad jediný případ, kdy by mobilní telefon rušil přístroje v letadle. Takže a) jak mohla posádka zjistit, že se jedná o mobil a b) jak mohla dokonce 3 telefony tak rychle najít.
a) jak mohli zjistit že se jedná o mobil? Mobil s BTS komunikuje na určité frekvenci. Tudíž není problém sledovat komunikaci na této frekvenci.
b) jakákoliv elektronika způsobuje "elektro smog". I když si zapnete toustovač, vyzařuje to
c) jak se to dá najít tu popsal mirek (tuším). Je to pár příspěvků níž
c) i kdyby ten článek byl pravdivý, nikdy se nedá dopředu říct zda to bude nějaké přístroje rušit a nebo ne. Třeba NTM se dalo odposlouchávat přes radiostanici a i rušit ovládáním k vratům od garáže (pár druhů vysílalo na stejné frekvenci). A rozhodně se nikdo nebude na palubě s cestujícím dohadovat a případně ohrožovat životy cestujících
Není nad ten pocit bezpečí, když jde letadlo na přistání a kreténovi vedle zapípá přijatá sms...
tak tohle se mi ještě nestalo. četl jsem, že problém při telefonování z letadla je právě rychlost letadla, protože signál nestačí zaměřit telefon.
prý už v jedoucím autě je to na hranici.
jsou opravdu nejhorší aerolinky kterýma jsem kdy letěl,ale ty tři museli bejt nějaký potížisti.Přece když někdo prijde s tím at vypne mobil že se jinak nepoletí tak to snad udělám ne?Je to nějaký divný.
nejhorsi...no, asi nemate moc velke portfolio.
V moderních letradlech je detektor signálu gsm a jiných vyzařovaných frekvenci.Personál má ještě k dispozici přenosný měřič,kterým snadno zjiostí,kdo m.t. nevypnul.V nových letadlech bude instalována vlastní BTS,která zaručí spojení i ve velkých výškách,kde běžně gsm signál není a zajistí,že m.t. bude vysílat jen minimálním výkonem.
Personálem myslíte steward(k)y? Zatím jsem nic takového neviděl, možná to uvidím tento červen. Ale úspěšně pochybuji že bude čas chodit s měřičem signálu po palubě a dohledávat osobu co má MT zapnutý.
S nástupem levných letenek se pozměnila klientela aerolinek. Dneska si každá polointeligentní socka dovolí letět letadlem, tak tyto problémy budou celkem běžné. Normální člověk toto neudělá, má respekt z pravidel a zákonů. Toto jsou návyky buďto spodiny nebo nedotknutelné vrchnosti, ti však nelétají s normálníma lidma. Ti mají povětšinou letadla koupená bohatým rodičem.
...když jsem předposledně letěla, kamarádka měla celou dobu telefon omylem zapnutý a všimla si toho až při přistání....
Spíše .ě zajímá co to bylo za lidi teda jestli těm blbům se dá říkat lidi.
A já si vždycky myslel, že to je kvůli tomu, aby mobil v oblacích nedělal bordel mezi BTSkama, který maj stejnej kmitočet.
Antény BTS nevyzařují nahoru, natož někam do 10 km
Z článku to vyznělo tak, že aerolinky chystají zrušit zákaz používání mobilů. Takže se může zdát, že je naprosto bezpečné používat mobily už teď.
Celé je to trochu jinak - aerolinky budou do letadel instalovat BTSky (základní stanice) a všechny hovory budou probíhat přes ně a ne přes pozemní stanice. Takže mobily budou vysílat s minimálním výkonem a tím nebudou ovlivňovat palubní elektroniku. To znamená, že nebezpečí používání mobilů v letadle bez BTS stále trvá.
Podle toho, co jsem se o tom dočetl, je to jinak - když vezmete 500 zapnutých mobilů, naložíte je do letadla a přeletíte město rychlostí pár set km/h, budou se ty mobily jako splašené přihlašovat a odhlašovat k jednotlivým BTSkám, tak jak je budou v rychlém sledu míjet. Když to uděláte s dost velkým počtem letadel, zátěž mobilní sítě může vzrůst až ke kolapsu.
Ohledně nebezpečí z rušení přístrojů letadel mobily jsem dost skeptický. Kromě nespočetného počtu radarů, které letadlům nevadí (a vysílají na podobných frekvencích) by musely letadla padat za bouřky jako hrušky, když někde v okolí uhodí blesk.