Společnost Motorola, která je druhým největším výrobcem mobilních telefonů na světě, hledá akvizici nebo partnerství pro divizi komunikací. Chce tak rozvinout svoje aktivity v této oblasti poté, co se vzdala divize polovodičů, uvedlo dnes její vedení.
Leif Soderberg, ředitel pro globální strategii, řekl listu Financial Times, že společnost uznala, že nemůže dělat všechno sama. "Vyčlenění divize polovodičů bylo velkým rozhodnutím a znamená, že se chceme zaměřit na komunikace. Součástí tohoto záměru je také akvizice nebo partnerství," řekl. Dodal, že případná akvizice nemusí být nic velkého, ale bude se týkat oblasti softwaru a aplikací.
Motorola si chce také vybudovat pozici v automobilovém průmyslu a službách pro vládu. "Automobilový průmysl je další globální možností, kam bychom mohli rozšířit naši nabídku," řekl Soderberg. Předpokládá, že Motorola by mohla být aktivnější také v podnikové sféře.
Společnosti Motorola se ve třetím čtvrtletí podařilo díky překvapivě silné poptávce po mobilních telefonech výrazně překonat očekávání analytiků ohledně hospodářských výsledků. Celkový čistý zisk stoupl na 116 milionů ze 111 milionů dolarů před rokem a tržby se zvýšily o pět procent na 6,83 miliardy USD, napsala agentura Reuters.