Google bude odposlouchávat hovory. Prodá tak víc reklamy

aktualizováno 
Vyhledávač, e-mailový klient, operační systém Android nebo prohlížeč Chrome. Neplatí se za ně penězi, jen ztrátou jisté části soukromí. Google už dnes dokáže posílat do telefonů reklamu podle polohy. Teď chce ještě svou lokalizační schopnost vyšperkovat: patentoval si reklamu založenou na prostředí.

Budoucnost podle Googlu: bannery na displeji se budou měnit i podle toho, co se zrovna děje před objektivem fotoaparátu, telefonu nebo tabletu. | foto: blogspot.com, Michal Havryluk,  Mobil.iDNES.cz

Jinými slovy: pokud si zavoláte na derby pražských S a do Edenu zrovna přijde šestnáct tisíc lidí jako minulý týden, Google si dá dohromady jedna a jedna a pošle vám třeba reklamu na sázkové kanceláře. Možností využití je nekonečné. Pokud bude slyšet v pozadí hovoru déšť, nabídne reklamy na deštníky.

Donedávna nepředstavitelná věc se stává realitou. Android ale nebude jen poslouchat, bude totiž i koukat. Bannery na displeji se totiž budou měnit i podle toho, co se zrovna děje před objektivem fotoaparátu, telefonu nebo tabletu.

Kdy začne světová internetová jednička ve spolupráci s výrobci instalovat do telefonů další senzory jako teploměry, vlhkoměry či senzory na světlo, je zatím jen téma internetových diskusí. Její patent ale platí pro osobní počítače, digitální reklamní plochy, digitální samoobslužné terminály, prodejní automaty a mobilní telefony.

Samotné patentování technologie neznamená, že ji Google na sto procent spustí. Ale vzhledem k tomu, že Google je lídrem on-line reklamy a stále hustěji proplétá svou síť služeb a systémů, tak rychlý rozjezd ještě přesněji cílené reklamy může být jen otázkou času.

"Patentujeme si nápady našich zaměstnanců. Některé z nich se nakonec do praxe dostanou... a některé ne," zní oficiální prohlášení Googlu pro server The Next Web. Pokud však Google nakonec nový reklamní systém rozjede, bude muset jistě řešit protesty kvůli porušování ochrany soukromí. Patent počítá i s tím, že funkci půjde pozastavit nebo úplně vypnout. A především bude potřebovat připojení na internet.

Autor:
 

Nejčtenější

Neuvěřitelné. Xiaomi má fotomobil se 48 megapixely pod tři a půl tisíce

Xiaomi Redmi Note 7

Nejnovější přírůstek do rodiny zařízení Xiaomi se pokusí utéct konkurenci. Má totiž fotoaparát s nejvyšším rozlišením...

Z auta už nebudeme koukat. Místo oken budou displeje

CES 2019 výstaviště 4

Lasvegaský veletrh CES patří bezesporu mezi nejočekávanější akce roku. Nejen mobilní výrobci totiž v městě hříchu...

Babiš ukázal řediteli Vodafonu grafy. Data jsou v Česku drahá

Cena mobilních dat je vládní priorita, říká Babiš

Premiér Babiš ve videu na svém facebookovém profilu odpověděl na otázku, jestli jeho strana ANO bude řešit vysoké ceny...

Honor s průstřelem displeje má zázračný 3D foťák a nebude drahý

Honor View 20

Značka Honor postupně představuje svůj nový špičkový smartphone View 20. V Číně ho nejprve ukázala coby model V20, teď...

LG předvedlo krásné chytré hodinky, mají skutečné ručičky

Chytré hodinky LG Watch W7

Už v závěru loňského roku představilo LG nové chytré hodinky s operačním systémem Wear OS od Googlu. Novinek na tomto...

Další z rubriky

Z auta už nebudeme koukat. Místo oken budou displeje

CES 2019 výstaviště 4

Lasvegaský veletrh CES patří bezesporu mezi nejočekávanější akce roku. Nejen mobilní výrobci totiž v městě hříchu...

Drahá zbytečnost? Chytrou peněženku už díky mobilu neztratíte

Chytrá peněženka Woolet Classic 2.0

V redakci jsme otestovali chytrou peněženku Woolet, nenápadný kousek příslušenství k mobilnímu telefonu. Na první...

Oppo představí rekordní mobilní foťák, bude mít desetinásobný zoom

Oppo jako první ukáže smartphone s ultrazoomem

Schopnosti fotoaparátů chytrých telefonů se v posledních letech výrazně zlepšují a postupně vytlačují základní...

Nevíte, co vařit? Inspirujte se
Nevíte, co vařit? Inspirujte se

Uvařte rodině něco dobrého.

Najdete na iDNES.cz