Diskuze

Eurotel nesjednotí ceny za volání

Eurotel nesjednotí ceny za volání
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jpg

30. 8. 2004 15:24
mozna je to trochu jinak

berme to tak:
Eurotel ma 4 mil. zakazniku
T-mobile ma 4 mil. zakazniku
Oskar ma 1,5 mil. zakazniku

pokud vyjdete z toho, ze volate rovnomerne, tak Oskar musi mit vyrazne vetsi pocet hovoru do cizi site (ET a TMO cca stejne). Proto tedy jen nejde rict, ze "vyrovnani" cen prinese nejakou vyhodu. Vyjde to prece ve vysledku tak, ze z 10 hovoru jsou 4 ET, 4 TMO a 2 OS.

Zaverem: Pro kazdeho z nas je vhodny nejaky tarif. Zadny tarif neni nejlepsi ani nejhorsi.

0 0
možnosti

Champion

25. 8. 2004 17:03
nákladové argumenty mi nesedí

Zásadně nesouhlasím s tvrzením, že rozdílné ceny pro volání jsou dány tím, že jsou různé náklady. Náklady na hovor (pokud jsou ovšem z ekonomického hlediska správně kalkulovány) jsou při ukončení hovoru v libovolné mobilní síti stejné a přírůstek nákladů způsobený tranzitem přes propojovací bod je z tohoto pohledu zcela zanedbatelný. Řekněme, že se jedná o nákladový přírůstek v řádu 1-3 haléřů na minutu hovoru.

Rozhodující je tedy nákladovost stanovení ceny za propojení. A tady ČTÚ evidentně chrápe a zdržuje. Místo použití LRAIC metodiky se přizpůsobuje Eurotelu a T-Mobilu a jejich lobování za FAC. Přitom Oskar již dávno prosazuje použití přírůstkové metodiky a další snížení ceny za propojení. Stávající cena 3,19 Kč/min je přitom je stále značně nad ekonomicky oprávněnými náklady a já se domnívám, že by cena za ukončení hovoru v mobilní síti měla klesnout někam mezi 2,00 a 1,50 Kč/min.

Strategie stejné ceny pro volání do všech sítí je tedy naprosto správná, ale pozici Eurotelu zcela rozumím. Brání si jen svou dřívější konkurenční výhodu, kterou ale stejně jednou - dříve nebo později ztratí.

0 0
možnosti

Luboš Průcha

26. 8. 2004 7:47
Re: nákladové argumenty mi nesedí

S tím souhlasím, ty různé náklady jsem myslel tak, že ve špičce volá více lidí takže je vyšší zatížení sítě - tudíž i vyšší náklady, je jen otázka jak velký je ten rozdíl.

Každopádně ale musím namítnout to, že do vlastní sítě voláte vždy levněji a sjednocenou cenou se vytvoří něco jako průměr a pak jsou ceny výhodnější jen do volání do ostatních sítí a do vlastní se volá drážeji (viz nové tarify T-Mobilu, či rozdíl mezi Oskartou a ostatníma tarifama Naplno u Oskara. Asi nejlepší řešení by bylo cena do vlastní sítě a jiná cena do ostatních v tom rozmezí jak jste psal.

Uvidíme jak se trh vyvine.

Hezký den

Luboš

0 0
možnosti

Luboš Průcha

25. 8. 2004 7:34
Je to fakt dobré...
Naprosto souhlasím, rozdílné ceny jsou dány tím, že náklady jsou různé dle doby volání a kam se volá, takže různé ceny jsou dobré a nejsou jakýmsi "průměrem" (neplatí to vždy samozřejmě).
0 0
možnosti

pixe|fineer

24. 8. 2004 22:16
To je dobre

Nechci se tu s nikym hadat, ale myslim, ze to je dobre...

Reseni typu Fun Go nebo Twist SMS, ktery ma jako vyhodu stejnou cenu volani vsude, se mi moc nelibi - asi stejne jako reklama Oskara s lidma ze semaforu .

Jeste jsem ty ceniky moc podrobne nestudoval, ale predpokladam, ze to, o co se zlevni volani do cizi site tim zaplati ti, co volaji do vlastni [operator usetri na propoj. poplatcich]; pokud rovnou operator 'jednoduse' nezdrazi vlastni sit na uroven cizi...

Nebo mate nekdo jiny nazor...?

0 0
možnosti