Dumpingové ceny SMS z internetu u Email.cz?

Přestože server Email.cz začal nabízet placené odesílání SMS přes webové rozhraní později než ostatní, podařilo se mu získat pozornost díky atraktivní ceně 80 haléřů za SMS. Je tato cena dlouhodobě udržitelná? A jak zareagovala konkurence?
Server Email.cz začal nabízet placené odesílání SMS za cenu 80 haléřů za zprávu. Tato cena je výrazně nižší než ceny nabízené ostatními placenými webovými branami, proto nás zajímalo, zda budou konkurenti na tento krok Email.cz reagovat. Podle dostupných informací se ceny u konkurence měnit nebudou, jak uvedl jeden z provozovatelů, "při nákupu od T-mobile prvních 20 000 smsek mesíčně za 1,05 Kč a každá další za 0,84 haléřů a při výši poplatku za přijaté platby e-banky není cena 0,80 Kč dlouhodobě udržitelná, jde pouze o marketingový tah." Další provozovatel vyjádřil domněnku, že "server se pravděpodobně dotováním SMS brány snaží zvýšit traffic nebo nalákat nové uživatele na své hlavní služby, jelikož podmínkou registrace je vytvoření mailboxu."

Roman Franc z Email.cz tyto úvahy popírá, cenu 80 haléřů za 1 SMS považuje za dlouhodobě udržitelnou, E-mail.cz podle něj v žádném případě nebude cenu služeb zdražovat, spíš bude cena ještě nižší. V telefonickém rozhovoru Roman Franc uvedl, že nízkou cenu umožňuje křížové financování ostatními službami serveru. Uživatele naštěstí ztrátovost některé služby nemusí zajímat, problém by nastal pouze, pokud by přišli o vložený kredit v důsledku krachu nebo zdražení služby.

Podle našich informací zatím nebude odesílání SMS přes bránu u Email.cz podporovat žádný specializovaný program typu Kubik SMS DreamCom nebo SMS GateKeeper. Uvidíme, zda a jak se tento handicap pokusí Email.cz vyřešit; jako východisko se nabízí třeba plug-in do Outlooku. Cenová válka mezi webovými branami každopádně kontrastuje s cenou za odeslání SMS z přístroje phoneBuddy stanovenou na dvě koruny. Nejjednodušším vysvětlením dotovaných SMS by mohla být případná snaha získat co nejvíce klientů a pak službu i se zaregistrovanými uživateli výhodněji prodat.


Témata: analýzy, SMS, T-Mobile, Tuzex