BlindShell Classic

BlindShell Classic | foto: BlindShell

České mobily pro zrakově postižené míří na americký trh

  • 4
Česká společnost Matapo, která pod značkou BlindShell vyrábí mobilní telefony pro zrakově postižené uživatele, vstoupila po čtyřleté snaze na americký trh. Očekává, že se tento krok výrazně promítne do jejího letošního obratu.

„O proniknutí na americký trh usilujeme od roku 2016 a očekáváme, že teď, když se to povedlo, vytvoří ještě v tomto roce 30 procent našeho letošního obratu,“ uvedl ředitel společnosti Matapo s.r.o. Jan Šimík. Firma si podle něj na březnové výstavě v USA ověřila zájem o své telefony a od té doby intenzivně pracovala na americké verzi. U prvních zákazníků ve Spojených státech budou přístroje značky BlindShell během několika týdnů.

V letech 2016 až 2019 společnost navázala partnerství s organizacemi, které mají v USA na starosti pomůcky pro handicapované, mimo jiné s veteránskou asociací VA. Klíč k úspěchu však ležel i v technologii. Firma musela přijít s produktem, který měl ovládání hlasem, což původní výrobek neměl.

U obou blindshellů, tedy modelů Classic a 2 Baroque je díky funkci ovládání hlasem možné bez nutnosti použít klávesnici volat a posílat SMS, otevřít jakoukoli aplikaci v telefonu, získat informace o počasí či o aktuální poloze, adrese a GPS.

BlindShell 2 Baroque

Značce BlindShell, která v začátcích prošla startupovým programem Laboratoř Nadace Vodafone, se v posledních letech daří. Letos se umístila v žebříčku Deloitte Technology Fast 50 CE, který oceňuje nejrychleji rostoucí technologické společnosti ve střední Evropě, a to konkrétně v kategorii Rising Star. Podmínkou pro zařazení do této kategorie jsou výnosy vyšší než 30 tisíc eur (zhruba 770 tisíc korun) v každém z posledních tří let.

Kromě vstupu na americký trh finišuje společnost také s distribucí do subsaharské Afriky. První aplikace BlindShellu vzešla z diplomové práce na pražském Českém vysokém učení technickém, dnes firma prodává produkty téměř v celé Evropě.

,