- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak by mě docela zajímalo kde usnula frma MIO s aktualizacema. Tady čtu, že se mapy aktualizují 4 x ročně a MIO C 520 má poslední aktualizaci map v 04/2008. Tak si s ní asi podložím židli a koupím si TOM TOMa.
Autor článku napsal dobrou slohovku ... ale osobně si mysím, že mu dala víc práce, než kolik si zasloužila. Představa "online navigace do každého auta" je naprosto úsměvná a obávám se, že vzhledem k pokrytí, ceně a technické proveditelnosti se brzy vrátí do šuplíku.
voze, online se budou stahovat max. placene upoutávky na POI. Co se tyce reklamy jako takove - je zde otazka bezpecnosti...
Si snad mapy natahnu doma a nebudu platit tisice za roaming po evrope. To radsi investuju tech par stovek za slusnou pametovou kartu
Aby nekdo vedel s kym si co pisu, co hledam a delam na internetu, kam chodim a jezdim?
Nemam zajem, diky. Vystacim si s klasickou GPSkou.
Z guglu se stava jeden velky smirak a nechapu lidi, kteri na tohle dobrovolne pristupuji.
1. navigaci potrebuji vsude tzn. na mori, na horach, v lese. Vsude mam satelitni signal-ale jenom v obydlenych oblastech mam alespon GPRS nebo neco vic....to je prvni minus. Kdo se k certu bude snazit pokryt mobilnim telefonnim signalem more nebo divocinu ?
2. navigace jsou za penize, TMC castecne za penize, POI castecne za penize cili dobry obchod pro providera..... internet je za mesicni pausal a jinak zdarma-cili spatny obchod pro providera ...jak si to provideri ohlidaji a jak na tom budou vydelavat?
3. pro urceni zemepisne polohy a nadmorske vysky je stejne potreba satelitni signal...tak kdyz uz ho jednou mam, pro se zajimat o dalsi signal, jednoduche TMC mi uplne staci
a přes půl světa. Všechny tyhle vize vycházejí z toho, že lidi budou chtít furt víc a víc být on-line ve všem, jenže každá křivka saturace trhu má svůj exponenciální začátek a končí nějakým nepatrným růstem a pak je pokles.
Když se na hlavní silnici stane havárka a všechny on-line navigace se přesměrujou na jednu objížďku s menší kapacitou, tak to fakt tu dopravu neurychlí. A když v koloně na dálnici bude chtít najednou aktualizovat data 5000 navigací tak chci vidět která siť to zvládne, když ta kolona je jednou tady a podruhý o 10 km dál - to bude ta síť dimenzovaná po celý trase?
Proč by měly aktualizovat najednou?
Na co připojení k internetu, když stačí mnohem levnější jednosměrná linka? Navigace potřebuje vědět jaké je počasí a jaký je stav cest, to se dá klidně vysílat na nějakém kanále. Jenže je třeba aby uživatel neustále platil a platil a platil, taky aby byla kontrola kde vlastně ten uživatel je. A když nepůjde internet, tak si trhněte nohou. co týče např. mobilů, mám takový blbý pocit, že dnes se spotřební elektronika už nedělá pro uživatele, ale spíše pro různé "operátory".
Mimochodem, kolik Vám dal Google za tohle PR?
Vize, že budu mít všechno na webu a budu si tahat odněkud z druhý strany zeměkoule data pro navigaci, Word, Excel a všechno ostatní je nanic. A co když vypadne Internet ? To klekne půlka světa? Nebo co když se zvýší počet uživatelů a síť přestane stíhat? Zajímalo by mě, kdo tyhle voloviny vymejšlí. DÍKY NECHCI.
"co když vypadne Internet ? To klekne půlka světa?"
Internert nemuze vypadbout - pouze muzou spadnout linky+servery, ale internt vzdy pojede dale - neexistuje ridici centrum internetu totiz a tak proste jen sitove prvky presne urcuji po jakejch linkach k vam data potecou.
U klasicke listovni posty taky neni zadne celosvetove stredisko, ktere by rikalo kudy ma jit vas pohled z CR do Francie - je pouze rada ruznych smluv a dohod a temi se to ridi podobne jako u internetu.