ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Udičku na zákazníky nahodil i Vodafone. Konkurovat může jen lepší cenou

  • 16
Vodafone představil svůj akviziční tarif, který mu má pomoci přilákat nové zákazníky. Zaujme především svou nízkou cenou. Ve srovnání s běžným základním tarifem je z pohledu měsíčních nákladů sice výhodnější, avšak sestavou v ceně obsažených služeb oproti konkurenci již zaostává.

Nové zákazníky k sobě Vodafone láká od 7. dubna nabídkou akčního tarifu za pouhých 327 korun měsíčně. To je jen o korunu více, než na kolik vyjde jeho běžný základní tarif. Tedy Start 130, který za 326 korun obsahuje pouze 130 minut a 1 GB dat. Právě z tohoto tarifu ten akviziční vychází, zachovává si však jen volné jednotky na volání s tím, že po jejich provolání stojí každá další minuta 3,49 Kč.

Za korunový příplatek nový zákazník, tedy ten, který doposud není tarifním zákazníkem Vodafonu (uzavře s ním novou smlouvu), přenese k němu číslo od jiného operátora či se rozhodne přejít z jeho předplacených služeb na tarif, získá navrch 2 GB dat a 100 volných SMS. Při využití akvizičního tarifu Start 130 s 3 GB má tak zákazník oproti standardnímu tarifu Start 130 k dispozici třikrát více dat. Tarif Start 130 s 3 GB lze získat pouze online, a to jen do 15. května.

Loni v létě byl Vodafone přitom výrazně štědřejší. Noví zákazníci mohli tehdy získat i 10 GB dat, k nimž operátor navíc v ceně měsíčního paušálu přidal neomezené SMS a navrch ještě neomezená data na první měsíc zdarma. Volných minut bylo o něco méně, zákazník, který tehdy této nabídky využil, může provolat měsíčně bezplatně 100 minut (každá další minuty stojí 3,49 Kč). Nicméně tehdy byl akviziční tarif výrazně dražší, stál 450 korun. V nabídce byla však i finančně přívětivější alternativa: tarif za 297 korun (o dvě koruny levnější než standardní Start 130, který stál před zdražením 299 Kč), který obsahoval neomezené volání, neomezené SMS a 1,5 GB dat. Vyšel tedy levněji, přitom obsahoval neomezené služby, ale jen polovinu datového objemu současného akvizičního tarifu.

Zákazníci přišli na fintu, jak si znovu pořídit tajný tarif Vodafonu

Vodafone není jediným operátorem, který v současnosti láká nové zákazníky nějakou akcí. Třeba T-Mobile nováčky láká na velmi štědrých 12 GB dat, k nimž přidává 150 minut a 150 SMS. Ve srovnání s akviziční nabídkou Vodafonu tak zákazník při jejím využití získá čtyřikrát více dat a k tomu navrch ještě 20 bezplatných minut a 50 SMS. Nicméně si oproti ní i výrazně připlatí, akviziční tarif T-Mobilu vyjde totiž na 499 korun. Akční nabídka Vodafonu je tak zajímavější pouze z pohledu výše měsíčního paušálu.

Nové zákazníky k sobě vábí i O2. Zvolilo však jinou cestou než konkurence, díky čemuž mají ovšem potenciální zákazníci podstatně volnější ruce při výběru nového tarifu. O2 totiž namísto speciálního tarifu nabízí dvousetkorunovou slevu. A to na jakýkoli tarif ze své aktuální nabídky a slevu navíc garantuje natrvalo. Například T-Mobile totiž výhodnou cenu svého aktuálního akvizičního tarifu garantuje „pouze“ po dobu 60 měsíců.

Nejlevnější tarif O2, tedy Free+ Modrý, vyjde díky poskytnuté slevě namísto 549 korun pouze na 349 Kč. Je tak sice stále dražší ve srovnání s akvizičním tarifem Vodafonu, nicméně za oněch 22 korun navíc zvýhodněný běžný tarif O2 nabídne neomezené volání i SMS. Datová porce je v tomto případě srovnatelná, oba tarify obsahují 3 GB dat. Avšak slevu na jakýkoliv tarif O2 lze využít pouze do pondělí 17. dubna, kdy pár desítek minut před půlnocí platnost této akční nabídky končí.

Do té doby lze však třeba tarif Free+ Stříbrný pořídit za pouhých 499 korun. Tedy za cenu akvizičního tarifu T-Mobilu, oproti kterému sice cenově zvýhodněný tarify O2 v případě mobilních dat ztrácí 2 GB (10 vs. 12 GB u akvizičního tarifu T-Mobilu), nicméně disponuje neomezeným voláním a neomezenými SMS.