Klienti Telecomu budou moci ještě v pondělí změnit únorový tarif

Svůj tarif u Českého Telecomu můžete změnit ještě v pondělí. ČTK to řekl mluvčí společnosti.
V pondělí 21. ledna bude mít zhruba čtvrtina klientů Českého Telecomu poslední možnost změnit si cenový program tak, aby jim nový tarif Telecom zúčtoval již v platbě za únor. Podle mluvčího Vladana Crhy je totiž nutné změnit cenový program nejpozději deset dní před koncem příslušného zúčtovacího období.

Začátkem měsíce přitom účtovací období začíná zhruba čtvrtině klientů. Další část klientů má začátek zúčtovacího období 10. února, další čtvrtina 17. a zbytek 25. února. Zdarma mohou první změnu tarifu provést klienti do června.

"Pokud zákazníci požádají o vybraný cenový program s alespoň desetidenním předstihem, mají garantováno, že jim od dalšího zúčtovacího období budou platit nové ceny," uvedl Crha. I v opačném případě se však podle něj firma bude snažit provést změnu v požadovaném termínu. Zákazníkům, kteří si cenové programy nezmění, bude Telecom za únor účtovat podle dosavadního tarifu.

Kvůli ohlášenému zvýšení cen od února přehlašuje své cenové programy denně přes deset tisíc zákazníků Českého Telecomu prostřednictvím bezplatných infolinek, internetu i v obchodních střediscích. O zrušení pevné linky požádalo okolo jednoho procenta zákazníků.

Podle nedávného vyjádření generálního ředitele Přemysla Klímy se přechod z nejrozšířenějšího programu Standard, kde od února vzroste měsíční paušál ze 175 Kč na 299 Kč, na program Home Mini s paušálem 190 Kč, ale dvojnásobným hovorným, vyplatí zhruba čtvrtině z 2,6 miliónu domácností, které mají telefon. Oba programy zahrnují 90korunový kredit pro volání zdarma.

Zákazníci z 80 procent mění program Standard na Mini. Zhruba deset procent přechází na program Internet a zbytek na nabídku Maxi pro ty, kteří hodně volají.

Telecom nabídne domácnostem celkem pět programů včetně jednoho pro příznivce internetu. Ten zahrnuje za 399 Kč 13 hodin připojení zdarma, ale neobsahuje kredit hovorného. Firma nabídne i dalších pět nadstavbových programů pro přístup na web. Malé a střední podniky získají tři nové cenové programy a velké firmy si mohou vybírat ze sedmi programů podle měsíční provolané částky.