- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mno, a bude zajištěno i 100% vzájemně uznávání jízdních dokladů? Až pojedu třeba z Lomnice nad Popelkou do Klatov a cestou vystřídám čtyři dopravce, nerad bych si pro každou část trasy kupoval extra jízdenku...
A takhle to dopada, kdyz je jedinym kriteriem cena...pak si budou stezovat, ze nemaji na platy strojvudcu, nemaji zadna vozidla pro pripad vypadku apod...
Nízkopodlažní neznamená bezbariérové, dokud SŽDC nevybaví všechny zastávky odpovídajícími nástupišti (standard je 55cm nad temenem kolejnic). Pokud nastupujete z nějakého panelu mezi kolejemi, je paradoxně přístupnější "vysokopodlažní fuj", neb dveře a schody za nimi jsou vybaveny madly "vysokohorský výstup" usnadňující. Nízkopodlažka nic takového většinou nemá (nebo jen přídržné tyče ergonomicky nevhodné pro vertikální odbavení), neb to "není potřeba" (typickým příkladem jsou Regionovy místo 810 na lokálkách).
Jasné, stačí oblbovat lidi tím, že vlaky budou bezbarierové apod. a už je důvod, jak státního dopravce vytlačit.
Desira nejsou žádný moderní zázrak, jak se snaží kompetentní namluvit.
Ty mrchy, co tu ČD provozují, už je měly dávno odsud vyhnat.
Už aby tu jezdily stokrát modernější vlaky než teď.
Až na ten naprosto zjevný střed zájmů, by to možná jinak mohl být přínos.. ale když se s ČD jednalo o prodloužení na dva roky, tak to jim nenabídne rozhodně nikdo nic novějšího, pořízení železničních vozidel je obrovská investece, to kvůli dvouleté smlouvě opravdu nikdo dělat nebude, když se kraj rozhodnul pro víceletou smlouvu s arrivou, dal čd na podání nabídky pouze dva dny, takže překvapivě nedostal žádnou..takže jen alibisimus.. a to zrovna lbc kraj se soutěžemi byl dříve docela lídr..tak jsem takovou frašku nečekal..
Co jsem četl, tak by se to kvůli tomu střetu zájmů mělo opakovat.. celkově dráhy přichází o smlouvy právě kvůli těmto napojením krajů na firmy a různým úplatkům, jinak mi třeba nejde na rozum, proč jezdí KŽC na lince Masaryčka - Čakovice, jak mohla vyhrát Arriva rychlíkové tratě s 845, což je kvalitativně o třídu horší než 854 nebo třeba Jančura Brno - Bohumín, když nemá s čím jezdit a personál taky nejspíš nesežene. Ale docela se pak na tu komedii těším, hlavně v podání Arrivy, která určitě nesežene zaměstnance (v Libereckém kraji ano, ale bude mít problém v Praze).
Kdysi dávno jsem ještě na staré trati Liberec-Tanvald jel motorákem 843 a zanedlouho poté Stadlerem. Zatímco "843" se v klidu pohupovala, ze Stadlera jsem byl celý rozklepaný, jak na těch starých kolejích poskakoval.
Tak jen doufám, že trať Tanvald-ŽB je opravená...
Mezi Železným Brodem a Tanvaldem jsem letos jel několikrát a Stadlerem jen jednou, jinak jsem vždy chytil Regionovu.
stadlery tam jezdí jen doplňkově na několika přímých vlacích od 036, jinak základní je tam regína. Zajímavé je, že si kraj seje do vlastního hnízda, kdy si objednal přímé vlaky a teď to soutěží extra