Diskuze

České dráhy může vytlačit soukromník, v kraji by vyjely bezbariérové vlaky

Na koleje v Libereckém kraji zřejmě vyjede další soukromý dopravce. Cestující na trati mezi Libercem, Semily a Starou Pakou se od prosince 2019 mají na jedno desetiletí rozloučit s motorovými vozy 843 a usednout do modernějších souprav značky Siemens Desiro.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J35i72ř62í 70E17r87b31e68n

26. 12. 2018 19:26

Mno, a bude zajištěno i 100% vzájemně uznávání jízdních dokladů? Až pojedu třeba z Lomnice nad Popelkou do Klatov a cestou vystřídám čtyři dopravce, nerad bych si pro každou část trasy kupoval extra jízdenku...

1 0
možnosti
RN

R10o52m29a36n 89N18o61v15a57k

25. 12. 2018 22:29

A takhle to dopada, kdyz je jedinym kriteriem cena...pak si budou stezovat, ze nemaji na platy strojvudcu, nemaji zadna vozidla pro pripad vypadku apod...

2 1
možnosti
JV

J95a86n 71V49a94l74o66u51c27h

25. 12. 2018 17:36

Nízkopodlažní neznamená bezbariérové, dokud SŽDC nevybaví všechny zastávky odpovídajícími nástupišti (standard je 55cm nad temenem kolejnic). Pokud nastupujete z nějakého panelu mezi kolejemi, je paradoxně přístupnější "vysokopodlažní fuj", neb dveře a schody za nimi jsou vybaveny madly "vysokohorský výstup" usnadňující. Nízkopodlažka nic takového většinou nemá (nebo jen přídržné tyče ergonomicky nevhodné pro vertikální odbavení), neb to "není potřeba" (typickým příkladem jsou Regionovy místo 810 na lokálkách).

6 1
možnosti
VM

V49í97t 20M45r79h84a85l

25. 12. 2018 17:15

Jasné, stačí oblbovat lidi tím, že vlaky budou bezbarierové apod. a už je důvod, jak státního dopravce vytlačit.

Desira nejsou žádný moderní zázrak, jak se snaží kompetentní namluvit.

8 0
možnosti
JH

J11a89n 59H76a82v53r19d69a

26. 12. 2018 1:04

Ty mrchy, co tu ČD provozují, už je měly dávno odsud vyhnat.

Už aby tu jezdily stokrát modernější vlaky než teď.

1 4
možnosti
LV

Až na ten naprosto zjevný střed zájmů, by to možná jinak mohl být přínos.. ale když se s ČD jednalo o prodloužení na dva roky, tak to jim nenabídne rozhodně nikdo nic novějšího, pořízení železničních vozidel je obrovská investece, to kvůli dvouleté smlouvě opravdu nikdo dělat nebude, když se kraj rozhodnul pro víceletou smlouvu s arrivou, dal čd na podání nabídky pouze dva dny, takže překvapivě nedostal žádnou..takže jen alibisimus.. a to zrovna lbc kraj se soutěžemi byl dříve docela lídr..tak jsem takovou frašku nečekal..

7 1
možnosti
KO

Co jsem četl, tak by se to kvůli tomu střetu zájmů mělo opakovat.. celkově dráhy přichází o smlouvy právě kvůli těmto napojením krajů na firmy a různým úplatkům, jinak mi třeba nejde na rozum, proč jezdí KŽC na lince Masaryčka - Čakovice, jak mohla vyhrát Arriva rychlíkové tratě s 845, což je kvalitativně o třídu horší než 854 nebo třeba Jančura Brno - Bohumín, když nemá s čím jezdit a personál taky nejspíš nesežene. Ale docela se pak na tu komedii těším, hlavně v podání Arrivy, která určitě nesežene zaměstnance (v Libereckém kraji ano, ale bude mít problém v Praze).

6 0
možnosti
SN

S67t42a35n 98N57o84v32á14k

25. 12. 2018 11:05

Kdysi dávno jsem ještě na staré trati Liberec-Tanvald jel motorákem 843 a zanedlouho poté Stadlerem. Zatímco "843" se v klidu pohupovala, ze Stadlera jsem byl celý rozklepaný, jak na těch starých kolejích poskakoval.

Tak jen doufám, že trať Tanvald-ŽB je opravená...

3 1
možnosti
PS

Mezi Železným Brodem a Tanvaldem jsem letos jel několikrát a Stadlerem jen jednou, jinak jsem vždy chytil Regionovu.

2 0
možnosti
LV

stadlery tam jezdí jen doplňkově na několika přímých vlacích od 036, jinak základní je tam regína. Zajímavé je, že si kraj seje do vlastního hnízda, kdy si objednal přímé vlaky a teď to soutěží extra

0 0
možnosti