Diskuse k článku
Přehřívání elektrobusů kalilo radost z turistické linky Jizerskými horami
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
S43t15a33n 69N44o24v13á41k 5667335115884SUV má podobně velkou nádrž jako autobus?!? Které SUV a který autobus? |
![]() |
P51e67t49r 43L57a18n64d96a 1639600855644Až opadne prvotní zájem, bude elektrobus stačit. Jinak tomu honu za "ekologickým" pohonem moc nefandím, klasický malý autobus s EURO 6 pohonem musí bohatě stačit. Ten elektrobus je strašná přítěž. |
![]() |
J78a24n 68M28a67x14a 9115313809Jen pro představu: linka má nějakých 15,3 km. Z Tanvaldu je trvalé stoupání v délce cca 14 km s celkovým převýšením 420 m, z toho prvních necelých 8 km to je intenzivní stoupání s převýšením 300 m. Pro srovnání, když se teď v Praze testuje elektrobus nebo objektivně řečeno parciální trolejbus, tak se mu na intenzivní jednokilometrové stoupání musela postavit trolejbusová trať. Pokud by ten zkušební provoz elektrobusu nevedl z Tanvaldu, ale třeba z Kořenova, bylo by to pro elektrovýzbroj evidentně mnohem příznivější, ale takhle se aspoň vyzkoušela silná zátěž což je dobře, protože jak je v článku uvedeno hlavní smysl linky je v ucelené trase již z Frýdlantu (ještě minimálně v roce 1992 odtud jezdila linka až do Harrachova). To ovšem znamená projet stejný krpál jako z Tanvaldu, akorát z druhé strany hor. Elektrobus je tedy z aktuálního ekologicko-módního hlediska in, ale z praktického je výškový profil trasy stavěný na zde nereálnou trolejbusovou trať, ne však na bateriový provoz. |
![]() |
J49o42s31e23f 41Š63v46e33c 6765516904443SRANDISTI!!! Elektrobus má 16 míst k sezení a 13 k stání... to je 29 osob! V Tanvaldu nastoupilo dokonce 30 osob!!! Obrovská zátěž 80 kilo navíc... Jestli ty baterie neváží víc než přepravované osoby... |
![]() |
P61e69t12r 54P51o94s72p19í82š29i68l 4808644986446Také je otázkou, jak velké to má baterie. Ono ta baterie může mít i hodně přes tunu a když se k tomu přidají i cestující a táhlý kopec a k tomu i vedro, tak to dopadne, jak je v článku uvedeno. |
![]() |
S22t97a29n98i66s70l27a16v 22N44o76v11o59t39n83ý 2433726539269Jo to je ta skvělá elektromobilita |
![]() |
P62e97t25r 23M61u16d58r70y66c23h 7624422757633Turistické autobusy pro turisty co jsou líní na krok, dobře jim tak že se mačkali. |
![]() |
J12a20n 77K31a90v77a90n 8439635898202"Vozy přepravily více než 550 pasažérů." To není moc ne? |
![]() |
S74t92a22n 78N98o84v94á36k 5477465455954Zeptal bych se jinak: "Není to málo, Ivane Pavloviči?" Protože celý ten nápad mi přijde jako od Cimrmana... |
![]() |
F84r67a92n17t98i60š91e59k 12O10s47t57r29ý 4155221807753Autobus pro 29 pasažérů a nastoupilo 30 lidí. |
![]() |
J34a28r44o35s13l86a22v 45N91o67v38á66k 9156384262657Prostě tudy jak se říká cesta nevede. Na baterky se po horách jezdit nedá. Kdy si ti "ekologové" přiznají že některé věci je lepší nechat funkční tak jak jsou. |
![]() |
F23r92a63n97t69i91š82e70k 39O18s74t55r64ý 4585921717233Dá. Otázka je za jakou cenu. Že v jednom modelu podcenili chlazení, neznamená, že to tak musí být u všech. |
![]() |
J60a23n 28V11a70l81o80u79c70h 6172917638910Olomoucký elektroSor v létě neklimatizoval nejen pro cestucící, ale ani pro řidiče (což při poskakování v koloně za obrovským čelním sklem bylo o kolaps), protože bylo nutné chladit baterky. A to ta linka nejezdí narvaná a největším kopcem je železniční nadjezd... |
![]() |
L95u71k31á90š 16M22a58c82h 7153420440733To se vyladi. |
![]() |
J94a94r21o66m80í42r 73K65r52á54l 4240969644519Jak ? |
![]() |
J21a82k27u98b 84M89a17t47o21u12š 3345722522803Prokope se tunel a bude to |
![]() |
L23u40k54á80š 82M37a74c86h 7683230890733Naopak, do horskeho terenu je elektromotor se svym kroutivym momentem s prehledem nejlepsi moznost. |
![]() |
V28á96c49l50a56v 33P36o63u10s75t64k16a 3560531662To je vidět... |
![]() |
J57i82ř18í 41E17r89b91e52n 1213104436247Je, ale nesmí být bateriový. Každá tuna je znát. Trolejbus by to vyfrčel bezproblémově. Staré kloubové škodovky 22Tr a 15Tr měly hnané dvě nápravy ze tří, takže zátěž byla krásně rozložena a trolejbus se tak uměl rozjet a zastavit na kluzké vozovce i bez počítačového řízení. |
![]() |
J37a76r34o23m14í18r 21K71r19á96l 4690559114469To ano, ale ne s baterkami. |
![]() |
H87o79n47z75a 48F33á38t70o26r 2139595814810To vychází 110 lidí na jeden víkend, tedy 55 lidí na den. Nevím, jak velké jsou na to dotace, ale protože se píše o autobusech (tedy očekávám minimálně dva) tak bych to jako soukromník provozovat rozhodně nechtěl. Osobně dávám přednost o něco větším autobusům, protože aspoň nemusím přemýšlet, jestli se skupinka několika lidí do spoje vejde nebo už bude mít smůlu, protože se na výlet vydaly další tři rodinky plus dva houbaři. |
![]() |
H83a35n54a 37P50a22c18u98l86o75v61á 2606966459816"součástky velkou zátěž nezvládaly a potřebovaly si odpočinout“ Jakoupak velkou zátěž ??? To budou elektrobusy vozit jen 4 pasažéry ??? |
![]() |
F56r59a22n62t40i70š12e21k 15O45s61t19r84ý 4665591307633Zřejmě se přehřívala nedostatečně chlazená výkonnová elektronika. Když autobus veze více, než na kolik je stavěn (jak je napsáno v článku) a navíc v těžkém terénu, není to úplně standardní zátěž. Nicméně výkonově by to měl stroj samozřejmě zvládat. Evidentně chyba návrhu pohonu. |
![]() |
M32i36l36a45n 64V68i29k 1427915463103No, vezl o celého jednoho člověka více... |
![]() |
M13a84r25t50i87n 56K23r65o89u96p51a 2201803239490A vejfuk to má v Tušimících I nebo II ? |
![]() |
Š91t88ě12p33á41n 37V55o97l38f 8695181458901Není to jedno? |
![]() |
M90a92r29t47i34n 11K17r29o29u20p31a 2381523929390Je. Přece nerezignujeme a to dotované elektrošílenství nebudeme chválit. Nehledě k tomu že hory by si měl člověk nějak zasloužit. |
![]() |
L65u79k26á54š 31K25m76e39n39t 5689147724570Takže nedostatek prostoru, nepohodlné a neschopné splnit základní funkci autobusu. A nový poznatek, že enormní zájem nově znamená 550 lidí za sezonu |
![]() |
R86o86b79i78n 20W32a74l96k76e13r 5859795154296Byl jsem zpočátku také skeptický, ale čtěme pečlivě. 5 víkendů, 3 x denně tam a zpět, to je celkem 60 jízd. Při 550 cestujících to není tak tragické. |
![]() |
L72u78k80á93š 88K43m26e41n57t 5539627234750Není to tragické ... je to jenom jako ten secí stroj ... "jezdí to pěkně, ale neseje" |
![]() |
J23a62n 88V77a29l37o59u41c42h 6392517278300Průměr necelých 10 osob na spoj... To se fakt vyplatí. |
![]() |
R27i41c88h76a40r74d 25M94i14c60h58a73l25o38w41s55k39i 1361269955556Takže se hrubě neosvědčily. Elektromobil je opravdové zlo. |
![]() |
V61í43t 87O34ž65a52n55a 1868398485384Druh pohonu nemá souvislost se spolehlivostí provozu. Je třeba použít elektrobus, který je konstruován na jízdu po horách. |
![]() |
T75o67m26á83š 52C79h22r87a96s79t19n12ý 2401134131973Takze budeme mit elektroauto do zacpy ve meste, na D1, na hory, na nakup...na odvoz deti do skoly... Neni problem mit uz byt dve auta do rodiny? A najednou mame mit aspon TRI na to co driv zvladlo jedno? |
![]() |
A28d85a13m 13K35o31p73e65č97n10ý 2513735327Ale ony i současné modely spalovacích motorů mají upravené převody, Jiné se používají do Alp a jiné do rovinatých zemí. Tak jak do severských zemí se používají auta s jiným chladičem či baterií. Jen tady asi někdo objednal autobus bez definice provozu na horách. |
![]() |
T69o18m73á22š 29C96h56r22a56s12t58n23ý 2371974751523Takze se svou ceskou Oktavkou Cech neprojedete Alpy? Nezvladne projet severske zeme, tzv. Nordic? Ta sama Oktavka nezvladne dojed a projet Izrael? |
![]() |
A41d56a31m 61K53o37p10e36č45n13ý 2543935607Zvládne projet, ale podívej te se na specifikace některých modelů. Pokud se počítá s jiným zatížením, prostě se to konstruuje jinak. Nebo tak tomu byla alespoň dříve zvykem. Nejlépe to uvidíte na Jeepu co byl v poušti, který měl přepadový chladič, věc, kterou evropské Jeepy neměly a nepotřebovaly. |
![]() |
T85o51m38á48š 65V37e71s44e89l21ý 5155568850709a Audi prý testuje klakson pro Indii na 14 dní nepřetržitého troubení |
![]() |
T82o53m88á96š 32V96e23s65e53l30ý 5215778420179no co, do zácpy ve městě mám skútra, na D1 jedno auto, na hory druhé,... Ó, jak já jsem moderní |
![]() |
L47u75k25á52š 62K61m70e60n29t 5749717704140Aha, jako že na každou jednotlivou trasu bude speciální elektrobus, elektromobil? Současné vozy se spalovacím motorem to zvládají, proč elektrobus ne? Protože by na to musel mít pokročilý systém pro teplotní management baterie, jaký má třeba Tesla ve svých vozech. A to je bohužel celkem dost nákladná záležitost a zvyšuje to spotřebu, tedy snižuje dojezd. |
![]() |
T17i51b45o25r 15V66i65z27v81a55r16y 9324954473295550 lidí za pět víkendů je nával? |
![]() |
R97o18b36i86n 93W63a96l23k94e62r 5939345984326Není, ale propadák to také není. Nehledě na to, že výrobce získal poznatky z reálného provozu, které se simulací získávají dost blbě. |
![]() |
T33i24b34o61r 92V15i24z17v14a15r20y 9754894643305Původní nadpis tvrdil, že je to nával. A děkuji paní Salemové za mínus na otázku a přeji hezký den. |
![]() |
P19a30v65e24l 51P62o21k47o84r75n49ý 2196384500612Já v článku nečtu, zda se přehříval proto, že a) řidič do něj pustil více lidí, než má nosnost, což by neměl b) autobus není vhodný pro tento druh jízdy po horách c) konstruktéři nepočítali s tím, že většina lidí má nadváhu a když se náhodou sejde skupina otylých, autobus to nezvládá (jako jednou spadlo letadlo, protože normy byly pro hubené cestující) |
![]() |
Z21d42e66n93ě58k 40W81e69r13n41h14a89r13t 6307755272738Převážně b. Řidič nebude riskovat malér a počet lidí se řídí nějakými normami, s tím nic nenadělají, to se odvíjí od nosnosti vozu a podobně. Ale může být docela rozdíl, vézt tunu lidí po rovinatém městě a někde v serpentinách v horách. |
![]() |
M42i91r85e42k 38T19u56r68e21č76e48k 4843522940852Memu benzinovemu autu a take autobusum to jaksi nevadi... |
![]() |
L66u52k93á76š 19K94ř15í88ž 9368591616819Ale pan Wenhart nepíše, že to tomu vadí, ale že je to rozdíl, jestli jedete po rovině, nebo po kopcích ...... a to teda je i u toho benzínu..... |
![]() |
Z47b72y18n26ě19k 57J74a76n45d63a 7293822335191Už jsem stál i s linkovým autobusem, kdy klasická Karosa nevydejchala Šerlišské sedlo. A je to jen tak 3-4 roky zpět... |
![]() |
M63a42r84c60e45l 28P33a60v36l97í18k 7781364138589dé je správne - teplotný menežment batérie - má ho iba pár BEVehiklov, takže tak. zohrieva sa a nechladí nabíjaním, zohrieva sa zaťažením do kopca, zohrieva sa rekuperáciou z kopca. |
![]() |
J82i75n37d19r95i13c60h 39K37u76c28h50a12r 1327214537989A co takhle vypravit dva elektrobusy za sebou? Nebo poridit maly naftovy Iveco, mercedes bus? |
předchozí | 1 2 | další |