Diskuze

Přehřívání elektrobusů kalilo radost z turistické linky Jizerskými horami

Malé turistické autobusy kolem přehrady Souš se chytily. Zájem o ně byl ale v létě tak velký, že se v nich někdy lidé mačkali jak sardinky v konzervě. V nejednom případě ovšem vozy na elektrický pohon vypověděly poslušnost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SN

S30t29a36n 46N17o23v76á35k

21. 9. 2019 8:27

SUV má podobně velkou nádrž jako autobus?!?

Které SUV a který autobus?

1 0
možnosti
PL

P89e10t14r 10L18a30n16d10a

20. 9. 2019 19:28

Až opadne prvotní zájem, bude elektrobus stačit.

Jinak tomu honu za "ekologickým" pohonem moc nefandím, klasický malý autobus s EURO 6 pohonem musí bohatě stačit. Ten elektrobus je strašná přítěž.

0 0
možnosti
JM

J41a85n 87M43a70x58a

20. 9. 2019 13:26

Jen pro představu: linka má nějakých 15,3 km. Z Tanvaldu je trvalé stoupání v délce cca 14 km s celkovým převýšením 420 m, z toho prvních necelých 8 km to je intenzivní stoupání s převýšením 300 m. Pro srovnání, když se teď v Praze testuje elektrobus nebo objektivně řečeno parciální trolejbus, tak se mu na intenzivní jednokilometrové stoupání musela postavit trolejbusová trať.

Pokud by ten zkušební provoz elektrobusu nevedl z Tanvaldu, ale třeba z Kořenova, bylo by to pro elektrovýzbroj evidentně mnohem příznivější, ale takhle se aspoň vyzkoušela silná zátěž což je dobře, protože jak je v článku uvedeno hlavní smysl linky je v ucelené trase již z Frýdlantu (ještě minimálně v roce 1992 odtud jezdila linka až do Harrachova). To ovšem znamená projet stejný krpál jako z Tanvaldu, akorát z druhé strany hor.

Elektrobus je tedy z aktuálního ekologicko-módního hlediska in, ale z praktického je výškový profil trasy stavěný na zde nereálnou trolejbusovou trať, ne však na bateriový provoz.

7 0
možnosti

J56o83s74e21f 39Š10v37e98c

20. 9. 2019 13:21

SRANDISTI!!!

Elektrobus má 16 míst k sezení a 13 k stání... to je 29 osob!

V Tanvaldu nastoupilo dokonce 30 osob!!! Obrovská zátěž 80 kilo navíc...

Jestli ty baterie neváží víc než přepravované osoby...

4 0
možnosti
PP

Také je otázkou, jak velké to má baterie. Ono ta baterie může mít i hodně přes tunu a když se k tomu přidají i cestující a táhlý kopec a k tomu i vedro, tak to dopadne, jak je v článku uvedeno.

1 0
možnosti
SN

Jo to je ta skvělá elektromobilita ;-D

4 1
možnosti
PM

Turistické autobusy pro turisty co jsou líní na krok, dobře jim tak že se mačkali.

0 0
možnosti
JK

J45a93n 31K61a82v39a30n

20. 9. 2019 10:50

"Vozy přepravily více než 550 pasažérů." To není moc ne?

1 0
možnosti
SN

S14t25a59n 91N39o50v78á94k

21. 9. 2019 8:29

Zeptal bych se jinak: "Není to málo, Ivane Pavloviči?"

Protože celý ten nápad mi přijde jako od Cimrmana...

0 0
možnosti
FO

Autobus pro 29 pasažérů a nastoupilo 30 lidí.

1 0
možnosti
JN

Prostě tudy jak se říká cesta nevede. Na baterky se po horách jezdit nedá. Kdy si ti "ekologové" přiznají že některé věci je lepší nechat funkční tak jak jsou.

8 0
možnosti
FO

Dá. Otázka je za jakou cenu.

Že v jednom modelu podcenili chlazení, neznamená, že to tak musí být u všech.

1 0
možnosti