Tramvaj mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou

Tramvaj mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Je zcela nekompetentní, kritizuje primátor Jablonce šéfa dopravního podniku

  • 0
Mezi Jabloncem nad Nisou a novým vedením Dopravního podniku Liberce a Jablonce to vře. Jablonecký primátor Milan Kroupa si nebere servítky, podle něj je vedení podniku neschopné. Strefuje se hlavně do předsedy představenstva Michala Zděnka.

„Vůbec nechápu, co tam dělá. Za dvacet pět let v byznysu jsem nepotkal nikoho tak totálně nekompetentního v takto vysoké funkci. Dopravní podnik se k Jablonci nechová jako k partnerovi. Neustále do nás mediálně kope. Apeluji na majoritního vlastníka, kterým je město Liberec, zda je zvolený management dopravního podniku kompetentní k vedení takto strategické společnosti vlastněné oběma městy,“ uvedl Milan Kroupa.

Vzájemná nevraživost začala, když společnost Busline předčasně vypověděla Dopravnímu podniku Liberce a Jablonce (DPMLJ) smlouvu na zajištění městské dopravy v Liberci a Jablonci.

Zatímco provoz v Liberci obstaral dopravní podnik vlastními silami, pro Jablonec vypsal výběrové řízení. Vše ale skončilo u antimonopolního úřadu a v Jablonci dál jezdí Busline, ovšem za vyšší cenu než předtím.

„Jablonec se tváří, že k tomu byli donuceni okolnostmi, ale přitom šlo o plán připravený předchozím vedením DPMLJ. Chápu, že panu Kroupovi víc vyhovovalo minulé vedení dopravního podniku než současné. Já se ale jeho výroky nehodlám zabývat a nechci svou energii vynakládat na nějaké soudní spory,“ reagoval šéf představenstva DPMLJ Michal Zděnek na ostrá slova jabloneckého primátora.

Víc mu vadí Kroupovo vystupování a výroky proti dopravnímu podniku jako takovému. Zděnek se totiž nedávno stal členem dozorčí rady ČSAD Liberec, jejíž akcie loni koupil Liberecký kraj.

„To místo mi nabídl hejtman a já to přijal. Je to snad potvrzení, že odvádím dobrou práci. Panu Kroupovi to ale tolik leželo v žaludku, že aktivně lobboval za to, aby k žádnému personálnímu propojení DPMLJ a krajského dopravce nedošlo. Také se snažil o odvolání celého představenstva,“ dodal Zděnek.

Něco takového ale Kroupa popírá. „Nechápu, co tím sleduje. Nic takového jsem nedělal. Jen si dovolím štiplavou poznámku, že pokud budou pokračovat v nastoleném trendu, tak dopravní podnik brzy zavře brány,“ odvětil Kroupa s tím, že kvůli útokům na svou osobu zvažuje podání žaloby.

Naopak jeho výpady proti dopravnímu podniku řeší pro změnu právníci DPMLJ.

„Je pochopitelné, že lidem, kteří se podíleli na tunelování dopravního podniku, a kteří jsou za to dnes stíháni, nevyhovuje, že teď důsledně revidujeme všechny smlouvy a aktivně vystupujeme proti korupčním praktikám, které tu panovaly. V tomto kontextu je třeba vnímat i útoky v osobní rovině, které jsou proti představitelům DPMLJ ze strany primátora Kroupy opakovaně a cíleně vedeny,“ stojí v tiskové zprávě dopravního podniku.

Tramvaj do Jablonce není dořešená

Ten tak viní jabloneckého primátora z vědomé spolupráce s lidmi, kteří jsou kvůli DPMLJ obviněni z korupce a manipulování zakázek. Konkrétně ze styků s Lubošem Wejnarem, bývalým ředitelem dopravního podniku, dnes manažerem městské společnosti Jablonecká dopravní. 

„Pro mě je pan Wejnar odborník, takže ať se to někomu líbí nebo ne, spolupracovat s ním budu. Dává mi informace, které bych od dopravního podniku nedostal. Odsouzen zatím nebyl, takže platí presumpce neviny,“ argumentuje Kroupa.

Liberec, který vlastní v DPMLJ 99,62 procenta akcií, není ze situace nadšený. „Z těch mediálních výstupů nejsme šťastní. Ale Jablonec by měl nejdřív vyřešit to, co je skutečně palčivé. A to je nedořešené financování tramvajové linky 11 mezi Libercem a Jabloncem. Pak se můžeme zabývat případně nějakými personáliemi. Ale pan Kroupa se ani s námi moc nebaví,“ uvedl náměstek libereckého primátora Jiří Šolc.