Diskuse k článku

Točit, či netočit? Koncert skrz mobil je půl zážitku, vadí umělcům

Některé hudebníky telefony v rukou publika obtěžují, jiní je využívají. Vzdát bychom se jich však měli hlavně kvůli sobě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25i64c48h70a38l 30M20a57r47e98č46e34k 7845886418803

Nefotit, netočit, ale myslet :)

0/−1
9.4.2018 19:44

D80a92v78i30d 21Š16l24a67c12h68t71a 6805330686782

Já nevím jsem ten typ, co si udělá fotku natočí si max tak 40 sekund nějaké písničky a pak to schová a radši si koncert užívá naplno, o tom to je a proto tam jdu, ne něco natáčet ale užít si to. Jiná věc je když se ty mobily při nějaké "baladě" rozsvítí a tvoří to atmosféru, to ok. Jinak co se týče nahrávání koncertů, byl jsem třeba na Metallice a na památku jsem si pak koupil kvalitní audio z celého koncertu v mp3 za 200 korun, to mi přijde jako fajn věc. :-)

+2/0
8.4.2018 10:22

T52o67m88á68š 29K96u41b65a50l25á42k 3256639906529

Ale jo, driv jsem to taky delal. Dokonce jsem vybiral telefon podle toho, aby zvladl natacet videa s cistym zvukem (coz je problem i u tech dnesnich). Ted se za to stydim :-/. A i kdyz mam telefon, ktery je schopny natocit skvele koncertni video, uz to davno nedelam.

A ti z vas, kteri pisou, ze udelaji jen par snimku, kratke video a rychle schovaji telefon do kapsy, by si meli uvedomit, ze ono to uplne staci. Takovych jako vy jsou tam stovky a tisice. Je asi jasne, jak to potom dopada...

+1/0
6.4.2018 20:13

P37e19t68r 10Č48e44j22k86a 7626135579342

Tohle je komplikovaná otázka - co člověk, to názor..... a to samé platí asi i pro ty kapely. Obrovskou škodu v tomhle ovšem napáchal hudební byznys sám sobě.

1.) sám za sebe na koncerty nedám dopustit a ano - lesy rukou s mobilama mě štvou. Mobilem něco točit nedává příliš smyslu, ale ono to natáčení mobilem je odrazem doby (to na jednu stranu) a na stranu druhou hlavně obrovskou dírou na trhu, kterou většina kapel vůbec asi ani nechce "vykrýt". Pro zjednodušení to rozdělim na dva protiextrémy - jsou lidi, kteří jdou na koncert prostě a čistě jenom s tím "aby mohli říct, že tam byli"...... a pak jsou lidi, co tu kapelu žerou a součástí fanouškovského sběratelství jsou i bootlegy (kam spadají i nahrávky z koncertů - a vůbec nejde o novej jev, spadá to klidně i do doby 60. let). Zatímco ten první extrém si to natočí, aby to mohl dát na někam na facebook, instáč, a pochlubit se.... tak ten druhý seriózně tu nahrávku do sbírky chce (přiznám se, patřím k těm šílencům, co nahrávky z koncertů na kterých byl, sbírá, pokud existují ;-D - někdy stojí za zdrávas králové, někdy jsou na úrovni horšího ofiko živáku). Je tu mezera na trhu, jenom některé kapely jí zaplnily - a například audionahrávku z pultu nechaj smíchat a prodaj ven (takhle třeba existuje pražský koncert Genesis 2007 - v podstatě oficiální živáky z celého tour), Metallica nahrávky z koncertů prodává online.... Tady natáčení na mobil opravdu smysl nedává.

+1/0
6.4.2018 17:27

P13e36t60r 48Č76e24j39k67a 7806265989712

2.) Ale je tu i problém v degeneraci hudebního průmyslu, který i z posluchače dělá tak trochu ovce - a to díky pošahané honbě za umělou dokonalostí. Živáky jsou toho tou nejtvrdší obětí - a tady si myslím, že některým kapelám vůbec nemusí jít o to, aby si užili diváci koncert líp, ale někdy půjde o cílené zakrývání reality. U některých kapel si dělám srandu, že by se jejich živáky měly přejmenovat na "Live at" - a název studia, kde to bylo přetočené. ;-D Ne, živá alba dneska často opravdu nejsou odrazem toho, co od kapely dostanete na koncertě. Příklad? Připadá vám normální, aby dnešní "požadavky hudebního průmyslu" vedly k tomu, že přes autotune proženete koncertní zpěv Mercuryho? Já chápu živáky na způsob, kdy natočíte turné a pak z jednotlivých štací vyberete nejlepší verze daných songů - v pořádku - kompilační živé best of z tour. Ale tak trochu za podvod považuju živáky, se kterýma se významně pracuje ve studiu - a to jsou dneska na trhu skoro všechny. A proč kapely bojují proti nahrávkám z koncertů - ono díky nim právě zjistíte, že to v reálu bylo tak trochu jinak, že tady je přetočený kytarový sólo, že tady to ujelo zpěvákovi, tady praskla struna atd.... Já to nemyslim jako kritiku - to k živému hraní patří! Ale hudební průmysl tohle zabil - produkt musí být perfektní (což živý koncert skutečně nikdy nebude) - a tak Mercuryho zpěv proženete zločinným autotunem.... Část lidí chce autentičnost - ne falešnou dokonalost. A průmysl vám tu autentičnost neposkytne. Vůbec by mi nevadilo, kdyby třeba kapely vydávaly "lowend" DVDčka z koncertů (obraz jenom z kamer pro plátna - což třeba dělali The Who), ale ať do toho sakra nikdo nešahá!

0/0
6.4.2018 17:39

L61u82k60á22š 79M94a72r98e14d20a 6251434707638

"A navíc tím můžete otrávit někoho za sebou."

Ale to jen v pripade, ze za vami stoji nekdo kdo zrovna taky nema ruku s telefonem nahore a necumi do displaye.... coz se zridkakdy dnes stava.

0/0
6.4.2018 17:13

R68o40b17e54r12t 16K26o49c17i61á24n 5649937476487

Toto jsem nikdy nepochopil. Zaplatit 1500 za vstupenku a poté dobrovolně degradovat svůj vlastní zážitek tímto způsobem, to snad nikoho normálního, kdo má hudbu a daného interpreta skutečně rád, nemůže ani napadnout, natož aby to realizoval... Ale je to jen další důkaz dekadence společnosti a jejích hodnot.

+2/0
6.4.2018 16:28

F61r84a55n91t69i37š86e60k 60V73r81á18n84a 5359982253441

Já se nad točením na mobily nepohoršuji, někdy je dokonce večerní koncert se svítícími mobily jako kdyby hořely tisíce svíček ;-)

Druhá věc je, kdo a kdy se na to dívá. Ti, kteří vyhledávají koncert kvůli zážitku určitě ne. Spíš bych to viděl jako mezeru pro nějakou hudební službu typu Spotify, která by mohla zprostředkovávat záznamy z koncertů na profesionálnější úrovni než je mobil návštěvníka svým platícím zákazníkům.

0/−1
6.4.2018 15:59
Foto

R14a15d59i70m 37K72r71o95u65t45i43l 7530591656409

Zakázat mobily u vstupu? A co takhle zakázat vstup lidí do haly? Koupili by si jen vstupenky, na nich by byl QR kód s odkazem na záznam koncertu na Youtube a hudebníci by byli spokojení :-P

0/−3
6.4.2018 15:49

V77i60k64t58o40r 86J78a92n41e53b56a 4925388334175

Díky bohu. Nenávidím tupany s mobily. Jak skvělý byl např. koncert Rival Sons ve Futuru, kde kapela vyhlásila "dvě fotky a dost" a ochranka lidi s krámy nad hlavou rovnala. Žádný les svítících šmejdů nad hlavami, atmosféra jak prase. Na Helloween si nějaký imbecil natáčel půlku setu desetipalcovým tabletem.

+2/0
6.4.2018 15:47

P63e81t62r 97P29a89l42e87n90č57a81r 3307728708513

Udělat si pár foteček na památku, OK, nic proti tomu, ale točit kdo ví jak dlouho, klidně i celý koncert, to je fakt vopruz, nejraději mám když si takovýhle "kameraman" stoupne přede mne a překáží mobilem ve výhledu...

+7/0
6.4.2018 15:43

M26a17r23e26k 76B16a74r43t66o14s 8266363666387

Ja koncerty na telefón natáčam, no a čo! Vždy stojím vzadu, telefón držím "na výšku", maximálny zoom, a občas si i trsnem. YouTube po mojích videách prahne.

+2/−8
6.4.2018 14:21

S82t26a77n67i42s37l79a70v 96N66o21v87o27t75n67ý 2813146589309

Možná by pomohlo kdyby kvalitní záznamy z koncertů umělci dávali sami na net, pak by uřčitě nikde nebylo napsané, že hrají tak hrozně a na koncerty by přišlo daleko víc lidí a nebo taky ne kdyby to bylo ještě horší než ty nekvalitní z mobilů.

+1/−3
6.4.2018 14:14

M69a12r39t85i24n 16K40ř56í17ž 9283412240727

Udělat záznam s koncertu, pod který se byl ochoten někdo podepsat, je velká práce.

+5/0
6.4.2018 14:18

S16t31a61n73i65s51l14a37v 23N46o45v26o58t65n28ý 2563676979319

To nechám na umělcích koho si najmou, aby jim to udělal, ale hlavně dle jejich představ ne něco pochybného z mobilu.

0/−1
6.4.2018 14:38

M22a77r45t68i80n 86K91ř53í36ž 9953322630777

Když se vyráběla deska Made in Japan, Ritchie Blackmore skládal svá sóla že všech (tusim čtyř) koncertu, než byl ochoten to vypustit ven. Dělat něco podobného pro každé turné je naprosto nereálné.

+3/0
6.4.2018 14:51

S35t95a25n20i53s16l18a48v 16N26o42v87o91t50n97ý 2563736389599

Tak ať pak nefňukají ti co šli na koncert jim zaplatili vstupné tak o co jde ať si klidně neco nafotí nebo nahrají, ale ono jde hlavně o peníze.

0/−1
6.4.2018 14:59

P60e42t92r 59K38o85s92t91k77a 6590599111276

Jo, taky to nesnáším. Na Kellys přede mnou stála holka, která měla doslova celý koncert zapnutý Skype a videopřenášela ten koncerta kamarádce. A pořád si o tom povídaly, což znamenalo, že křičely, aby se slyšely. Opravdu úžasný způsob, jak si užít koncert.

+3/0
6.4.2018 14:12

M23a80r47e33k 68B12a46r23t91o23s 8726703296357

Tie spevácke rychlokvašky sú teda ale netýkavky! Nemôžete si ich natočiť, nemôžete si s nimi spraviť selfíčko, nepodpíšu sa Vám na hruď ani sa Vám nezaručia na hypotéku. Do čerta aj s takým šoubisnisom!

+2/−1
6.4.2018 14:10

J92o93s50e55f 78Š31v93e13c 6275916134643

Točit, netočit?

Řešit to v době, kdy si někdo telefonuje v bance, tramvaji,... a huláká okolo sebe?

Je to jejich problém. Záznam je stejně nekvalitní a místo zážitku dávají pozor, co točí.

0/0
6.4.2018 14:02

T81o67m23á25š 70B56r65a40b70e77c 2688596325156

Ta první fotka je jak z hlasování komunistické strany :-P;-)

+1/0
6.4.2018 13:56

M35i23l47o49š 78K86r67u66m66p 2984827184

"když místo prostého sledování nějakého vystoupení tu událost fotíte, hůře si pamatujete, co se tam vlastně odehrávalo"

omg, a co za rok? Za rok vzpomínky vyblednou, ale fotky zůstanou stále stejné. A co teprv za 10 let!

+1/−1
6.4.2018 13:54

D14a31v94i29d 76B30ö41h65m 2477639543788

Ale tady neřeší fotky ale hlavně natáčení

Fotku si udělám na koncertu taky, ale že bych natáčel třeba 30 minut?

Nebo se za 10 let budete dívat na sůj záznam koncertu, když jsou oficiální, lepší.

+2/0
6.4.2018 13:59

M96i12r24e62k 94Z32á25v81o94d55n26ý 7672897790518

Hádejte, co to je? Je to bezohledné a naprosto k ničemu? No přeci ruka natažená nad sebe s mobilem v ruce. Stejně si nikdo normální ten neskutečně nekvalitní záznam z telefonu nikdy nepustí.

+6/0
6.4.2018 13:54

V81a84c53l13a70v 75D66l36o18u75h77y 5606868507883

Já jakékoli i krátké natáčení nechápu, stejně to slouží pak jen pro pochlubení a nikdy a nikdo (ani ti kvůli kterým to točite) se na to stejně nepodívá. Jak říká Louis CK, dejte tam jen první vteřinu záběru a pak na zbytek videa natočte svoji prd.l a stejně budou všechny komentáře o tom jak je to úžasný , Taky si vždycky vybavím jak si šel Ronaldu uličkou tribuny pro pohár z ME a lidi se otáčeli zády a dělali selfie a nebo čumeli nahoru do telefonu při natáčení , máš metr od sebe jednoho z nej hráčů historie a ty čumíš do krabičky, nepochopím

+3/0
6.4.2018 13:40

T41o68m50á53š 32Z80m24e75k 7119855563668

Ano, přiznám se, že si rád vytáhnu telefon a rád udělám fotku, nebo krátký záznam. Ale pak ho rychle schovám, protože pak nemohu tleskat a užívat si ten zážitek. :-) Taky nechápu ty, co to celé dvě hodiny natáčí a nebo rovnou streamují na fb a youtube.

+3/0
6.4.2018 13:32

J89i65t64k76a 79K40o86c80á51n92o69v96á 6841499302

Hm, tak nám co máme metr padesát je to úplně jedno, protože jak jsme dál, než v první řadě, stejně nevidíme nic ;-D Párkrát jsem zkusila fotku nebo video (pár vteřin, ne půlku koncertu), ale rychle jsem zjistila, že kvůli mizerné kvalitě to je k nepoužití...

+1/0
6.4.2018 13:32
Foto

P21e52t42r 96P97r14o87c11h16á28z18k47a 3472106692764

Ty jo, ať si každý dělá co chce. Záznam takto pořízený je k ničemu, snad jen k machrování, že ten člověk na koncertě byl. Často je tam i taková akustika, že pokud neznám danou skladbu tak ani nevím, co hrají a zpívají, když nejsem v předu tak na pódium nevidím. Rozhodně bych nikoho neomezoval, koncert není divadlo, ani kino, kam opravdu mobil nepatří. Když to někomu dělá radost tak ať si točí. Pokud se to nelíbí vystupujícím, tak mají přestat hrát, nebo nutit diváky ať mobil před vstupem odloží a bude záležet na tom kolik jich pak na takový, obvykle značně předražený koncert dorazí. Jako by nestačilo, že už si tam ani pití nemůže člověk vzít vlastní a musí za drahé prachy kupovat co tam nabízí pořadatel. To nemluvím o tom, že před koncertem musím vyslechnout různé předskokany, kteří mě nezajímají a na které jít nechci. Tak že asi tak.

+1/0
6.4.2018 13:23

S11t84e29p10a45n 51T21o11t79h 8558629185898

byl jsem na pár koncertech poslední doby a mě rozhodně vadí, když mi celý koncert svití do očí cizí displaye... ale asi sem stará škola...

+1/0
8.4.2018 6:46

T75e79r55e47z41a 93K63u58č52e59r68o85v76á 5622694618

No jo, to je holt trend posledních let. Nejde o to mít zážitek, ale záznam, že jsem tam byl, ať všichni vidí. Ač nejsem uplnej dinosaurus, před koncertem mobil vypínám a pouštím ho znovu až před halou. Během koncertu chci hlavně poslouchat hudbu, zpívat, tancovat, vychutnat si to a nenechat se rušit připitomělým focením či natáčením.

+2/0
6.4.2018 13:19

M32a49r42t51i32n 91K95ř98í29ž 9293752100317

a jak pak Vaši přátele na facebooku uvidí, že jste byla na koncertě?

0/0
6.4.2018 13:20

T94e27r57e35z92a 26K51u37č91e10r67o75v23á 5522424688

Bohužel o ten zážitek přijdou, bo jim o tom barvitě povypravim:-)

0/0
6.4.2018 13:31

M41a59r73t57i40n 28K33ř23í74ž 9483532860597

:-D

0/0
6.4.2018 13:35

T48o21m73á87š 57B31r63a50b37e51c 2688536195936

Je třeba nemít facebook :-P;-)

0/0
6.4.2018 13:57

M57a42r82t56i78n 53K66ř60í87ž 9263362720647

Ne každej má dost síly na to, aby šel takhle extrémním způsobem proti proudu.

0/0
6.4.2018 14:07

T97o34m22á28š 77B97r50a41b60e55c 2118346945206

Jsem úplně v poho :-)

0/0
6.4.2018 15:12

M14a89r31t32i88n 86K19ř38í65ž 9423642950177

Zrovna teď jsem na youtube hledal Jožina z Bažin a těch tragických pokusů o nahrávky je tam plno, ale nic, kde by bylo aspoň něco vidět a hlavně slyšet. Takže jestli někdo chodí na koncerty, aby pořídil tohle, pak je mi ho skutečně líto.

+2/0
6.4.2018 13:18

M15i81c60h84a71l 31M57e97č52i12a39r 1500740219525

Videá celých koncertov natočené na mobil majú asi podobnú sledovanosť, ako novoročný ohňostroj... niektoré sa neprehrajú už nikdy

0/0
6.4.2018 13:18

K25a80r36e54l 54K58o55ř55e97n 3934135833776

Jak už bylo řečeno, udělat fotku, dvě nebo krátké video proč ne. V momentě kdy přede mnou někdo natáčí víc jak 1 písničku zaťukám na rameno a slušné požádám, aby toho nechal. Zatím jsem po hubě nedostal a proběhlo to v klidu :)

0/0
6.4.2018 13:12

P87e95t55r 84A22n11d42r36ý78s94e25k 9623731626157

Mam skoro dva metry, mne takove veci neovlivnuji, jsem v jine vyskove hladine nez zbytek salu vetsinou :)

0/0
6.4.2018 13:08

Z46d28e92n47ě21k 97W84o50l60f 9381500627565

Umělci by to okamžitě přivítali, pokud by se to dalo zpoplatnit. Jinak je to každého věc.

+1/−2
6.4.2018 13:05

J35a15k86u76b 27Z72e30m64á16n82e64k 2624193201888

Ne, obtěžovat ostatní není každého věc.

+6/−1
6.4.2018 13:17

F11r40a39n90t84i91š49e60k 75O20s45t66r89ý 4205151337833

Řešení je úplně jednoduché. Organizátor koncertu ať nahrává koncert sám a každý, kdo si koupil vstupenku si pak bude moci jeho záznam stáhnout z Internetu.

Kdo si bude natáčet koncert, když si bude moci pořídit podstatně lepší záznam jako bonus k samotnému koncertu?

+8/−1
6.4.2018 12:57

M59a79r78t53i89n 38K85ř55í88ž 9843812210207

K čemu je záznam koncertu? Není pak lepší si pustit nějaký skutečný živák? Aby ta nahrávka za něco stála, musí se to udělat pořádně.

+4/0
6.4.2018 13:01

F82r57a88n74t61i59š96e21k 71O71s43t64r35ý 4105171377623

Zkus si to přečíst ještě jednou.

0/0
6.4.2018 14:26

S73l95á76v41e77k 58F39o19l57t50ý11n 7148383134632

udělat si pár fotek je v pořádku ale stát na koncertě v sekci na stání nebo stání u pódia celou dobu za dvěma 180cm vysokými typky, kteří tam celý koncert hajlujou s nikon či sony zrdadlovkami je vážně na pěst. vrcholem byl koncert poslední radiohead v Praze, kde kdosi vyhlásil fan akci a natočením amatérského záznamu celého koncertu sestřihaného právě z těchto videí. a protože se toho chtělo zúčastnit dost lidí, tak pro ten les zvednutých ruk nebyli radiohead prakticky vidět

+1/0
6.4.2018 12:55

M78a63r98t62i18n 11P45e53t73r86t48ý17l 5163201340122

A co něco jako tohle? https://i.ebayimg.com/images/g/474AAOSwo4pYNJ51/s-l1600.jpg Sice budou lidi vypadat jak 'debilové', ale ruce volné, zážitek sdílený... :-P

0/0
6.4.2018 12:48

M84a48r61t31i17n 25K43ř51í78ž 9393442510127

bože můj....

+1/0
6.4.2018 12:50

R55a20d66e43k 39Č10e56r46n17ý 8738543720604

Náhodou dobrá věc. Nemyslím hned na natáčení koncertů, ale možnosti jsou další. R^ :-)

0/0
6.4.2018 12:53

M32a66r90t20i31n 13K46ř25í97ž 9283892500417

Skvělý způsob, jak se v davu odlišit...například. Na první pohled všichni uvidí, že máte apple a o kolečko víc :-D

+2/0
6.4.2018 12:58

Najdete na iDNES.cz