Diskuze

Točit, či netočit? Koncert skrz mobil je půl zážitku, vadí umělcům

Některé hudebníky telefony v rukou publika obtěžují, jiní je využívají. Vzdát bychom se jich však měli hlavně kvůli sobě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MM

Nefotit, netočit, ale myslet :)

0 1
možnosti

Já nevím jsem ten typ, co si udělá fotku natočí si max tak 40 sekund nějaké písničky a pak to schová a radši si koncert užívá naplno, o tom to je a proto tam jdu, ne něco natáčet ale užít si to. Jiná věc je když se ty mobily při nějaké "baladě" rozsvítí a tvoří to atmosféru, to ok. Jinak co se týče nahrávání koncertů, byl jsem třeba na Metallice a na památku jsem si pak koupil kvalitní audio z celého koncertu v mp3 za 200 korun, to mi přijde jako fajn věc. :-)

2 0
možnosti
TK

Ale jo, driv jsem to taky delal. Dokonce jsem vybiral telefon podle toho, aby zvladl natacet videa s cistym zvukem (coz je problem i u tech dnesnich). Ted se za to stydim :-/. A i kdyz mam telefon, ktery je schopny natocit skvele koncertni video, uz to davno nedelam.

A ti z vas, kteri pisou, ze udelaji jen par snimku, kratke video a rychle schovaji telefon do kapsy, by si meli uvedomit, ze ono to uplne staci. Takovych jako vy jsou tam stovky a tisice. Je asi jasne, jak to potom dopada...

1 0
možnosti

P33e49t57r 64Č61e94j52k85a

6. 4. 2018 17:27

Tohle je komplikovaná otázka - co člověk, to názor..... a to samé platí asi i pro ty kapely. Obrovskou škodu v tomhle ovšem napáchal hudební byznys sám sobě.

1.) sám za sebe na koncerty nedám dopustit a ano - lesy rukou s mobilama mě štvou. Mobilem něco točit nedává příliš smyslu, ale ono to natáčení mobilem je odrazem doby (to na jednu stranu) a na stranu druhou hlavně obrovskou dírou na trhu, kterou většina kapel vůbec asi ani nechce "vykrýt". Pro zjednodušení to rozdělim na dva protiextrémy - jsou lidi, kteří jdou na koncert prostě a čistě jenom s tím "aby mohli říct, že tam byli"...... a pak jsou lidi, co tu kapelu žerou a součástí fanouškovského sběratelství jsou i bootlegy (kam spadají i nahrávky z koncertů - a vůbec nejde o novej jev, spadá to klidně i do doby 60. let). Zatímco ten první extrém si to natočí, aby to mohl dát na někam na facebook, instáč, a pochlubit se.... tak ten druhý seriózně tu nahrávku do sbírky chce (přiznám se, patřím k těm šílencům, co nahrávky z koncertů na kterých byl, sbírá, pokud existují ;-D - někdy stojí za zdrávas králové, někdy jsou na úrovni horšího ofiko živáku). Je tu mezera na trhu, jenom některé kapely jí zaplnily - a například audionahrávku z pultu nechaj smíchat a prodaj ven (takhle třeba existuje pražský koncert Genesis 2007 - v podstatě oficiální živáky z celého tour), Metallica nahrávky z koncertů prodává online.... Tady natáčení na mobil opravdu smysl nedává.

1 0
možnosti

P41e41t61r 11Č13e10j73k77a

6. 4. 2018 17:39

2.) Ale je tu i problém v degeneraci hudebního průmyslu, který i z posluchače dělá tak trochu ovce - a to díky pošahané honbě za umělou dokonalostí. Živáky jsou toho tou nejtvrdší obětí - a tady si myslím, že některým kapelám vůbec nemusí jít o to, aby si užili diváci koncert líp, ale někdy půjde o cílené zakrývání reality. U některých kapel si dělám srandu, že by se jejich živáky měly přejmenovat na "Live at" - a název studia, kde to bylo přetočené. ;-D Ne, živá alba dneska často opravdu nejsou odrazem toho, co od kapely dostanete na koncertě. Příklad? Připadá vám normální, aby dnešní "požadavky hudebního průmyslu" vedly k tomu, že přes autotune proženete koncertní zpěv Mercuryho? Já chápu živáky na způsob, kdy natočíte turné a pak z jednotlivých štací vyberete nejlepší verze daných songů - v pořádku - kompilační živé best of z tour. Ale tak trochu za podvod považuju živáky, se kterýma se významně pracuje ve studiu - a to jsou dneska na trhu skoro všechny. A proč kapely bojují proti nahrávkám z koncertů - ono díky nim právě zjistíte, že to v reálu bylo tak trochu jinak, že tady je přetočený kytarový sólo, že tady to ujelo zpěvákovi, tady praskla struna atd.... Já to nemyslim jako kritiku - to k živému hraní patří! Ale hudební průmysl tohle zabil - produkt musí být perfektní (což živý koncert skutečně nikdy nebude) - a tak Mercuryho zpěv proženete zločinným autotunem.... Část lidí chce autentičnost - ne falešnou dokonalost. A průmysl vám tu autentičnost neposkytne. Vůbec by mi nevadilo, kdyby třeba kapely vydávaly "lowend" DVDčka z koncertů (obraz jenom z kamer pro plátna - což třeba dělali The Who), ale ať do toho sakra nikdo nešahá!

0 0
možnosti
LM

"A navíc tím můžete otrávit někoho za sebou."

Ale to jen v pripade, ze za vami stoji nekdo kdo zrovna taky nema ruku s telefonem nahore a necumi do displaye.... coz se zridkakdy dnes stava.

0 0
možnosti
RK

Toto jsem nikdy nepochopil. Zaplatit 1500 za vstupenku a poté dobrovolně degradovat svůj vlastní zážitek tímto způsobem, to snad nikoho normálního, kdo má hudbu a daného interpreta skutečně rád, nemůže ani napadnout, natož aby to realizoval... Ale je to jen další důkaz dekadence společnosti a jejích hodnot.

2 0
možnosti
FV

Já se nad točením na mobily nepohoršuji, někdy je dokonce večerní koncert se svítícími mobily jako kdyby hořely tisíce svíček ;-)

Druhá věc je, kdo a kdy se na to dívá. Ti, kteří vyhledávají koncert kvůli zážitku určitě ne. Spíš bych to viděl jako mezeru pro nějakou hudební službu typu Spotify, která by mohla zprostředkovávat záznamy z koncertů na profesionálnější úrovni než je mobil návštěvníka svým platícím zákazníkům.

0 1
možnosti
OU
VJ

Díky bohu. Nenávidím tupany s mobily. Jak skvělý byl např. koncert Rival Sons ve Futuru, kde kapela vyhlásila "dvě fotky a dost" a ochranka lidi s krámy nad hlavou rovnala. Žádný les svítících šmejdů nad hlavami, atmosféra jak prase. Na Helloween si nějaký imbecil natáčel půlku setu desetipalcovým tabletem.

2 0
možnosti
PP

Udělat si pár foteček na památku, OK, nic proti tomu, ale točit kdo ví jak dlouho, klidně i celý koncert, to je fakt vopruz, nejraději mám když si takovýhle "kameraman" stoupne přede mne a překáží mobilem ve výhledu...

7 0
možnosti