VIDEO: Podzim se vydaří, reklamy se nezříkáme, říkají čeští interpreti

  • 1
Neuvěřitelná sezóna, splnění veškerého očekávání či nabité koncertní léto. Tak hodnotili čeští interpreti a lidé z hudební branže letošní prázdniny na letní afterparty, kterou opět po dvou letech zorganizoval label Universal Music.

Jak muzikanti vyhlíží nadcházející podzimní sezónu, která bude čelit vzrůstající ekonomické krizi? Budou se snáze uchylovat ke komerčním spolupracím? A jak hodnotí ty současné? První léto bez výrazných covidových omezení přineslo opravdu koncertní žně. Jednak vlivem přesunů již vyprodaných akcí, tak i mnoha nových. A jaký je výhled na podzim?

Nabídka bude pořád vysoká, ovšem hrozí, že se bude na kultuře a zábavě šetřit. „Lidi si budou vybírat a budou se chtít uvolnit. Takže kvalitní věci budou fungovat velice dobře,“ nevidí to tak černě generální ředitel TV Óčko Štěpán Wolde. Že se podzim hudebně vydaří, věří i většina oslovených interpretů.

Ovšem i přes tyto naděje se nelze divit, že v této nejisté době může být pro firmy snazší a lacinější přesvědčit řadu muzikantů k přímé komerční spolupráci. Pozitivní přínos takových reklamních spojení vidí šéfredaktor časopisu Headliner Honza Vedral – interpret získá velké finance na něco neuskutečnitelného, firma zase dobrou reklamu.

Ale to, jak se k tomu přistupuje v Česku, tomu podle něj neodpovídá. Nad úrovní aktuálních kampaní, které jsou přímo propojené s hudební tvorbou, si povzdechl i zpěvák Ondřej Havelka.

Zpěvačka Lenny přiznala, že nedobře udělaná spolupráce může interpretovi vysloveně ublížit, nicméně některým kritickým hlasům vzkázala: „Ale chtěla bych vidět někoho, jak odmítá obrovskou spoustu peněz.“ Za pravdu jí dal i její partner, raper a zápasník Marpo, a to na vlastním příkladě – reklamu na dámské krémy by odmítl, ale za padesát milionů by neváhal.

Jsou tedy nějaké hranice, jakým produktům by se čeští interpreti patřící k mladé generaci neupsali ani za opravdu vysoké částky? Ač návštěva sexshopu zpěvákovi Sebastianovi prý problém nedělá, s ohledem na cílovou skupinu svých fanoušků by do propagace sexuálních pomůcek nešel. Petr Lexa ze Slzy i zpěvačka Annabelle zas odmítli tabákové výrobky.