- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
...se projeví ve prospěch gramce až od cenové hladiny cca 30 tis CZK. V levnější vede jednoznačně CD přehrávač (zejména v porovnáním s levnými gramo šunty s USB portem, prodávanými na webshopech).
plně se ztotožňuji s tím, co řekl R.H. I pro mě je, při poslechu hudby, důležitý držet "něco v ruce ", dozvědět se nějaké informace o tom, co právě poslouchám. Třeba, kdo na nahrávce hraje, kdo skládal písničky, kdo ji produkoval, masteroval, míchal,atd. Ze žádných elektronických formátu se nedozvím zhola nic. Jen si poslechnu zkreslený zvuk a to mě nebaví ba přímo se mi to protiví. V Americe zaznamenali nárůst prodeje zvukových nosičů všeobecně. I když nepatrný, ale pro mě je to dobré znamení toho, že to s lidmi není ještě tak špatné a že počitače nad námi nezvitězí. Alespoň prozatím. Pevně doufám.
Tak prakticky všechny lisovny LP po přechodu na CD zničily linky na výrobu desek.
V tomhle směru by mohl mít Supraphon náskok...
Tak určitě ji nezničily Loděnice, kde se vyrábí vinyly pro celý svět.
Ten Roman Holý je úplně debilní. Co to tam vymlel za kecy? Jakej rituál. Jedinej důvod proč se kupují gramodesky je že zvukaři ve studiu když masterují album na cd tak na něm maximalizují hlasitost a tím odstraní dynamiku nahrávky. Ovšem gramo deska není tak kvalitní jako cd tak se nedá ta hlasitost maximalizovat. Tím se zachová dynamika skladby. Takže zvukaři mohou za ten paradox že si lidé musí kupovat starší a horší hudební nosič protože je na něm hudba lépe zaznamenaná.
A ještě by se dalo také mluvit o tom jak jsou v čechách dostupné soubory v digitální podobě které jsou srovnatelné originálu jako např. bezsstrátový formát FLAC a podobné. Všude jsou jen MP3 a ani kvalita 320kbps nestačí protže to je pořád jen "hudební vyřez z originálu".
A když už jsme u těch flaců tak by také měly být zvukové kvality gramo desek a né sprzněných paskvilů na cd.
Jeden případ a všechny: Zasvěcění si jistě vzpomenou na album kapely Metallica St. Anger z roku 2003 které bylo na cd tak sprzněné tou maximalizací že byla kvalitnéjší nahrávka skladeb do hry Guitar Hero pro herní konzole.
A ještě zpět k tomu d******i Romanu Holému. Žádný audiofil, nebo jak říkají fanjnšmekr si nekupuje gramodesky z důvodu že by se chtěl vrátit do děctví. Vždyť mají doma audiotechniku za deseti možná i stovky tisíce budou se jen tak z nostagie vracet do pravěku??
Někdo by měl cenzůrovat taková nesmyslná prohlášení. Kdo to je ten Roman Holý?? Nějakej zpěvák od nějaké kapely?? Sorry ale je to hrůza. Za chvíly zde budete psát výroky garažovejch punkovejch a detah metalovejch kapel ne??
ale uz davno nemam gramec, jen si je obcas nostalgicky prohlidnu. Vsechnu muziku, asi 2500 desek mam na hard drive ve formatu flac. Obcas taky stahuju vinyl rips ve vetsim bitrate. Ale uz bych asi byl dneska linej porad strkat fosny na gramec a jeste je muset obracet. Dal mi digitalni technologie prinesla neskutecnou nabidku vsech moznych hudebnich stylu, desek ktere by se tu ani nedaly sehnat. Takze prednosti digitalu je komfort. Dal - jak uz spravne nekdo psal, pokud nemate hodne dobrej aparat, coz neverim ze tu ma moc lidi, pokud vubec nekdo, tak je vicemene fuk jestli deska nebo CD. A jak uz nekdo spravne jeste jednou psal - pokud byl master na nic, tak je fuk jestli je to CD nebo vinyl. Taky mi nekde ve sklepe lezi bedna plna TDK metal kazet - christ, to bylo tehdy penez...
Ale jestli nekoho bavi litat ke gramci a utirat desky uterkou a prevracet je - pak proti gustu zadnej disputat...
Inspirovat se úspěšným produktem, je super... jen se u toho nesmí používat "%".
Produkt ve světě funguje, vydělali tam na tom milióny+ $... což znamená, že to koupilo až 0,1 % tamní populace. U nás to znamená 10.000 lidí - pokud bych měl na produktu 100 Kč zisk (super zisk u masového produktu), tak je to 1.000.000 Kč, což je na super produkt celkem bída... .-)
Zajímavé počty...
.
U nás takový produkt nekoupí 10.000 lidí, ale spíše 1.000. Při zisku 100,- Kč na kusu tedy vyděláš 100.000,- Kč.
Což ale není žádná bída, zvláště v situaci, kdy takových produktů nabízíš stovky. Těžko budeš nabízet jeden nebo dva produkty, to by byla samozřejmě blbost. A nebo budeš, ale pak to není páteří tvé činnosti a z hlediska objemu prodeje nebo ziskovosti to bude nedůležité.
Tedy pokud si nepleteš pojmy "zisk" a "výnos"...
300 kusů prodaný náklad, to snad ani nestojí za řeč (to i na koncertě v malém městě přijde víc lidí). A na Británii je ani ne půl mega prodaných nosičů úplný prdlajz. Faktem je, že dnes fyzická distribuce v podstatě končí a zůstane jen pro pár fajnšmekrů. Dělat z toho "návrat vinylu" je stejný humbuk jako namalovat proužky na žížalu a při vhodném zvětšení se tvářit, že fotíte korálovce v české přírodě...
Tak vzhledem k tomu že před pár lety se vinyl nedal koupit skoro vůbec nebo spíš vůbec tak to trochu návrat je.
To ale taky musí pro tu desku udělat solidní master a neúčastnit se loudness war, tak jako 90% CD
proto když si chci koupit nějaký CD tak zajdu rači do bazaru a koupím CD s potrhaným obalem ale rokem výroby třeba 1988 než novej lesknoucí se ,,remaster 2011,,.
...oproti digitálnímu cvakání je to celkem drahý luxus, ale je to mnohem kreativnější, zvlášť, když si k tomu člověk pořídí i temnou komoru. Ony mají ty analogové technologie své kouzlo, je v nich investované ohromné know-how, lidský um, věda a špičková "hodinářská" mechanika. Každá nová funkcionalita se musela od nuly vymyslet. Dnešní technologie jsou všechny stejné - kus plošnýho spoje, schovanýho v bakelitu a nějakej firmware, nuda, nuda, nuda.
Spousta...
je jako srovnávat soju (D) s masem (A). Mnozí to taky nepoznaj.
řek bych spíš každej podle svý chuti....:)