Už ne Císařův pekař, ale Císařův Hurvínek

- Od svého zrodu ve dvacátých letech dvacátého století se Hurvínek přesunul nejen prostorově z tepla svého domova na různá místa na světě, ale i časově o pár století nazpátek. Po nahrávkách Hurvínek mezi Přemyslovci, Hurvínek na dvoře lucemburském a Hurvínek a husitský král, vydala firma Supraphon čtvrtý díl historické řady- Císařův Hurvínek a Hurvínkův císař. Autoři nového dílu pokřtili cédečko na Den dětí v pražském Bontonlandu. Helena Štáchová a Pavel Cmíral obdařili autogramy všechny spřízněné dětské dušičky, ale i dospělé fanoušky, kteří si o ně zažádali.

Hurvínek a Mánička se ve svém novém dobrodružství dostali až na dvůr císaře Rudolfa II. Vladař je považuje za homunkuly, umělé lidi, objevené na jeho příkaz dvorními alchymisty.

Od svého vzniku, kdy diváky bavili jenom Hurvínek a jeho tatík Spejbl se počet postav hodně rozrostl. Tentokrát loutky na královském dvoře potkávají kromě císaře spoustu skutečných historických postav jako například malíře Arcimbolda, daremného alchymistu Bragadina nebo komorníka Ericia, který svého pána potajmu okrádá.

Děti se tedy můžou nejen zabavit, ale i dějepisně poučit.

Text nejnovějšího Hurvínkova příběhu napsali Helena Štáchová a Pavel Cmíral. Helena Štáchová hraje již tradičně i Máničku, zatím co Martin Klásek mluví ústy Hurvínka. Kromě této dvojice si role rozebrali Petr Pelzer, Václav Vydra, Marcel Vašinka, Jan Přučil a jiní.

Postavy Spejbla a Hurvínka vznikly během dvacátých let dvacátého století. Otec a syn reprezentovali odlišné myšlení dvou generací. Od počátku mluvil oba jeden herec, střídající hluboký hlas Spejbla s dětskou fistulkou Hurvínka. Nejdříve byl představitelem obou rolí Miloš Kirschner (1927-1996), po něm tuto tradici zdědil Martin Klásek.

Marionetové divadlo Spejbla a Hurvínka založil v roce 1930 v Plzni Josef Skupa. Představení se již hráli ve třiceti zemích světa, v sedmnácti jazykových verzích, vznikla spousta desek, knih a filmů. Spejbla "

Divadlo hraje jak pro děti, tak pro dospělé diváky. Srší laskavým humorem a optimismem, který neodolatelně přitahuje.

Autory nového Hurvínkova příběhu Helena Štáchová a Pavel Cmíral byly během autogramiády pořád obklopeny hromadou dětí i dospělých.

Spejbl, Hurvínek, Mánička a jejich lidští hýbatelé.

Spoluautorka textu Helena Štáchová dostala za odměnu za dobře vykonanou práci medvídka a růži jménem Vivaldi.

Dřevěné loutky si na nezájem dětí stěžovat rozhodně nemohly.

Chlapečkovi se taťka Spejbl natolik líbil, že jej nakonec i políbil.

Herci Divadla Spejbla a Hurvínka drželi v jedné ruce šampaňské, kterým zapíjeli nové cédéčko a druhou pohybovali svými loutkami, které fascinovaly děti.

Helena Štáchová, Pavel Cmíral a Gabriela Vránová se chlubí novým Hurvínkem.