Záběr z představení Compagnie 100 Issues nazvaného Don’t Feed the Alligators

Záběr z představení Compagnie 100 Issues nazvaného Don’t Feed the Alligators | foto: Letní Letná

RECENZE: Aligátory nekrmte! Smrt a pohřeb pojali na Letné vážně i zvesela

  • 0
Varování ohledně krmení konkrétního rodu krokodýlů si do názvu své show vetkl francouzský soubor 100 Issues. Na Letní Letnou přivezl představení, které vedle nezvyklého tématu stojí na skvělých akrobatických a hudebních výkonech. Bonusem pro zdejší publikum je účast české choreografky.

Začíná se zlehka. Artista Cyril Pernot za pomoci okamžitého překladu Lenky Knihy Bartůňkové filozofuje o smrti, zatímco se houpe nad rozestavěnou manéží. Jakmile ale zapadne poslední kousek pódia na své místo, dějí se věci. Francouzští Compagnie 100 Issues přivezli na Letní Letnou show Don’t Feed the Alligators, která se zaobírá tématem smrti, pohřbu a rituálů s tím spojených.

Nejde však o žádnou antropologickou studii, akrobaté z děsivého i lákavého fenoménu vyzobali různé motivy, aby je pospojovali do funkční novocirkusové show.

Záběr z představení Compagnie 100 Issues nazvaného Don’t Feed the Alligators

A stejně jako dokáže být smrt děsivá i pitoreskní, je takové i jejich představení. Diváky na jednu stranu čekají mrazivé výjevy, to když se za jejich zády nečekaně ozývá šílený smích a do stanu mlčky nakukují hororové postavy. Na tu druhou je ale pobaví přímo na jevišti uspořádaná olympiáda ve smrti či další s nadsázkou podané akrobatické kousky.

Compagnie 100 Issues se moc vážně neberou, asi i proto má show takový švih. I v momentech, kdy se večer dostává do vysloveně surreálných rovin, kde jen málokdo tuší, co se právě na pódiu děje. Samozřejmostí je skvělá hudba a přirozená muzikálnost všech členů.

Don’t Feed the Alligators

80 %

Compagnie 100 Issues

režie: Lorca Renoux

hrají: Mehdi Azema, Julie Delaire, Maximilien Delaire, Arnaud Gasselin, Valo Hollenstein, Aude Martos, Nathalie Mauriès-Belou, Mike McCallum, Baptiste Pradeau, Lenka Kniha Bartůňková

Velkým plusem představení je speciální účast české tanečnice a choreografky, která se se souborem zná. Bartůňková působí jako nedílná součást týmu, čímž pomáhá českému publiku tak specifické představení lépe uchopit.

Přinést do žánru nového cirkusu něco původního, aniž by přitom akrobacie či hudební výkony přišly zkrátka, je leckdy tancem na ostří nože. Compagnie 100 Issues však tento pohřební tanec ustáli skvěle.