Z baletu Popelka (Adéla Pollertová, Alexandre Katsapov)

Z baletu Popelka (Adéla Pollertová, Alexandre Katsapov) | foto: Hana Smejkalová

Extravagantní Popelka v Národním divadle sklidila mnohaminutové ovace

  • 0
Baletní soubor Národního divadla ve čtvrtek úspěšně uvedl českou premiéru klasického baletu Popelka v netradiční verzi francouzského choreografa a režiséra Jeana-Christopha Maillota.

Protagonisté slavné pohádky, kterou pro baletní scény zhudebnil ruský skladatel Sergej Prokofjev, si od téměř vyprodaného hlediště vysloužili několikaminutové ovace. Zejména pak představitelé hlavních rolí Adéla Pollertová a Alexandre Katsapov.

Z baletu Popelka (Adéla Pollertová, Alexandre Katsapov)

Popelka se premiéry na prknech historické budovy ND dočkala už pošesté. Tentokrát ale ve zcela novém, moderním kabátě. "Jde o šarmantní verzi vynikajícího choreografa a režiséra Jeana-Christopha Maillota, dlouholetého šéfa slavného souboru Balet Monte Carlo, pro který bylo toto představení před dvanácti lety vytvořeno," uvedl k novince umělecký šéf baletu ND Petr Zuska.

Sám Sergej Prokofjev prohlásil, že "Popelka není jen pohádková postava, ale rovněž živá bytost, která cítí a žije". Režisér Maillot tak Popelku představuje nejen jako utlačovanou dívku, čistou a zádumčivou, ale také jako zamilovanou a šťastnou bytost.

Z baletu Popelka (Pavla Hrubešová, Edita Raušerová, Adéla Pollertová)

Důležitou složkou v jeho pojetí klasického baletu je i dynamické osvětlení a extravagantní kostýmy. "Jejich autorem je Jerome Kaplan, ale na první pohled vypadají, jako by byly z dílny návrháře Jeana-Paula Gaultiera," řekla mluvčí baletu Helena Bartlová. Vizuální zážitek umocňuje i hudební doprovod v podání orchestru Národního divadla pod taktovkou Davida Švece. "Tato mimořádná podívaná není určena jen dětem, ale díky jedinečné fantazii tvůrců může zaujmout i dospělé. Hlavně svým humorem a svěžestí," doplnila Bartlová.

Francouzský choreograf a režisér Jean-Christophe Maillot je znám především výtvarným pojetím svých baletů. "Jeho rukopis je čitelný nejen ve složce choreografické, ale i ve složce hudební, výtvarné a režijní," uvedl dramaturg baletu ND v Praze Václav Janeček. Představení je tak podle něj divákům důvěrně známé i neznámé zároveň.

,