V Moseru vznikají festivalové ceny, na návštěvníky sklárny čekají novinky

  • 0
V karlovarské sklárně Moser už opět naplno běží výroba. Nyní se soustředí hlavně na tradiční ceny pro nadcházející Mezinárodní filmový festival. Kromě toho sklárna otevřela prodejnu v Grandhotelu Pupp a také rozšířila návštěvnické centrum o novou expozici.

Festivalové ceny vyrábí karlovarská sklárna podvacáté. Kolik přesně jich bude, je zatím tajemstvím organizátorů festivalu.

„Je to pro nás prestižní, ale také mimořádně náročná zakázka,“ uvedl ředitel sklárny Pavel Mencl. Výroba křišťálových koulí je totiž náročná jak na přesnost, tak na čistotu materiálu.

Sklárna se postupně oklepává z koronavirové krize. Filmový svátek při tomto procesu může hrát důležitou roli.

„V době jeho konání totiž do Karlových Varů přijíždí naše důležitá klientela,“ naznačila vedoucí návštěvnického centra Jitka Svobodová.

Samotné návštěvnické centrum připravilo pro hosty sklárny několik novinek. Modernizovaná expozice je věnovaná ikonickým dílům sklárny z minulosti.

„Představíme také francouzský Řád umění a literatury, který získal náš brusič Tomáš Lesser,“ připomněla některé taháky expozice Svobodová. Mladé návštěvníky centra pak potěší fotokoutek, kde se mohou zvěčnit s autentickými rekvizitami ze sklárny.

Návštěvnické centrum se také stalo součástí projektu Karlovy Vary - Město zážitků. Spolupracuje také na projektu Karlovarské regionální karty. V loňském roce díky tomu našlo do sklárny cestu devět tisíc lidí.

Celkový počet registrovaných návštěvníků byl pak ještě o šest tisíc vyšší. V době před covidem však návštěvnickým centrem prošlo i 50 tisíc lidí ročně.

Dalším počinem karlovarské sklárny je otevření nové prodejny v prostorách Grandhotelu Pupp.

„S hotelem spolupracujeme dlouhodobě, otevření prodejny je tak vyústěním našich vztahů,“ uvedla ředitelka marketingu sklárny Martina Jirásková.