- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takže Regionova od KV měla zpoždění a nepřijela na místo křižování včas. Kdyby jela podle jízdního řádu, k nehodě by nedošlo.
Drážní inspekce má bohužel omezené pravomoci. Může vydávat doporučení, která nikdo nemusí akceptovat.
Taková instituce je ve své podstatě zbytečná ....
Během dne mi docvakla ještě jedna zásadní věc - dirigující dispečer = výpravčí nemá povinnost oslovit vlak s "ohlašovací povinností" pokud se mu strojvedoucí s ohlašovací povinností neozve v době plánovaného příjezdu do příslušné dopravny ...
Je tu někdo natolik znalý, že dokáže říct, kolik nehod se stalo na tratích s D3 za poslední dobu (třeba 10-20 let)
zkuste se optat na deníku zdopravy...
tam by to mohl někdo vědět...
I mně se občas stává že si spletu den. To by už bylo mrtvých... A na tom je postavena bezpečnost železnice.
Takže tratím bez semaforů se raději vyhýbat. Někdo si časem určitě zase splete den, to je jasné...
Vyhasly tři životy a je mi úplně jedno proč v době plánovaných letů na Mars není česká dráha schopná zajistit vzájemný pohyb 2 souprav na jedné trati. Okamžitý vyhazov ministra, ředitele Správy železnic a ředitele ČD.
Proč tak při zemi? Ještě premiéra, ministra a všech vládních poslanců.
Když v našich zemích začínala železnice, fýrové si v úvraťových stanicích a a v místech, kde se křižovali s vlaky, předávali jakési žezlo. Na těchto typech tratí by to bylo asi ideální řešení.
tady by "žezlo" nepomohlo, problém téhle trati byl, že místo křížení se mění podle dnů v týdnu, tedy i kdyby si měnili "žezlo" tak by to vyjetí proti sobě na základě záměny dnů v týdnu nepomohlo
Ještě by mě zajímalo co je se systémem "Radioblok“, který by měl toto řešit. Od roku 2014 je v provozu na trati Číčenice – Volary. Proč není nasazen i jinde? Snad nečekají, že ETCS se nasadí i na těchto lokálkách?
Ano, píše o tom i internet.
Je to až trapné, naprosto nepochopitelně nejdříve omezili povinnosti vlakvedoucích, někde z nich udělali jen průvodčí (jistě mají nižší plat), takže je v tom strojvedoucí sám, a ještě zrušili ohlašovací povinnost dispečerovi v každé stanici na trati D3. Tím strojvedoucí přišli o rutinní povinnost, kdy bylo opomenutí méně možné. Pokud vše zajišťuje jen člověk, nemá se to nechat jen na jednom. A když byly nehody, byl zaveden a vymyšlen radioblok.
Jenže u toho je nějaké omezení ohledně EU.
No takže to vypadá, že si strojvůdce spletl dny. V tom Perninku se vlaky míjí jen v pracovní dny, o víkendech se kříží jinde.
Tlachání pana ministra o zabezpečování přejezdů bylo trapné a pro postižené,až urážlivé!
Řešení je jasné z našich silnic. Je třeba, aby dopravci platili SŽDC poplatky formou mýta za projeté úseky tratí. Pak se budete divit, jak rychle SŽDC vybaví všechny tratě takovým systémem, aby přesně věděla, kde zrovna jede jaký vlak.
ale ono se za poplatky z projetých úseků tratí platí, jen ten systém, který zmiňujete by na kolejích, kde se každá vlaková cesta objednává a zaznamenává, byl uplně zbytečný