- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A to nemohli nejdřív to dát doktorům vyzkoušet než to objednají, to někdo objedná kdo stim nedělá?
No počkat, tady mi něco neštymuje. Program Akord napsala stejná firma jako jeho nastupující verzi Fons, takže předpokládám, že bude velmi podobný až shodný. Naprosto chápu, že pokud dodavatel již nemůže z různých důvodů (změna operačních systémů, nepodpora nových protokolů apod.) pokračovat v používání zastaralých databází, že radši vydá novou inovovanou verzi programu, ono nejdražší je stejně provozní podpora, ne ta koupě. Ale nechápu, proč se bouří lékaři, pro které se toho moc nezmění. To by byl výrobce sám proti sobě, kdyby překopával celé UI.
Jedná se o zcela jiný, kompletně předělaný software. Uživatelské rozhraní má hodně nepřehledné s dynamicky se měnícími nabídkami ovládacích prvků. něco, jako když vám kamárádi na koleji přestaví nábytek, zatímco vy spíte, a ráno máte pocit, že jste se zbláznil.
Že je software přívětivý a plně funknční? Koho to zajímá? Dotace se musí za každou cenu utratit, nejlépe za software ne až tak funknční, aby se za dva roky mohla utrati další dotace na vývoj nového. Hlavní je, aby všichni pocitvě zainteresovaí dostali svůj podíl.
Tady je v tom zákazník poněkud nevinně... nedá se provozovat SW bez podpory a dodavatel SW prostě přestane verze na míru koncovým zákazníkům podporovat (protože by to kapacitně nedával), namísto toho si vyvine SW univerzální modulární a ten všem natlačí... prostě ukončí podporu a rozvoj stávajících verzí a nabídne slevu na nový SW...
Je zajímavé, že co je funkční a dobré se mnohdy nahrazuje naprostým šmejdem - tak to chodí všude - že by SAP
Docela lékaře chápu, udělají chybu a povozí se na nich pojišťovna, právníci. média.
A asi je těch rekonstrukcí a novinek moc.
Jak bude vypadat podpora software, dovolá se uživatel nebo mu systém řekne, že čekací doba je vyšší? Tedy vyřídí se problém (třeba nefunkčnost eReceptů, nekomunikace s laboratořemi) v reálném čase nebo se bude muset říci pacientovi, nefunguje to, přijďte za hodinu, den, týden?
no jo, aby se náhodou neukázalo, jakého výrobce léků konkrétní lekař předepisuje...a pak jezdí za jejich prachy na dovolené....
Klasika, každý ze začátku prská na změnu. Za pár týdnů už se nebudou chtít vrátit zpět. Není to o softwaru, ale o konzervatismu.
V oblasti informačních systémů mám jisté zkušenosti a ve většině případů jde opravdu o změnu k horšímu...
Vtip je totiž v tom, že se povětšinou přechází od řešení na míru na řešení univerzální parametrizovatelné... Od řešení ve znakovém režimu (minimální datové přenosy, vysoká rychlost odezvy) na řešení grafické s velkými datovými nároky...
Nová řešení bývají výhodná pro dodavatele SW (mají jeden komplexní balík modulů a ty jen parametrují k potřebám zákazníka - na pozadí musí být nutně moloch univerzálního zpracování, který řešení na míru nemá), nikoli pro zákazníka...
Ano jistě, zákazník si zvykne, protože ono to po bojích nakonec "nějak" funguje... ale krokem kupředu to pro zákazníka opravdu nebývá...
Jo, to je tak, když se rozhoduje podle toho, nač jsou momentálně dotace a ne podle toho, co je rozumné a ku prospěchu věci.
Ti lidi ten SW ani nevideli, podotykam. A už křičí.